Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Taal in FIS menu aanpassen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Taal in FIS menu aanpassen

    Hallo, ben nieuw op dit forum.
    Ik hoop dat jij (of iemand anders mij zou kunnen helpen)....
    Ik heb sinds vorig jaar een geïmporteerde Q5 uit 2009 gekocht. Afgelopen week heb ik de navi geüpdate via een Audi dealer...so far, so good.
    Ik heb na de navi update echter de DUITSE taal als starttaal terug, daar waar hij aangeeft dat ik mijn voet op de rem moet trappen alvorens de auto te starten. Dit stond voor de navi update op ENGELS. Zou je kunnen aangeven hoe jij dit hebt veranderd, zonder al te veel poespas...ik heb nl niet zoveel technische kennis om dit zelf te doen met kabels e.d. Is er een standaard manier (voor een leek), om dit zelf te doen?

    Alvast, super veel dank,
    AB
    Laatst gewijzigd door tom; 31-08-18 om 14:05.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    Verplaatst naar een eigen topic, de Q5 is niet gelijk aan een A3.

    En als de dealer de boel verkeerd heeft aangepast, kunnen ze het volgens mij ook goed doen. Ik neem aan dat je ervoor hebt betaald, dus terug naar de dealer...
    Laatst gewijzigd door tom; 31-08-18 om 14:07.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    @Audi AB

    Zie VAGcom/VCDS pdf voor de A4/8K, A5/8T en Q5/8R in de download sectie -> https://www.audiforum.nl/forum/downl...p?do=cat&id=16

    op pagina 24

    ff een AF lid bij je in de buurt vragen, zoals je ziet in de PDF is er nog veel meer mogelijk

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    Bedankt Tom.

    Ik heb de Audi dealer inderdaad gewoon een mailtje gestuurd. De navi update heeft immers 200 euro gekost. Even kijken wat hun reactie is... Als die absurd is (lees: als ik er voor zou moeten betalen), houd ik dit nog even tegen jullie aan.

    Gr
    Abdes

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    Bedankt voor de moeite Peeet,
    Ik wacht even de reactie af van de dealer... (zie bericht hierboven).

    Groeten
    AB


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    @tom & @Peeet:
    Even een terugkoppeling nav mijn bezoek aan de Audi Dealer...
    Ik ben vandaag teruggegaan met het verzoek of zij de taal op het BIS/FIS kunnen terugzetten naar Engels. Ze hebben het geprobeerd...

    De monteur is er denk ik een uurtje mee bezig geweest, maar kwam met de conclusie dat hij het met hun standaard/officiële apparatuur die zij gebruiken niet kan doen. Toen ik aangaf dat het voordat de navi upgrade wel op Engels stond, vertelde hij mij dat dit wellicht met/via VAGcom is gedaan.
    Hij gaf aan dat zij dit zelf niet mogen gebruiken van de fabrikant.... Een beetje teleurstellend, maar voor nu even niets aan te doen (denk ik).

    De monteur gaf trouwens aan dat dit geldt voor vele, zo niet alle zaken, die via VAGcom worden geset of gereset: zodra er een officiële MMI of NAVI update wordt uitgevoerd door een dealer, worden alle niet via de officiële weg gesette of geresette waarden te niet gedaan. Ergens begrijp ik deze logica, maar jammer is het wel.
    Laatst gewijzigd door Audi AB; 03-09-18 om 14:09.

  7. #7

    Standaard Taal in FIS menu aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi AB Bekijk Berichten
    @tom & @Peeet:
    Even een terugkoppeling nav mijn bezoek aan de Audi Dealer...
    Ik ben vandaag teruggegaan met het verzoek of zij de taal op het BIS/FIS kunnen terugzetten naar Engels. Ze hebben het geprobeerd...

    De monteur is er denk ik een uurtje mee bezig geweest, maar kwam met de conclusie dat hij het met hun standaard/officiële apparatuur die zij gebruiken niet kan doen. Toen ik aangaf dat het voordat de navi upgrade wel op Engels stond, vertelde hij mij dat dit wellicht met/via VAGcom is gedaan.
    Hij gaf aan dat zij dit zelf niet mogen gebruiken van de fabrikant.... Een beetje teleurstellend, maar voor nu even niets aan te doen (denk ik).

    De monteur gaf trouwens aan dat dit geldt voor vele, zo niet alle zaken, die via VAGcom worden geset of gereset: zodra er een officiële MMI of NAVI update wordt uitgevoerd door een dealer, worden alle niet via de officiële weg gesette of geresette waarden te niet gedaan. Ergens begrijp ik deze logica, maar jammer is het wel.
    Dan is die monteur niet echt de slimmste
    Ze kunnen het wel, met hun eigen diagnose computer systeem, maar weten meestal niet hoe
    Standaard resetten en de originele codering ophalen, dat lukt ze wel.
    Maar als het over individuele byte's en bitjes gaat dan slaan ze dicht.

    Welke regio woon je ? ik in zld wil het wel ff voor je doen.
    Zoals je in de PDF kunt lezen is er nog veel meer gratis vrij te coderen

    Peeet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @Audi AB


    Zie VAGcom/VCDS pdf voor de A4/8K, A5/8T en Q5/8R in de download sectie -> https://www.audiforum.nl/forum/downl...p?do=cat&id=16
    op pagina 24

    ff een AF lid bij je in de buurt vragen, zoals je ziet in de PDF is er nog veel meer mogelijk

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Taal in FIS menu aanpassen

    @Peeet, Verbaasd mij niks...jouw analyse. Je gaat als Audi monteur immers ook niet eerst een 1 uur klooien....om dan pas met de conclusie te komen, dat je het niet kunt fixen. Als je ervaren bent, dan geef je gelijk aan of het gaat lukken of niet kan. Het was op zich obv zijn geschatte leeftijd geen groentje meer, maar niet zo kundig waarschijnlijk zoals jij aangeeft.

    Ik heb je PDF inderdaad gelezen...maar daar heb je de VAGcom app voor nodig en die heb ik als leek niet. En om dit te gaan aanschaffen, alleen voor deze taalissue gaat ook weer een beetje ver. Maar dat begrijp jij, denk ik.
    Super tof van jou, jouw aanbod om dit voor mij te doen. Ik woon op zich best ver van jou vandaan (regio Utrecht), maar wil het tripje wel maken om dit te fixen.... Hoe zou ik het beste met jou in contact kunnen komen? (Zoals ik eerder schreef, ben ik nog niet zo lang lid van dit forum.)


    Alvast bedankt,
    AB

  10. #9

    Standaard Taal in FIS menu aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi AB Bekijk Berichten
    @Peeet, Verbaasd mij niks...jouw analyse. Je gaat als Audi monteur immers ook niet eerst een 1 uur klooien....om dan pas met de conclusie te komen, dat je het niet kunt fixen. Als je ervaren bent, dan geef je gelijk aan of het gaat lukken of niet kan. Het was op zich obv zijn geschatte leeftijd geen groentje meer, maar niet zo kundig waarschijnlijk zoals jij aangeeft.

    Ik heb je PDF inderdaad gelezen...maar daar heb je de VAGcom app voor nodig en die heb ik als leek niet. En om dit te gaan aanschaffen, alleen voor deze taalissue gaat ook weer een beetje ver. Maar dat begrijp jij, denk ik.
    Super tof van jou, jouw aanbod om dit voor mij te doen. Ik woon op zich best ver van jou vandaan (regio Utrecht), maar wil het tripje wel maken om dit te fixen.... Hoe zou ik het beste met jou in contact kunnen komen? (Zoals ik eerder schreef, ben ik nog niet zo lang lid van dit forum.)


    Alvast bedankt,
    AB
    Utrecht, dan kun je het beste naar @Leon gaan die zit daar.
    Het is trouwens ook mogelijk om je BIS (FIS) te flashen naar NL tekst.
    Maar ik dacht dat pas mogelijk was van een MY2011, maar daar weet Leon alles van

    Leon = audiwereld.nl

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •