Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Welke voorbumper S-Line?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Welke voorbumper S-Line?

    Beste Allen,

    Wegens aanrijding met een roemeense trucker heb ik o.a. een nieuwe voorbumper nodig.
    Nu zou de bumper volgens het chassisnummer uit 3 delen moeten bestaan maar mijn bumper bestaat uit 1 deel.

    Ik wil wel eenzelfde bumper, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben? Staar er ergens een nummer op?

    Volgens garage kan dealer ze niet leveren.

    De q5 zou een amerikaans model zijn?

    Ben benieuwd naar de reacties.

  2. #2

    Standaard Re: Welke voorbumper S-Line?

    Een foto en omschrijving van je auto (bouwjaar bijvoorbeeld) doet wonderen anders blijft het gissen...er zit hier best wat kennis en veel behulpzaamheid echter zonder input komt er ook geen output / antwoord. Alles is te leveren door de dealer ook de USA bumpers je hebt alleen even het onderdeelnummer nodig dat staat op de oude bumper maar is ook door de dealer via ETKA te achterhalen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke voorbumper S-Line?

    Je hebt gelijk.

    De q5 is van 01-07-2011. Chassisnummer is WA1LFAFP7BAO10800. Nr van Bumper is 8RO 807 437 en van Rooster(mistlamp) 8RO 807 681 S-Line

    De bumper bestaat uit 1 geheel.

    Kunnen jullie hier wat mee?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.636
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorbumper S-Line?

    Het onderdeelnummer van de bumper (de "O" moet trouwens een "0" zijn) kan ik ook niet terugvinden in etka. Vreemd genoeg wel op internet, daar wordt die wel aangeboden, maar is voor een FL model (facelift, vanaf 2013). Mss is de bumper al eens vervangen door een ander type, dan zou ik (b.v. op ebay) onder dit nummer gaan zoeken naar een gebruikte.
    Het luchtrooster nr klopt wel (met een 0 ipv O....)
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke voorbumper S-Line?

    Dat heb ik ook gezien, moet idd een 0 zijn Onder de grill heb ik een grijs rooster met 3 tussenschotten. Andere versies waren idd van facelift en dan zonder grijs rooster met
    tussenschotten. Heb er slechts 1 gevonden maar met 2 scheurtjes links en rechts bij de roosters. Nu moet de bumper toch gespoten worden ..zijn breukjes te repareren?


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.636
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorbumper S-Line?

    Ik denk dat het nummer van de bumper 8R0 807 437 het ingestanste (?) (produktie)nummer van het ruwe persstuk is. Daarvan kunnen meerdere types bumper gemaakt worden, die dan een ander nummer krijgen. Dan zou er ergens op de bumper nog een partnummer moeten zijn te vinden, evt op een sticker. Dat is dan wel te bestellen. Je moet dus wel zeker zijn dat de bumper die je onder nr 8R0 807 437 op het net hebt gevonden de juiste is, want er worden veel verschillende bumpers uit hetzelfde persstuk gemaakt. De firma die het te koop aanbiedt heeft dan het ruwe nummer (ook) aangezien voor het uiteindelijk partnr. en weet je nog niet wat je dan precies krijgt....
    Hetzelfde geldt voor de luchtroosters, die hebben bijna allemaal het nummer 8R0 807 681, gevolgd door een letter (op één uitzondering na).
    Dit nummer komt zowel op de pFL als op de FL voor, met verschillende letters aan het eind van het partnr.

    Als bijlage etka overzichten van alle pFL bumpers. Als jouw auto niet is omgebouwd naar FL zou daar jouw bumper tussen moeten staan. De bijlage met een (2) toont de bumper uit één stuk. Als je dan ook nog jouw PR codes (te vinden op de sticker in het serviceboekje en in de kofferbak) erbij betrekt zou je de enige juiste bumper moeten kunnen vinden.

    Heb geen ervaring met scheurtjes in de ABS kunststof bumpers, maar heb wel eens gezien dat die tegenwoordig prima hersteld kunnen worden. Succes!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •