Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Nadat het controlelampje bleef branden heb ik met met een OBD Scan Tool uitgelezen en kreeg ik foutcode P2433. Met de tekst [Secondary Air Injection System Air Flow / Pressure Sensor Circuit High].
    Online heb ik hierover gevonden op
    http://nl.vermin-club.org/p2433-obd-...gh-bank-1-2005

    Vooral dit stukje in de tekst was niet ècht geruststellend voor mij.

    (Begin citaat)
    Hoe ernstig is de P2433-code?

    De diagnostische probleemcode van P2433 wordt als serieus beschouwd. Verschillende symptomen van de P2433-foutcode kunnen de rij-omstandigheden buitengewoon gevaarlijk maken. Daarom is het belangrijk om deze foutcode zo snel mogelijk te laten diagnosticeren en repareren.
    (Einde citaat)

    Kan iemand mij vertellen hoe serieus ik deze informatie moet nemen en/of aanraden wat ik het beste kan doen?
    Laatst gewijzigd door tom; 27-07-19 om 12:28. Reden: Overbodige tekstopmaak verwijderd

  2. #2

    Standaard Re: Q5 - 8R Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Het mooiste zou zijn als het alleen een kapotte sensor is. Kost origineel een euro of €60 en is eenvoudig te wisselen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 - 8R Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Het mooiste zou zijn als het alleen een kapotte sensor is. Kost origineel een euro of €60 en is eenvoudig te wisselen.
    Bedankt voor de snelle reactie.

    Omdat deze auto pas is gekocht heb ik nog geen ervaring met de garage. Zij vinden het geen probleem dat we een uur rijden om het euvel door hen onder garantie te laten verhelpen.
    Deze tekst, die ik online vond

    [De diagnostische probleemcode van P2433 wordt als serieus beschouwd. Verschillende symptomen van de P2433-foutcode kunnen de rij-omstandigheden buitengewoon gevaarlijk maken. Daarom is het belangrijk om deze foutcode zo snel mogelijk te laten diagnosticeren en repareren]

    bracht mij een beetje aan het twijfelen.
    Zie jij hier ook geen probleem in ?

  4. #4

    Standaard Re: Q5 - 8R Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Ik zou de auto even starten, 5 a 10 minuten laten draaien en als dat goed gaat lijkt het mij geen probleem om er een uur mee te rijden. Overleg even met de garage. Misschien willen ze alvast een onderdeel/onderdelen bestellen om je niet een 2e keer te laten terugkomen, maar dat is aan hen uiteraard.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 - 8R Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Als een storing ernstig genoeg is, gaat er een rood waarschuwingslampje branden en verschijnt een waarschuwing dat de auto stilgezet moet worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Q5 - 8R Hybrid: quattro storing met foutcode P2433

    Het bleek inderdaad een kapotte sensor te zijn. Deze is door de garage keurig onder garantie vervangen.

    De Q5 is weer helemaal top!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •