Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Airbag uitschakelen passagierszijde

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Airbag uitschakelen passagierszijde

    Goedemiddag,

    Volgens het instructie boekje kan je de airbag van de Audi Q5 2010 uitschakelen in het dashboardkastje.

    Echter ontbreekt bij ons de sleutelschakelaar. Dit was vroeger waarschijnlijk een optie?

    Is er een andere manier om dit toch mogelijk te maken als we hier zo nu en dan de Maxi Cosi willen neerzetten op de voorstoel.

    Alvast dank voor jullie reacties!

    Groet,

    Patrick

  2. #2

    Standaard Re: Airbag uitschakelen passagierszijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrickkkk Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Volgens het instructie boekje kan je de airbag van de Audi Q5 2010 uitschakelen in het dashboardkastje.

    Echter ontbreekt bij ons de sleutelschakelaar. Dit was vroeger waarschijnlijk een optie?

    Is er een andere manier om dit toch mogelijk te maken als we hier zo nu en dan de Maxi Cosi willen neerzetten op de voorstoel.

    Alvast dank voor jullie reacties!

    Groet,

    Patrick
    Die sleutel schakelaar is idd een optie en achteraf te retrofitten, in de basis is de Q5 gewoon een A4 / A5 in die laatste twee heb ik zelf zo'n schakelaar met een OEM retrofit setje ingebouwd die zal er voor de Q5 ook wel zijn verwacht ik. Heel moeilijk en tijdrovend was het bij de A4 & A5 niet.

    Volgens mij heeft o.a. Peeet een topic lopen over het retrofitten in zijn A5 https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1625936 . Het onderdeelnummer van de A4 & A5 set is 8K1098237 voor de Q5 zal het wel net een ander nummer zijn maar dat is via de dealer wel te vinden / op te vragen.

    Het onderdeelnummer heb ik volgens mij al gevonden voor je (zelf nog even checken bij de dealer):

    Audi Q5 Retrofit kit for key switch to deactivate front passenger airbag part number 8R1098237

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Airbag uitschakelen passagierszijde

    Prijs van dit setje bij de dealer circa 110 € incl BTW.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Airbag uitschakelen passagierszijde

    Super bedankt!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •