Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

    Sinds enkele dagen merk ik dat mijn trekhaak niet meer uitzwenkt als ik de hendel in de kofferbak uittrek. Het ledje staat en blijft op groen, maar er gebeurd niets..
    Eind mei ging het nog zonder problemen, nu ineens niets meer...

    Ik begin te vermoeden dat dit probleem is ontstaan door een MMI update die in onlangs heb uitgevoerd. Zou het kunnen dat hierdoor de coding van de trekhaak is overschreven, oid? Ik weet dat er problemen waren met B&O aansturing na een systeem-update, is de trekhaak wellicht ook een bekend probleem?

    Of herkent iemand dit toevallig en is er wellicht een heel andere andere oorzaak? Of bestaat er ergens in het MMI een status van de trekhaak die ik kan checken zonder Vagcom?

  2. #2

    Standaard re: Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

    @New Het is een mechanische ontgrendeling, heeft niets van doen met je MMI update. Ontgrendel en zwenk 'm vervolgens met de hand uit de bumper. Dan even wat kruipolie o.i.d. op het draaipunt sprayen. Daarna een beetje heen en weer zwenken en je bent voorlopig van dit probleem af.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-06-20 om 17:28.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

    Ah dank, de MMI kan ik dus wegstrepen.
    Maar het ontgrendelen lukt juist niet, althans dus niet als ik de hendel uittrek in de kofferbak. Hij zit muurvast als ik de hendel max uittrek... Het Ledje blijft ook groen, terwijl die voorheen rood werd als ie los kwam toch? Of is er nog een andere manier om hem los te koppelen?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

    Als er grind tussen zit, krijg je 'm ook niet los.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Trekhaak zwenkt niet meer uit. Mogelijk door uitvoeren update MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @New Het is een mechanische ontgrendeling, heeft niets van doen met je MMI update. Ontgrendel en zwenk 'm vervolgens met de hand uit de bumper. Dan even wat kruipolie o.i.d. op het draaipunt sprayen. Daarna een beetje heen en weer zwenken en je bent voorlopig van dit probleem af.
    Je had gelijk :-). dat kastje in de kofferbak lijkt inderdaad een heel mooi electronisch kastje, maar zojuist even los gemaakt, en blijkt inderdaad gewoon een huls met daarin een soort versnellingskabel/remkabel in te zitten die mechanisch verbonden is met de trekhaak... Bleek dat de nippel van die kabel niet meedraaide met het wieltje wat je draait met de hendel. Even kijken wat vervangen kan worden, maar helemaal opgelost zo!

    Dank voor de reacties!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •