Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Storingen MMI en andere hulpsystemen

  1. #1

    Standaard Storingen MMI en andere hulpsystemen

    Beste mensen,

    Ik open dit bericht namens mijn vader die een Audi Q3 Sportback Hybrid (2020) rijdt. We merken dat de auto de laatste tijd veel problemen heeft en ik ben benieuwd of jullie deze problemen herkennen / er een oplossing voor weten.

    1) Het MMI systeem wat in de Audi zit, start tijdens het rijden soms plots helemaal opnieuw op. Het is niet te voorspellen wanneer het gebeurt, maar er komt dan ineens “Hartelijk welkom …” te staan en vervolgens gaat het systeem opnieuw initialiseren. Erg hinderlijk als je op de ring van een drukke stad rijdt en afhankelijk bent van navigatie.

    2) vaak als ik met mijn vader bel terwijl dat hij in de auto zit, klinkt zijn stem voor mij erg slecht. Het klinkt erg krakerig/als een robot stem en het maakt de persoon die vanuit de auto belt erg slecht verstaanbaar. Hiervoor geldt ook dat het niet altijd zo is, maar zo nu en dan ineens het geval is.

    3) Het systeem geeft soms ineens verschillende fouten aan, waaronder: “motorsound niet hoorbaar voor voetgangers”, “slecht zicht” terwijl het zicht helemaal niet slecht is, en “Noodoproep niet mogelijk”. Deze fouten worden dan ineens zichtbaar tijdens het rijden en verdwijnen dan ook weer plots.

    Ik ben benieuwd of jullie deze “fouten”/storingen herkennen en een idee hebben voor oplossingen. De dealer heeft het al een aantal keer geprobeerd maar zonder succes lijkt het.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingen MMI en andere hulpsystemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxvdburg Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik open dit bericht namens mijn vader die een Audi Q3 Sportback Hybrid (2020) rijdt. We merken dat de auto de laatste tijd veel problemen heeft en ik ben benieuwd of jullie deze problemen herkennen / er een oplossing voor weten.

    1) Het MMI systeem wat in de Audi zit, start tijdens het rijden soms plots helemaal opnieuw op. Het is niet te voorspellen wanneer het gebeurt, maar er komt dan ineens “Hartelijk welkom …” te staan en vervolgens gaat het systeem opnieuw initialiseren. Erg hinderlijk als je op de ring van een drukke stad rijdt en afhankelijk bent van navigatie.

    2) vaak als ik met mijn vader bel terwijl dat hij in de auto zit, klinkt zijn stem voor mij erg slecht. Het klinkt erg krakerig/als een robot stem en het maakt de persoon die vanuit de auto belt erg slecht verstaanbaar. Hiervoor geldt ook dat het niet altijd zo is, maar zo nu en dan ineens het geval is.

    3) Het systeem geeft soms ineens verschillende fouten aan, waaronder: “motorsound niet hoorbaar voor voetgangers”, “slecht zicht” terwijl het zicht helemaal niet slecht is, en “Noodoproep niet mogelijk”. Deze fouten worden dan ineens zichtbaar tijdens het rijden en verdwijnen dan ook weer plots.

    Ik ben benieuwd of jullie deze “fouten”/storingen herkennen en een idee hebben voor oplossingen. De dealer heeft het al een aantal keer geprobeerd maar zonder succes lijkt het.
    Hallo,

    Ik rijd met een Q3 Tfsi e van 2021 (17.400 km).
    Ik herken deze problemen niet.
    Een heropstart van de MMI tijdens het rijden heb ik nog niet ervaren. Wel heb ik een 5-tal keren een heropstart meegemaakt van de MMI na het starten. Dit doet zich dan soms voor bij parkeren in een ondergrondse garage.
    Tip: je kan de MMI zelf laten heropstarten door de volumeknop aan de passagierszijde 10s in te drukken.
    Ik wens je veel succes met de oplossing van dit probleem.
    Q2 TFSI (2017) en Q3 Sportback TFSI e (vanaf 14.09.2021)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Leeftijd
    47
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Storingen MMI en andere hulpsystemen

    Hallo,
    Ik rij zelf met een q3 Sportback en heb hetzelfde probleem.
    Voor het moment heb ik geen navigatie meer ☹️ een geluk dat ik nog kan verbinden met Apple car play en daar
    de navigatie app van kan gebruiken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingen MMI en andere hulpsystemen

    Hallo,
    Doet de MMI het nog voor de andere functies dan navigatie ? Bijvoorbeeld voor de bediening van radio, MMI menus,...
    Heb je nog een verbinding met de Audi centrale systemen ? Bijvoorbeeld uitlezen van de wagengegevens via app, bediening van de verwarming via de app,...
    Q2 TFSI (2017) en Q3 Sportback TFSI e (vanaf 14.09.2021)

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingen MMI en andere hulpsystemen

    Ik herken deze problemen niet bij mijn modeljaar 2019 F3. Ik krijg wel hinderlijk vaak de melding dat ik mijn stuur moet overnemen terwijl ik het dan wel met 1 hand vast heb of lichtjes met twee handen. Ook heeft het Lane assist systeem er nogal moeite mee als ik op een B weg rijd waarbij een fietsstrook met onderbroken lijnen op het asfalt is weergegeven.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •