Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Snelheid zakt bergop terug in cruise control (na software update?).

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0

    Standaard Snelheid zakt bergop terug in cruise control (na software update?).

    Voor mijn Q5 (170 pk diesel automaat uit 2011) heb ik alweer 3 jaar geleden de sjoemel-software laten vervangen maar een ding lijkt nog steeds onoplosbaar; als ik met normale snelheid (110-130 km/u) op cruise control bergop rijdt houdt de auto in (soms zelfs 30km/u langzamer) omdat het lijkt alsof de auto pas terugschakelt als hij in de lagere versnelling minder dan 2100 toeren maakt... Als ik zelf gas bijgeef haalt hij de snelheid echter zeer eenvoudig. Vooral vervelend op vakantie, wanneer ik ineens ingehaald wordt door auto's met caravan of last heb van bumperklevende vrachtwagens... Iemand ervaring mee wat dit zou kunnen zijn? Al diverse keren bij Audi garage aangegeven, maar ze kunnen/willen/doen er niets mee.
    Ook geeft hij nog regelmatig aan dat de roetfilter geregenereerd moet worden, lampje gaat echter pas uit als ik de auto opnieuw start; ook als ik hem direct stilzet nadat het lampje gaat branden. Verschildruksensor vervangen door garage, probleem niet verholpen, maar wel moeten betalen.. Nu zeggen ze vervang ook de roetfilter maar, maar dat kan de oplossing niet zijn, want als ik hem direct stilzet is de storing verholpen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Beide problemen komen voor na aanpassing EA189 motor software, dus ik verwacht dat het in de software zit, maar dan zou elke Q5 diesel met EA189 motor er last van moeten hebben, toch?
    Laatst gewijzigd door Q5H; 17-09-19 om 08:29.

  2. #2

    Standaard Re: Snelheid zakt bergop terug in cruise control (na software update?).

    Misschien even uitlezen? Let dan ook op softwarenummer en versienummer van zowel de motor als versnellingsbak.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •