Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: q5 s-line onderstel: veel stugger?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard q5 s-line onderstel: veel stugger?

    Net een Q5 met s-line pakket besteld. Levering over enkele maanden.
    Is dit nu veel stugger dan de 'gewone'uitvoering? Ik word wat bang gepraat her en der.
    Wie kan mij hier meer over vertellen.

  2. #2
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: q5 s-line

    mooie aanwinst, succes met wachten
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  3. #3

    Standaard Re: q5 s-line

    Vraag komt een paar keer per maand voorbij - het credo is en blijft: ervaar het zelf.

  4. #4

    Standaard Re: q5 s-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door friesq Bekijk Berichten
    Net een Q5 met s-line pakket besteld. Levering over enkele maanden.
    Is dit nu veel stugger dan de 'gewone'uitvoering? Ik word wat bang gepraat her en der.
    Wie kan mij hier meer over vertellen.

    Afhankelijk van hetgeen je gewend bent en of je voor 19 of 20inch hebt gekozen, ik ervaar een Q5 S-line (icm. 20inch en ADS Demper controle) niet als stug. Kan me wel voorstellen wanneer je een comfortabele auto gewend bent het S-line onderstel als stug kan ervaren. Heb op een Engels Q5 forum verschillende verhalen over het S-line onderstel gelezen, zelfs iemand (65+ met rugklachten) die hem weer heeft ingeruild omdat hij hem te stug vond en hierdoor nog meer rugklachten kreeg.... Maar het merendeel is dik tevreden, ik zou nog even een proefrit gaan maken.... want als het tegenvalt dan is er nog maar weinig aan te doen.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: q5 s-line onderstel: veel stugger?

    Topic verplaatst naar het juiste subforum en titel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    AK74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    228
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: q5 s-line onderstel: veel stugger?

    Je hebt dus geen proefrit gemaakt in een Q5 S-Line voordat je hem bestelde ?
    Voordat ik zo'n bedrag uitgeef, zou ik toch wel willen weten waar ik aan toe was.
    Murphy was just a cynical bastard.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: q5 s-line onderstel: veel stugger?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AK74 Bekijk Berichten
    Je hebt dus geen proefrit gemaakt in een Q5 S-Line voordat je hem bestelde ?
    Voordat ik zo'n bedrag uitgeef, zou ik toch wel willen weten waar ik aan toe was.
    Ik had het woord 'bang' niet moeten gebuiken. In plaats daarvan het woord nieuwsgierig'.
    Ik koop tenslotte een Audi, en ben zeker wel overtuigd van de kwaliteit,en wie heeft er nu een staan met een S-line onderstel. Ik ben dus in eerste instantie gegaan voor de 'looks' en ben verder vol vertrouwen. Wie niet waagt wie niet wint.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: q5 s-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KRS Bekijk Berichten
    Afhankelijk van hetgeen je gewend bent en of je voor 19 of 20inch hebt gekozen, ik ervaar een Q5 S-line (icm. 20inch en ADS Demper controle) niet als stug. Kan me wel voorstellen wanneer je een comfortabele auto gewend bent het S-line onderstel als stug kan ervaren. Heb op een Engels Q5 forum verschillende verhalen over het S-line onderstel gelezen, zelfs iemand (65+ met rugklachten) die hem weer heeft ingeruild omdat hij hem te stug vond en hierdoor nog meer rugklachten kreeg.... Maar het merendeel is dik tevreden, ik zou nog even een proefrit gaan maken.... want als het tegenvalt dan is er nog maar weinig aan te doen.
    De auto is inmiddels 2 weken geleden besteld. Wat comfort betreft, ik rijd nu in een 10 jaar oude passat 4-motion 1.8 met- je zult het niet geloven- een quattro onderstel destijds in een klein aantal gemaakt. Daarvoor een Audi 80 TD uit 1992. Misschien ben ik wat naief . Ik heb verder nog wel wat vragen voor je KRS, o.a. over dat VAG gebeuren. Kan ik ze je later stellen? De nieuwe auto komt pas na de vakantie dus ik heb nog even de tijd. B.v.d.
    Laatst gewijzigd door friesq; 18-04-10 om 14:40.

  10. #9

    Standaard Re: q5 s-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door friesq Bekijk Berichten
    De auto is inmiddels 2 weken geleden besteld. Wat comfort betreft, ik rijd nu in een 10 jaar oude passat 4-motion 1.8 met- je zult het niet geloven- een quattro onderstel destijds in een klein aantal gemaakt. Daarvoor een Audi 80 TD uit 1992. Misschien ben ik wat naief . Ik heb verder nog wel wat vragen voor je KRS, o.a. over dat VAG gebeuren. Kan ik ze je later stellen? De nieuwe auto komt pas na de vakantie dus ik heb nog even de tijd. B.v.d.
    Met VAG-com kun je best veel aanpassen (zie hier) maar de dempers mits je AudiDriveSelect dempercontrole hebt gekozen kun je niet aanpassen, althans de aanpassing zal niet het gewenste resultaat opleveren. Wat ik begrijp is dat je wel je gasrespons/schakelmomenten (icm. S-tronic) en stuurbekrachtiging (servo-tronic) met VAG-com kunt aanpassen zonder voor de optie AudiDriveSelect gekozen te hebben.

    Hierbij wat foto's voor het wachten








    Drl's icm. LED achterlichten..
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: q5 s-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KRS Bekijk Berichten
    Met VAG-com kun je best veel aanpassen (zie hier) maar de dempers mits je AudiDriveSelect dempercontrole hebt gekozen kun je niet aanpassen, althans de aanpassing zal niet het gewenste resultaat opleveren. Wat ik begrijp is dat je wel je gasrespons/schakelmomenten (icm. S-tronic) en stuurbekrachtiging (servo-tronic) met VAG-com kunt aanpassen zonder voor de optie AudiDriveSelect gekozen te hebben.

    Hierbij wat foto's voor het wachten








    Drl's icm. LED achterlichten..
    Dank je KRS.Op de velgen na is ie precies gelijk. Dit maakt het wachten wat aangenamer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •