Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

  1. #1

    Standaard Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    hoi hoi wie o wie kan mij helpen.
    ik heb een audi q5 2.0 tfsi waar ik probleem heb met het digitaal motorolie pijl[ balk]
    ik heb sinds kort gemerkt dat mijn motorolie pijl niet aan geeft hoeveel motor olie er in zit.
    ik heb net 2 dagen terug motor olie ververst maar het probleem blijft zich voort doen.
    en inmiddels heb ik het ook nu laten uit lezen of er iets stuk was of niet maar heelas
    wij konden niets vinden dus geen ene fout melding.
    ben toen naar de motorkap sensor gaan kijken of die stuk was maar die is ook goed
    enige die nog over was was de motorolie sensor om na te kijken dus bij twijfel heb ik de motorolie sensor vervangen
    wel ik heb dit geen orgineel van audi gebruik maar wel een van merk hella.
    maar het probleem blijf zich voort doen.
    wie o wie kan mij helpen met wat er aan de hand is.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    Wat is er dan precies niet in orde met het digitale oliepeil?

    Normaliter krijg je een icoontje in beeld als er een storing in het meetsysteem zit, golfjes met “sensor” eronder.

    Beste is een oliepeilstok aan te schaffen, dan heb je 100% zekerheid. Bij de dealer, onderdeelnummer is op dit forum wel te vinden, moet je wel hebben want een dealer kan het nummer niet opzoeken omdat de auto zonder peilstok is afgeleverd.
    Of je koopt een universele peilstok (VAG Nr T40178), goedkoper is de Laser 4807, kun je zo via internet bestellen.

    Edit voor de zekerheid: motor moet warm zijn, afzetten, twee minuten wachten en dan kun je pas het digitale oliepeil aflezen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 18-09-20 om 13:23.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    nou dat is het probleem ik krijg geen storing melding van iets.
    maar het digitale oliepeil geeft dat hij maar half of wat minder is heel soms ietsje meer.
    en ook wat u zegt dat het systeem moet aan geven dat de motor moet warm zijn en motor moet uit zijn
    dat geeft hij soms wel aan en soms niet maar dan nog krijg ik te zien dat er maar half of minder in zit.
    trouwens ik had de dealer gebeld en ook dit uit gelegd en hij zij tegen mij dat er geen peilstok voor dit auto is.
    wat ik ook zit te denken van zal ik toch maar eerst een orgineel olie sensor van audi q5 kopen en proberen
    maar als het straks toch niet doet ben ik wel weer 160 euro kwijt.
    wat ik ook begrepen heb ik moet wel de juiste oliepeilstok hebben want als ik iets verkeerd koop en hij in de krukas komt te zitten dat ik nog ver van huis ben.
    u verteld mij dat ik de peilstokje bij de dealer kan kopen en de onderdeelnummer op dit forum kan vinden kun u mij toevallig vertellen waar op de forum moet ik zijn om dit te vinden.

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mhabib Bekijk Berichten
    nou dat is het probleem ik krijg geen storing melding van iets.
    maar het digitale oliepeil geeft dat hij maar half of wat minder is heel soms ietsje meer.
    Als het digitale peil half aangeeft, wil dat zeggen halverwege tussen Minimum en Maximum.
    Het verschil tussen Min en Max is 1 liter, dus zou er nog een halve liter bij kunnen om op Max te komen.

    Incl oliefilter gaat er 4,6 liter in, dan staat het digitale peil bij mij ook nog iets onder Max. Meestal doe ik er dan nog 0,2 liter bij, dan staat het op Max. Ik check het altijd wel met de Laser peilstok.

    Ook omdat je geen storingsmelding hebt, lijkt het me goed mogelijk dat er niets mis is met je digitale oliepeil.....
    Laatst gewijzigd door Kees B; 18-09-20 om 18:33.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    Beter lezen.

    Beste is een oliepeilstok aan te schaffen, dan heb je 100% zekerheid. Bij de dealer, onderdeelnummer is op dit forum wel te vinden, moet je wel hebben want een dealer kan het nummer niet opzoeken omdat de auto zonder peilstok is afgeleverd.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    klopt maar net 2 dagen terug heb ik het laten verversen en ja dat klopt ook dat er 4,6 in gaat.
    maar dan moet hij toch ook aan geven op de digitaal balk van motorolie ok.
    maar dat zie ik niet. oke ik ga er nog een 0,2 liter bij doen en dan kijken wat hij doet.
    in ieder geval bedankt voor de tip mocht het verho;pen zijn of niet laat ik u toch weten.
    o ja nogmaals het oliepeilstok die u aan geeft van laser 4807 neem ik aan dat die de juiste is.
    want als de probleem niet op gelost wordt dan moet ik toch een gaan aanschaffen.
    nogmaals heel erg bedankt.

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    OK, ter info hier nog de handleiding van de Laser peilstok.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9

    Standaard Re: Oliepeilstok geeft geen goede waarde in MMI

    hoi kees ik heb al het gedoe toch een oliepeilstok gekocht bij vagshop.nl.
    die wel voor mijn audi q5 de juiste was onder het partnummer 06J115611L die hier voor de nummer had
    06J115611E.moest wel bij het aankopen mijn chassisnummer door geven zodat ze de juiste voor mij
    konden sturen maar goed en al nu peil ik met de peilstok en zie dat de olie perfect is in juiste hoeveel norm.
    fijn gevoel met zo een peilstok.nogmaals bedankt voor TIP.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •