Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Guys,

    heb je het ene opgelost komt er plots een probleem met de bak plotseling naar boven drijven...Gisteravond rustig van utrecht naar amsterdam aan het rijden en plots komt de melding Gearbox Malfunction You Can Keep Driving tevoorschijn. Auto schokte niet ofzo en reed gewoon verder normaal. thuis aangekomen even aan VCDS aangesloten en toen kreeg ik onderstaande fout. Ik lees op diverse andere forums dat ze het over een sensor hebben en deze vaak defect raken bij DSG / S-tronics automaten? Ik heb hem proberen te resetten maar fout blijft terug komen. Wordt zeker een dure grap


    Address 02: Auto Trans (J217) Labels: 0B5-927-156.clb
    Part No SW: 8R0 927 156 AD HW: 0B5 927 156 E
    Component: 0B5 30 TDIRdW H04 0005
    Revision: --H04--- Serial number: 0000000119
    Coding: 000001
    Shop #: WSC 00493 211 03085
    ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02202
    ROD: EV_TCMDL501.rod
    VCID: 7DF11F7FEC04B5F6FF5-8028


    2 Faults Found:
    8051 - Selector Lever Sensor
    P179E 00 [036] - Electrical Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:



    8055 - Selector Lever Sensor
    P179F 00 [175] - Malfunction
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Inderdaad, sensormodule in de bak defect, volgens deze topics. Hier vind je ook globale kostenopgaven .... Dikke pech

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...e-driving.html

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1596257
    Laatst gewijzigd door Kees B; 21-03-17 om 12:04.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Vreemde is dus dat deze melding na ongeveer 20 minuten opkomt?ik lees dat dit ook kan komen door olieverhitting of te weinig olie...weet iemand hoe ik de oliepeil kan controleren via vcds en wat de juiste waardes zijn..

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Met VCDS kun je de temperatuur van de bakolie meten, maar niet het niveau bepalen.
    Dat laatste gebeurt van onderen, dus auto op brug is het makkelijkst. Bodemplaat van de bak eronderuit, motor starten en laten lopen terwijl je de temperatuur van de bakolie met VCDS in de gaten houdt. Ondertussen de niveau/vulplug aan de zijkant van de bak eruit draaien. Bij een bereikte temperatuur van 40 graden, nog steeds bij draaiende motor, olie bijvullen tot het overloopt vanuit de vulopening.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Weet je ook waar ik de temperatuur kan zien binnen vcds? Wat zijn de juiste waardes?


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Module 2 (transmissie) > meetwaardeblokken > temperatuur versnellingsbakolie.

    Officiële Audi instructie:
    Wanneer een ATF-temperatuur van 30 °C wordt bereikt, ATF-controleplug -pijl B- eruit draaien en zo nodig de overtollige ATF aftappen.

    Als er ATF uit de ATF-controleboring loopt, voordat de ATF 40 °C heeft bereikt, dan is het ATF-peil in orde.

    Aanwijzing

    Uiterlijk bij 50 °C moet de ATF-controleboring weer gesloten zijn.

    PS Als je bedoelt welke temperaturen van de ATF normaal zijn tijdens het rijden, helaas kan ik die zo gauw nergens vinden.
    PS (2): inmiddels iets gevonden: bij 138 graden wordt het motorkoppel gereduceerd, boven 145 graden worden de twee multi-plaatkoppelingen niet meer van oliedruk voorzien dus dan blijf je staan. Temperatuur moet normaal gesproken altijd onder 135 graden blijven. Onder normale rijomstandigheden zal die waarde nooit bereikt worden lijkt me, alleen bij maximale belasting zoals herhaaldelijk optrekken op een helling met een volgeladen aanhanger tijdens een hittegolf misschien....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Kees B; 03-04-17 om 19:17.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    76
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Hetzelfde probleem heb ik ook. Het maakt niet uit of er een aanhangwagen achter hangt of niet. Soms krijg ik de foutmelding al na 20 km, dan weer na bv 150km. Geen peil op te trekken op het moment dat ik naar een willekeurige audi garage ga kan men niets constateren omdat er geen foutmelding wordt aangegeven. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet, te meer omdat een jaar geleden al een dure reparatie is uitgevoerd maar het probleem is er weer.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Apart dat er geen foutmelding in zou staan.. Wat voor reparatie heb je al laten uitvoeren?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Die melding hebben wij ook gehad. Bleek achteraf, als ik het verhaal helemaal goed begrepen had, in een aantal servo-motortjes in de bak te zitten die de oliedruk regelen.
    Naast de melding merkten we ook dat de auto niet lekker terug schakelde, en bij bijna tot stilstand komen drukte de auto nog door en begon te schokken.
    Wij hebben de melding maar 1 keer gehad. En daarna bleef het wel weg... was wel genoeg aanleiding voor het autobedrijf waar we de auto gekocht hebben om serieus naar het probleem te kijken, gelukkig.

    Ze hadden eerst de koppeling en mechatronic vervangen (gelukkig kostenloos), maar dat verhielp het probleem niet.
    Na het vervangen van de servo-motortjes waren de problemen opgelost.
    Geen idee wat voor kosten hier aan zitten. Alles was kostenloos vervangen.

    Misschien heb je er wat aan. Succes!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Is ondertussen het probleem opgelost?
    Heb het sinds vorige week ook, ene dag gaat het beter, andere dag wat minder, geen peil op te trekken...
    Ikzelf kreeg het nadat ik storing had na het gebruik van een draadloze telefoon oplader.
    Heb dezelfde codes.. melding gaat erna over in een melding van een niet functionerende handrem. Vreemde is, ene keer wel, andere keer niet.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: 'Error gearbox malfunction, you can keep driving' S-Tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dzaster Bekijk Berichten
    Is ondertussen het probleem opgelost?
    Heb het sinds vorige week ook, ene dag gaat het beter, andere dag wat minder, geen peil op te trekken...
    Ikzelf kreeg het nadat ik storing had na het gebruik van een draadloze telefoon oplader.
    Heb dezelfde codes.. melding gaat erna over in een melding van een niet functionerende handrem. Vreemde is, ene keer wel, andere keer niet.

    Sensor moet vervangen worden. Bak zal zelf nog wel goed zijn. Dat was mijn ervaring.. Nadat deze sensor was vervangen is de bak ook meteen gespoeld. Ik heb dit allemaal voor € 1500 gedaan in arnhem.. Handrem issue is hier aan gekoppeld en kreeg dus ook als melding..
    Laatst gewijzigd door fonzerella; 10-12-19 om 10:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •