Ik had 2 weken geleden een prachtige Q5 gekocht uit 2010. Helaas was het vorige baasje van de Q5 iets te fanatiek met poetsen van het MMI navigatie schermpje. Er zaten dus aardig wat plekken op, of wel het anti-reflective coating was gedeeltelijk weg gepoetst.

Wat heb ik gedaan.
Ik heb het Frame van het schermpje los gehaald en vervolgens met 4 schroefjes het scherm los gemaakt. Rondom het scherm zit een metalen frame wat je door middel van 2 kleine schroefjes los kunt maken van het scherm. Vervolgens met een doekje voorzien van tandpasta (je leest het goed) de laatste restjes van de coating van het scherm geboend. Zodra alles eraf is maak je het heel goed schoon met glassex of een vergelijkbaar schoonmaakmiddel.

Online of in een shop koop je een screen protector voor (bv) een iPad. Let op dat je een protector koopt met
anti-glare of anti reflectie. Knip de folie precies op maat van het schermpje en vervolgens plaats je de folie op het scherm. Plaats het metalen frame weer terug en je scherm is weer in nieuwstaat!

Veel plezier ermee