Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 3.2 FSI rem zakt weg

  1. #1

    Standaard 3.2 FSI rem zakt weg

    Beste forum leden, allereerst zou ik mij zelf even voorstellen.

    ik ben Martijn van Dijk
    Ben werkzaam in de ICT en als hobby sleutel ik aan autos
    het liefst AUDI natuurlijk.

    een vriend van mij heeft een Q5 3.2 FSI van 2011 36000 mil op de teller.

    Nu heeft hij een probleem met zijn rempedaal,
    audi rijd en remt normaal geen problemen dus bij rijdend remmen enkel als hij stil staat
    en de rem ingedrukt houd dan zakt de pendant bijna tot de bodem. Ik heb de remblokken voor en achter vervangen
    en de hoofdremcilinder plus de rembekrachtiger helaas blijft het probleem zich voordoen.

    uiteindelijk heb ik een slang gemaakt die ik direct hebt verbonden het vacuümpomp om er zeker van te zijn dat er niet ergens een scheur in een van de slangen, helaas blijft de penaal zakken remmen meerdere keren ontlucht ook dat helpt niet

    heeft iemand een tip die ik lan uitvoeren als ik dit probleem Google dan kom je uiteindelijk uit bij je hoofdremcilinder of je rembekrachtiger maar die zijn dus al vervangen.

    Hoop dat je een antwoord hebben op mijn vraag

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.636
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Heb je hem al uitgelezen? Als er iets mankeert aan de ABS pomp is er misschien een foutcode, al zou je dan ook een brandend ABS lampje verwachten.
    Weet ook niet zeker of een defecte ABS pomp dit probleem zou kunnen veroorzaken, geen ervaring mee.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Ja Q5 is uitgelezen ABS geeft geen foutmelding ik heb de Audi wel 10 keer ontlucht maar geen succes
    Ik begrijp er niks meer van ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft of mij in De goede richting kan duwen

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.636
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Is er eigenlijk wel een probleem? Klinkt vreemd, maar ik lees al googelend dat het langzaam zakken van het rempedaal bij veel auto's met ABS voorkomt, en dat daar wettelijke (APK) eisen voor zijn. Tja, dan kun je lang zoeken.....
    Lees bv hier: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/view...25239&start=30
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Klopt autos met abs pomp zakt de rempedaal ligtjes weg maar wat Hier gebeurt is niet beetje meer, rempendaal zakt tot de bodem denk toch echt dat dit niet hoord, heb vandaag de abs pomp vervangen kijken wat er gaat gebeuren. Moet alleen nog ontluchten.

    ik las trouwens wel een nuttig stuk dat je vol moet remmen on de abs pomp te activeren zodat de lucht in de abs pomp verder zakt naar de leidingen.

    morgen ga ik verder dan laat ik het wel weten hoe het is gegaan


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Autos met ABS moet je anders ontluchten.

  7. #7

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    Autos met ABS moet je anders ontluchten.
    ABS vervangen had helaas ook geen zin😡 hoi GSM bedankt voor je reactie, hoe zou ik de remmen dan beste kunnen ontluchten.
    Ik heb verschilde manieren geprobeerd maar helaas werkt niks, met snapon abs ontlucht motor draaiend ontlucht motor uit ontlucht helaas niet het resultaat kunnen krijgen wat je zou verwachten.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Ik zou eens gaan informeren bij de audi dealer misschien kunnen zij je een goed antwoord geven succes.

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.365
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten

    Bedankt voor je reactie en het delen van de link helaas te weinig info waardoor ik er niks mee kan
    maar goed nieuwe rem lijkt nu eindelijk mee te werken en zakt heel ligtjes weg, wel is er een nieuw probleem 😡
    uitgelezen en krijg de volgende melding remdruk sensor 1-G201 onaannemelijk signaal

  12. #11

    Standaard Re: 3.2 FSI rem zakt weg

    Abs pomp verwisseld met de oude abs pomp en het probleem blijft Turing komen g201 sensor onaannemelijk signaal sensor vervangen ook dan komt de foutmelding terug iemand enig idee (hoofdremcilinder en booster is al vervangen)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •