Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Geeft mijn MMI-peilstok ook TE veel olie aan?

  1. #21
    Josiphel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geeft mijn MMI-peilstok ook TE veel olie aan?

    De peilstok uitsparing zit onder de plastic kap in je motorruimte.
    Heb effe staan kijken bij m'n dealer toen ze de olie traditioneel nakeken bij m'n Q5.
    Peilstok zelf zit er idd. niet meer in.
    Wil je nog tradioneel meten, dan moet je voor jou wagen een peilstok aanschaffen.
    Bij m'n dealer hadden ze één stok met verschuifbare maat per type wagen/motor.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geeft mijn MMI-peilstok ook TE veel olie aan?

    Ehh, dat is wel echt heel erg veel. Heb je al contact met je dealer opgenomen?

    Dat je na 300km misschien al de melding hebt gekregen dat je beneden minimum was, zou kunnen doordat je geen correcte 0km beurt hebt gehad? Bij Audi zelf vullen ze de motoren vast niet helemaal nokje vol met olie voordat ze hem op de rolband testen. Als je dealer vergeten is om olie bij te vullen zou het kunnen verklaren waarom het zo snel bijgevuld moet worden.

    Dat je na 250km op 80% is niet helemaal zorgwekkend: als je hebt bijgevuld met een koude motor en je gaat dan de olie meten nadat je een rondje hebt gereden, zal er vast nog wat olie in het blok zitten wat nog niet helemaal is teruggevloeid.
    In der Heimat des Audis

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Geen olie level meer via MMI - CAR

    Beste forumleden,

    We hebben een Audi A4 TSFI, bouwjaar 2008. De km teller staat nu +/- 125 000 km. De laatste tijd moeten we vaak olie bijvullen adhv de melding met het bekende controle lampje "olie bijvullen maar u kunt doorrijden...", ik dacht na elke 500 km of zo (niet echt goed opgelet omdat mijn vrouw de meeste tijd de auto rijdt).
    Vandaag voordat we de olie bijvullen na zo een waarschuwing, verdwijnt het controle lampje opeens en na het vullen, kunnen we de oliepeil ook niet meer controleren via MMI - CAR.

    Iedere keer vullen we niet meer dan 1 liter

    Ik heb het volgende geprobeerd:
    - Motor warm draaien langer dan 2 min, en opnieuw via CAR de (digitale) oliepeilstok aanroepen
    - De MMI resetten en opnieuw CAR aanroepen

    maar krijg steeds de melding te zien dat de oliepeil op dit moment niet bepaald kan worden.

    Omdat bij dit model geen andere mogelijkheid bestaat om het oliepeil te controleren, verkeren we in grote onzekerheid dat we misschien onherroepelijk de Audi kapot kunnen rijden met te weinig olie. Dus als iemand ooit ervaring hiermee heeft, graag uw advies!

    Bij voorbaat dank,
    Fermat

  4. #24
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen olie level meer via MMI - CAR

    Even langs de dealer en met stok traditioneel laten peilen.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  5. #25

    Standaard Re: Geen olie level meer via MMI - CAR

    Voor 15 euro kun je het zelf -> http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...rtnummers.html

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •