Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    Goedemiddag iedereen,

    Ik was voornemens een thuisbrenger cq reservewiel voor mijn Audi Q5 te regelen, voornamelijk voor als ik reizen maak naar het Oostblok cq Balkanlanden en dergelijke.
    De auto krijgt dan veel kilometers te verduren, en ik zorg steeds dat de banden wel goed zijn natuurlijk.

    Gezien ik veel "afgelegen" kom, waar niet overal een bandenservice in de nabijheid is, is voor zulke reizen een extra wiel wel even handig.
    Mijn Q5 heeft echter geen ruimte in de koffer "ingebouwd" voor een reservewiel(want mijn auto heeft een subwoofer ed, dus dan geen reservewiel ruimte), maar heb er meestal wel ruimte voor in de koffer, dus dan met een hoes/deken of iets dergelijks toch mee te nemen.
    Vandaag bij de Ames garage in Zwijndrecht geweest, en er is origineel geen thuiskomer of ander soort reservewiel te verkrijgen voor mijn Q5. Dat zou dan een volwaardig wiel moeten worden. De dealer zegt dat er ook origineel geen stalen velgen te krijgen zijn, dus dan wordt het aluminium, en dat kost €850. Voor een reservewiel wel erg veel, zei deze beste man ook.

    Nu ben ik wat aan het googlen geweest, en kan niet zo 1-2-3 iets vinden zoals een thuiskomer wat een mogelijkheid zou kunnen zijn.
    Het zou dan het liefst geen volwaardig groot wiel moeten zijn, zodat ik bij een lekke band toch kan wisselen, en dan in de regio de band kan wisselen bij een bandenservice.

    Zijn er mensen hier die mij adviezen kunnen geven wat wel en niet mogelijk is? Misschien is het wel helemaal niet mogelijk voor mijn model auto om een ruimtebesparend reservewiel erbij te krijgen. Althans niet via de Audi, maar de beste man bij de garage dacht dat er "after market" wel mogelijkheden zouden kunnen zijn.

    Alvast bedankt voor enige hulp en fijn weekend allemaal!

    Groet,
    Durk

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    Af fabriek zit er in mijn Q5 (2010) een noodwiel. Dat is een stalen velg met een “opgevouwen” band, met de standaard meegeleverde compressor kun je die dan oppompen. De compressor ligt in het linker opbergvak in de kofferruimte, en het noodwiel onderin de kofferbak, achter boven de accu. De ASS subwoofer zit bij mij in een plastic trommel en die ligt weer in het noodwiel. Waarschijnlijk is dat dan bij de facelift van de 8R weggelaten (dus kan de dealer er ook geen vinden) maar het noodwiel moet wel op jouw auto passen, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
    Om een idee te krijgen hoe eea eruit ziet, kijk even in de voorraad op onderdelenlijn.nl, er staan momenteel één (duur) noodwiel (“reservewiel”) en twee compressoren (“reparatieset banden”) te koop.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 29-07-21 om 15:49.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Af fabriek zit er in mijn Q5 (2010) een noodwiel. Dat is een stalen velg met een “opgevouwen” band, met de standaard meegeleverde compressor kun je die dan oppompen. De compressor ligt in het linker opbergvak in de kofferruimte, en het noodwiel onderin de kofferbak, achter de accu. De ASS subwoofer zit bij mij in een plastic trommel en die ligt weer in het noodwiel. Waarschijnlijk is dat dan bij de facelift van de 8R weggelaten (dus kan de dealer er ook geen vinden) maar het noodwiel moet wel op jouw auto passen, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
    Om een idee te krijgen hoe eea eruit ziet, kijk even in de voorraad op onderdelenlijn.nl, er staan momenteel één (duur) noodwiel (“reservewiel”) en twee compressoren (“reparatieset banden”) te koop.
    Dit is een prima advies. Ik wou net hetzelfde voorstellen. Toch nog een tip erbij. Bij de sloop moet het niet moeilijk zijn om van deze banden te kunnen vinden. Alle Q5 8R van voor de facelift hadden dezelfde band met de subwoofertrommel erin.

    En als je echt op veilig wilt gaan, doe je toch een extra compleet wiel in je koffer?


    Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk Pro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Af fabriek zit er in mijn Q5 (2010) een noodwiel. Dat is een stalen velg met een “opgevouwen” band, met de standaard meegeleverde compressor kun je die dan oppompen. De compressor ligt in het linker opbergvak in de kofferruimte, en het noodwiel onderin de kofferbak, achter de accu. De ASS subwoofer zit bij mij in een plastic trommel en die ligt weer in het noodwiel. Waarschijnlijk is dat dan bij de facelift van de 8R weggelaten (dus kan de dealer er ook geen vinden) maar het noodwiel moet wel op jouw auto passen, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
    Om een idee te krijgen hoe eea eruit ziet, kijk even in de voorraad op onderdelenlijn.nl, er staan momenteel één (duur) noodwiel (“reservewiel”) en twee compressoren (“reparatieset banden”) te koop.
    Hoi Kees,
    Bedankt voor je antwoord. Die compressor heb ik al in het linker opbergvak in de koffer liggen. Ik zal morgen nog eens kijken in de koffer hoe het met de ruimte zit bij de subwoofer, en eventueel een foto maken. Ik had inderdaad ook over die vouwband gelezen, en dat was ook een beetje de hoop dat dat zou gaan lukken. De dealer zei dat mijn model auto daar geen ruimte voor heeft, maar misschien dus toch wel.
    Heb nu dus die compressor en een busje waarmee ik schuim kan spuiten in de band.

    Ik laat het morgenochtend weten, en als het inderdaad mogelijk is gaan we voor die optie. Bedankt!
    Laatst gewijzigd door dhoutsma; 24-07-21 om 21:00.

  5. #5
    Q52009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    In mijn - duitse - Q5 zat ook geen noodwiel, maar de originele subwoofer past in het nageleverde - en heel dure - noodwiel als gegoten!
    Laatst gewijzigd door Q52009; 29-07-21 om 15:22.
    Audi Q5 2.0 TFSI Tiptronic 2016
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI 2008 JD-tuned 250 PS, 360 Nm
    Audi A3 1.6 Ambition 2001


  6. #6

    Standaard Re: Reservewiel(/thuiskomer) voor Q5 uit 2015?

    In m’n sq5 van 2013 heb ik ook zo’n vouwbare laten plaatsen. Dit ging prima met de b&o subwoofer. Kan dus wel


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •