Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

  1. #1

    Standaard Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Hallo allen. Mijn excuses moest het hier reeds aangekaart zijn, maar er zijn zoveel submenu's die ik moet onderzoeken anders...
    heb me een RSQ3 aangeschaft, en bijhorende apple car play. Nu mijn frustratie is als ik een telefoon aanneem met de ACP ik na het stopzetten van het gesprek de radio niet meer hoor... ik moet manueel op het scherm terug naar de radio en dan werkt ie terug. is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
    Alvast bedankt moest iemand een oplossing weten, of gewoon zeggen dat dit normaal is.

    groetjes

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Wat voor type en bouwjaar is je Q3?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    audi rsq3 van 06/2020

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Verplaatst naar het Q3 F3-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    haaj,

    ik heb hetzelfde....maar willekeurig, dan wel dan niet.

    als ik bijv naar radio luister zeg 538 ofzo, kan het zijn dat de mmi zo maar ineens over gaat naar carplay-spotify.
    met bellen: ik krijg altijd de keuze als ik handmatig de keuze heb gemaakt om radio te luisteren: "mmi staat in carplay modus wil je bellen via mmi of via carplay". kies ik voor carplay gaat alles goed en gaat hij wel weer naar de radio, maar soms springt tie dan weer terug naar spotify/carplay...ben er nog niet achter hoe of wat, maar ik tik altijd efjes op antenne in display en dan ist weer snel ok. 1 secondje ofzo.
    welliswaar geen sq 3 maar een q3 tfsi-e uit 2023 modeljaar 2024.

    oplossing is kiezen voor bellen met mmi ipv carplay in jouw geval.
    succes en veel rij en luisterplezier
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.



  6. #6

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    thanks!

  7. #7
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Bij mij komt het ook voor, al heb ik geen Q3, volgens mij ligt het aan Carplay.

    Er zijn meer software-combinaties die niet lekker samenwerken, maar hopelijk wordt dat ooit met een software-update verholpen. Het is overigens niet ongewoon om een telefoongesprek softwarematig de voorkeur te geven boven muziek, maar dat de muziek nadien niet hersteld wordt lijkt me toch vooral te wijten aan Carplay. Zonder Carplay wordt de muziek wel automatisch hersteld na een telefoongesprek.

    Mijn radio opnieuw inschakelen doe ik met de spraakbediening, wat prima werkt als je de commando's nog weet.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geertttq Bekijk Berichten
    Bij mij komt het ook voor, al heb ik geen Q3, volgens mij ligt het aan Carplay.

    Er zijn meer software-combinaties die niet lekker samenwerken, maar hopelijk wordt dat ooit met een software-update verholpen. Het is overigens niet ongewoon om een telefoongesprek softwarematig de voorkeur te geven boven muziek, maar dat de muziek nadien niet hersteld wordt lijkt me toch vooral te wijten aan Carplay. Zonder Carplay wordt de muziek wel automatisch hersteld na een telefoongesprek.

    Mijn radio opnieuw inschakelen doe ik met de spraakbediening, wat prima werkt als je de commando's nog weet.
    dit is toch wel een goeie oplossing wat je daar zegt met die stemcommando, euh moet ik wel opzoeken hoe ik dit commando geef

  10. #9
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    het komt bij mij nog al eens voor, dat meteen na het starten van de auto, het voorheen gekozen radio-station weer in beeld verschijnt.
    na misschien 10 sec. stopy de radio er mee.
    dan moet ik in de MMI handmatig Radio kiezen, waarna het juiste radio-station weer verder gaat.
    gebeurt ook weer niet altijd, maar meestal wel.

  11. #10
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.318
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio komt niet terug na telefoongesprek via Carplay

    Ik rijd een Q3 MJ 2019, maar herken geen van de genoemde verschijnselen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •