Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Knakkende stuurinrichting

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Knakkende stuurinrichting

    Zeer onregelmatig heb ik een knakkend geluid, ook voelbaar, in mijn stuurinrichting.
    auto heeft op de brug gestaan en er geen speling op rubbers ed waargenomen.
    afgelopen week weer last van gehad.
    heeft iemand er ervaring mee, dan hoor ik het graag.
    Het betreft een Audi Q5 3,2 automaat 2011.
    Ik heb een filmpje gemaakt maar kan dit helaas niet toevoegen.

    grtz Nolles.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Ja heb het zelfde probleem als ik weg rijd en uitparkeer zeg maar kraken net als of de band kraakt met weg rijden verder geen enige last van ????

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobis Bekijk Berichten
    Ja heb het zelfde probleem als ik weg rijd en uitparkeer zeg maar kraken net als of de band kraakt met weg rijden verder geen enige last van ????
    Precies hetzelfde hier, Q5 2.0 TFSI van 2011.
    De garage waar we de auto gekocht hebben zegt dat het door het Quattro systeem komt.
    Dat heb ik hier op het forum ook teruggelezen.

    Ik vind dat nog steeds erg vreemd, want met mijn A8 Quattro heb ik nergens last van....
    Laatst gewijzigd door Sander-A8; 23-02-18 om 19:42.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Ik heb ook een knakkend geluid in mijn stuurinrichting.
    Heb dit direct bij aankoop (2 jaar geleden) van mijn Q5 2.0 TFSI uit 2010 gezegd. Ze hebben toen diverse onderdelen in mijn stuurkolom vervangen maar het knakkend geluid is nog steeds niet weg. Bij het inparkeren, weg rijd of achteruit rij dan is het duidelijk te horen. Verder heb ik er geen last.
    Is hier een oplossing voor of gewoon accepteren. Mijn monteur zegt dat het geen kwaad kan en dat het niets kan zijn omdat alles vervangen is.
    Graag jullie reactie. Ik ga verder lezen hierover op het forum

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Hetzelfde probleem, ik voel een knak en hoor een klop bij verdraaien stuur.
    Eigenaardig is dat het niet altijd voorkomt.
    Meestal wel als de motor al warm heeft, bij koude motor en korte afstanden hoor/voel ik het niet.
    Vlgs. dealer zou het de stuuras kunnen zijn. Sleet of de lagers van dubbele kardan-gewrichten.
    Heb ik even gecheckt maar zie of voel geen speling.
    Misschien in het telescopisch gedeelte daar zou ik wat speling voelen.
    Ik weet niet hoe het telescopisch deel in elkaar zit, is dit een spie of vertanding of ???
    Heeft iemand ervaring ?

    Grtz


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Een gebroken veer zorgt voor een knakkend geluid bij insturen. Dat is niet altijd meteen zichtbaar, omdat de breuk in de veerschotel zit. Check ook de bovenste veerpootlagers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Hey Tom, veren zijn niet gebroken dat heb ik nagezien.
    Ik ben niet zeker, maar zitten nu nog veerpootlagers bovenaan.( Audi Q5 quattro TDi 2.0 bj. 2012) Ik dacht dat dit nu vast zat en de volledige (draai) tors in de veer terechtkomt.
    Ik denk dat mijn probleem in de stuurspindel zit maar had graag eerst eens geweten hoe die spindel in elkaar zit, is dit telescopisch en via wat gebeurt de overbrenging ..een spie, een (micro)vertanding, ... ik denk dat daar mijn probleem ligt.
    Zijn er mensen die dit weten ?
    grtz

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk Berichten
    Hey Tom, veren zijn niet gebroken dat heb ik nagezien.
    Ik ben niet zeker, maar zitten nu nog veerpootlagers bovenaan.( Audi Q5 quattro TDi 2.0 bj. 2012) Ik dacht dat dit nu vast zat en de volledige (draai) tors in de veer terechtkomt.
    Ik denk dat mijn probleem in de stuurspindel zit maar had graag eerst eens geweten hoe die spindel in elkaar zit, is dit telescopisch en via wat gebeurt de overbrenging ..een spie, een (micro)vertanding, ... ik denk dat daar mijn probleem ligt.
    Zijn er mensen die dit weten ?
    grtz
    Ik heb in 2017 dit bericht gepost.
    Er is bij mij in mijn Q5 van 2011 een kompleet nieuwe stuurkolom ingezet, garantie 😅, waarna alle problemen waren opgelost.
    Misschien dus ook hier toch de stuurkolom.

    Grtz Nolles.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Knakkende stuurinrichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nolles Bekijk Berichten
    Ik heb in 2017 dit bericht gepost.
    Er is bij mij in mijn Q5 van 2011 een kompleet nieuwe stuurkolom ingezet, garantie 😅, waarna alle problemen waren opgelost.
    Misschien dus ook hier toch de stuurkolom.

    Grtz Nolles.
    Hey Nolles, en is dan gezegd wat er juist aan mankeerde ?
    Ik begin het knakken nu te horen als ik traag rijd , zelf zonder draaien aan stuur , en meestal als ik gaspedaal loslaat en het rempedaal begin in te drukken.
    Ook als ik in neutraal ( automaat) laat uitbollen of draai of rem bij lage snelheid is het knakken hoorbaar.
    Bij gewoon snel rijden hoor ik niks, traag of traag en draaien, of afremmen... en ik kan het moeilijk lokaliseren is het vooraan , achteraan ..'t komt precies van langs alle kanten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •