Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

    Beste leden,

    Vorige week bij mijn q5 2.0 tfsi, 211 pk, 7 traps automaat, de koppeling laten vervangen inclusief een repratieset voor de mechatronic.

    Ik heb hem laten vervangen omdat de koppeling slipte ronde de 3500 toeren in elke versnelling.

    Nu merk ik tijdens het rijden dat de auto lichtjes schokt tijdens het schakelen naar de 4e en 6e versnelling. Het slippen is uiteraard weg.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?

    Groetjes Jeffrey

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

    Na het vervangen van de koppeling en herstellen van de Mechatronic is de bak softwarematig gereset als het goed is.
    Het duurt even voor de koppeling weer opnieuw is ingeleerd, mij is toen verteld dat dat zo’n 1000 km kan duren. Heb daar overigens praktisch niks van gemerkt, ook niet van schokken bij het schakelen, maar dat kan bij jou best anders zijn.

    Versnelling 4 en 6 zitten beide op koppeling K2, dus die is misschien inderdaad nog aan het leren. Even afwachten denk ik.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard re: 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

    Dat klopt, de bak is opnieuw ingeleerd. Ik hoop maar dat het dat is dan, want ik heb het idee dat het erger wordt. Maar dat zal vast wel aan mijn zenuwen liggen...

  4. #4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

    Ben nu een kleine 1000km verder maar het lijkt alleen maar erger te worden ipv minder.
    Zou er dan in de aansturing iets niet goed gaan of zou het probleem ergens anders liggen

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokt naar 4e en 6e versnelling na vervangen koppeling

    Vervelend! Dan toch maar even teruggaan naar de reparateur, zou ik zeggen. Met de juiste tester, kennis en ervaring moet een diagnose toch snel te stellen zijn.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •