Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad?

  1. #1

    Standaard Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad?

    Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Q5 met een af fabriek geleverde zwenkbare trekhaak en een 13-polige jaeger contactdoos. Echter nu blijkt, na een bezoek aan de audi dealer, dat niet alle contacten zijn aangesloten. Naar ik begrijp had ik moeten aangeven dat alle dertien contacten hadden moeten worden aangesloten.
    De audi dealer gaf aan dat hij het niet kon oplossen, een beetje vreemd verhaal vind ik, maar goed het is niet anders.
    Heeft iemand ervaring met het ontbreken van aansluiting op de 13-polige contactdoos?

  2. #2

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bbxx Bekijk Berichten
    Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Q5 met een af fabriek geleverde zwenkbare trekhaak en een 13-polige jaeger contactdoos. Echter nu blijkt, na een bezoek aan de audi dealer, dat niet alle contacten zijn aangesloten. Naar ik begrijp had ik moeten aangeven dat alle dertien contacten hadden moeten worden aangesloten.
    De audi dealer gaf aan dat hij het niet kon oplossen, een beetje vreemd verhaal vind ik, maar goed het is niet anders.
    Heeft iemand ervaring met het ontbreken van aansluiting op de 13-polige contactdoos?
    Ik heb eenzelfde trekhaak besteld, auto moet nog geleverd worden. Hier is mij niet naar gevraagd. Hoe kun je iets nu melden als er niet naar wordt gevraagd? Als je een trekhaak bestelt, mag je er toch van uit gaan dat deze werkt? Ik zou met het antwoord van de dealer geen genoegen nemen. Hij kan een trekhaak leveren die er naderhand wordt geplaatst, dus kan hij ook de bestaande configuratie wijzigen.

  3. #3

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    jongens, wat een raar verhaal weer zeg.. hoe kan je nou 13-polig leveren, en slechts de helft aansluiten? of is het wellicht zo dat de dealer met jou configuratie ervan uitgaat dat je een omvormer plaatst, naar 7-polig. zou eventueel een alternatief kunnen zijn voor de keuze op de optielijst 13/7 polig. Maar dan ga ik er vanuit dat de 7 polen die je nodig hebt voor een simpele aanhanger wél functioneren..

  4. #4

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    De dealer in mijn woonplaats heeft de contactdoos gecontroleerd en mij vervolgens het bos ingestuurd. De dealer die de auto aan mij heeft geleverd zit voor mij niet echt in de buurt. Verder heb ik op diverse fora gelezen, dat het op dit moment "normaal" is dat niet alle 13 contacten in de doos zijn aangesloten. Dit zou verband houden met het feit, dat de kans op het leegraken van de accu vergroot wordt door een constante stroomdraad. Hiervoor wil de fabrikant "audi" zijn rijders/eigenaren behoeden. Hoe dan ook, volgens mij moet er gewoon een andere draadboom in met dertien draadjes en vervolgens moet het audi systeem opnieuw worden ingeregeld. Verder ga ik zeker nog mijn dealer (per e-mail) verzoeken een passende oplossing voor mijn probleem te verzinnen.
    Zou er wel een mooie orginele stekker in zitten waarop de nieuwe draadboom op aangesloten kan worden?

  5. #5

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Dat de dealer in je woonplaats niet wil helpen kan ik me voorstellen. Het levert hem niets op en er is geen reden om after sales service te leveren. Blijft toch een apart verhaal ben benieuwd hoe het wordt opgelost.


  6. #6

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Heel raar verhaal!!!

    Ik heb menig 13 polige jeager stekker laten monteren om mijn audi's en nimmer de discussie over het niet kunnen veranderen van de aansluitingen. Het is heel simpel een 13 polige stekkerdoos gebruik je niet voor alleen een aanhangertje te trekken, toch. Ik geloof ook niet in de reden van het leegraken van de accu( heb die fora niet gelezen), want dat zou je immers ook nu hebben als jet hem achteraf aansluit.

    Een ander punt waar ik tijdens de afgelopen zomervakantie aanliep is het volgende. Op nagenoeg alle zwenkbare en afneembare trekhaken zitten GEEN vast oog voor de losbreekreminrichting. Tijdens een politiecontrole bij Breda werd daar op gecontroleerd en ik heb dat dus wel erop laten zetten. De dealer vertelde mij dat het komt dat alle trekhaken TUV gekeurd zijn en de TUV stelt dit niet als eis.

    Dat zou kunnen verklaren dat ondanks dat er een 13 polige aansluitblok op zit dat men af fabriek toch maar 7 draden aansluiten.

    Mijn dealer weet dat, en vraagt er ook naar, dat als er een trekhaak op komt of er een caravan achterkomt en met welke aansluiting(jeager of multicon).
    @ BBXX, ik zou je dealer erop wijzen dat hij dit wel moet aanpassen naar een 13 polige stekker met de juiste aansluiting omdat het niet overeenkomt met hetgeen jij mag verwachten, toch?

    succes!!

  7. #7

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Tja, ik heb een mooie afneembare westfalia. Maar ik heb ook geen extra punt om de kabel aan vast te maken.. Ik kan natuurlijk de kabel gewoon om de trekhaak zelf gooien, maar als de (afneembare) trekhaak losraakt, heb je dan dus ook niets meer aan je losbreek kabel... tja.. je kan niet alles hebben...

  8. Ad
  9. #8

    Wink Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Tja, ik heb een mooie afneembare westfalia. Maar ik heb ook geen extra punt om de kabel aan vast te maken.. Ik kan natuurlijk de kabel gewoon om de trekhaak zelf gooien, maar als de (afneembare) trekhaak losraakt, heb je dan dus ook niets meer aan je losbreek kabel... tja.. je kan niet alles hebben...
    Nee, maar wel een bekeuring!

  10. #9

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Tja, wat moet ik er aan doen dan? heel mn trekhaak is onzichtbaar wanneer niet gemonteerd, moet ik vervolgens een lelijke haak aan de trekhaakbalk vastlassen die altijd onder mn bumper vandaan komt?

    Of volstaat zon beugel die je aan het afneembare deel bevestigd met twee bouten? Want dat heb ik er wel voor over..

  11. #10

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Wat volstaat is een oog aan het vaste deel van de trekhaak. Dus niet aan de afneembare kogel. Ik heb dat laten oplossen door een haakse plaat met 2 ogen. Het ene oog is bevestigd aan een bout die de koker vasthoud waar mijn trekhaak in schuift als ik hem monteer. Het andere oog heeft een carabinerhaak eraan die netjes weggewerkt zit en daaraan komt de kabel van de losbreekreminrichting. Tijdens de controle in Breda zijn er foto's gemaakt van mijn trekhaak om dit te kunnen tonen tijdens de controle.

    Ik ga veel met de caravan op vakantie en ben nu nog maar 1 keer aangehouden, dus dat valt op zich mee. Maar ik weet niet hoe verzekeraars gaan doen op het moment dat je een schade hebt door een losgebroken aanhangers en de reminrichting heeft niet gefunctioneerd zoals bedoeld.

    Persoonlijk vind ik dit een issue wat de dealer moet weten, en jou daarop moet attenderen. Hun verkopen eigenlijk een product die niet aan de Nederlandse eisen voldoet.

  12. #11

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Tja, het probleem is dat ik de trekhaak zelf heb ingebouwd.. Ik snap jou verhaal niet exact.. maar het probleem is gewoon, dat de bevestiging óf aan het afneembare deel zit, óf het zit aan het vaste deel, en het is dus zichtbaar onder de bumper..

  13. #12

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5

    Ik zal een foto maken en deze posten, is makkelijker denk ik.

  14. #13

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad?

    Ja, graag.. Ik heb een westfalia. Dus duw het afneembare gedeelte naar boven. Volgens mij heb jij een ander model, waar je het afneembare gedeelte richting voorkant van de auto duwt.. Dan is het natuurlijk een kleine moeite hier aan het vaste deel een oog te bevestigen.

  15. #14

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad?

    Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad .KLOPT
    Deze mist een geschakelde plus [ 15 ] en een massa ,alleen affabriektrekhaak,
    hebben alle audi'"s en vw .
    Kan bij de dealer gemonteerd worden

    gr
    Laatst gewijzigd door gluki; 25-01-10 om 14:57.

  16. #15

    Standaard Re: Trekhaak contactdoos Q5: 13-polig niet geheel bedraad?

    Het probleem met de 13-draadjes is opgelost voor EUR 300,00 (duur draadje). Hiervoor is naar ik heb begrepen een andere kabelboom gemonteerd. Al met al best een hele dure trekhaak geworden!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •