Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Verlichting aanhanger soms uitgeschakeld

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    35
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Verlichting aanhanger soms uitgeschakeld

    Vorige maand heb ik de Audi q5 uit 2009 voorzien van een trekhaak, met 13 polige stekker.
    De kabelboom en computer zijn van het merk ECS en alles is ingeleerd met VCDS.
    Tot zo ver geen problemen, behalve met de paardentrailer.

    Bij het verbinden van de trailer, ook 13 polig, gaat de verlichting aan de linkerkant niet altijd aan.
    De auto lijkt de stroom volledig af te sluiten, en geeft soms als deze is uitgeschakeld, maar niet altijd, een melding van een kapotte lamp.
    Ik heb de stekker van de trailer al vervangen. Met de fietsendrager en aanhanger geen last van dit probleem.

    Wanneer ik vervolgens een test apparaat tussen de auto en trailer aan sluit werkt alles prima, haal ik deze er tussen uit dan blijft alles werken.
    Ik heb gelezen dat de canbus de stroom kan afsluiten als de vraag te groot is. Kan dat het probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken?
    Laatst gewijzigd door Tyzex; 04-07-21 om 09:36.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting aanhanger soms uitgeschakeld

    Lijkt me dat de weerstand van de verlichting links van de trailer niet juist is, en daardoor wordt uitgeschakeld.
    Vergelijk de weerstand van links met die van rechts met een ohmmeter en indien afwijkend, zoek naar welk lampje de afwijking veroorzaakt, of overgangsweerstand door slechte fitting of corrosie.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •