Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 'Relais geluid' bij opschakelen S-tronic van 1 naar 2 (bij Q5 maar misschien ook andere types)

  1. #1

    Standaard 'Relais geluid' bij opschakelen S-tronic van 1 naar 2 (bij Q5 maar misschien ook andere types)

    Bij het opschakelen van 1 naar 2 (gewoon in D stand van S-tronic) hoor ik bij de stuurkolom duidelijk twee soort van relais klikjes. Niet altijd, maar af en toe. Alsof de automaat bij bepaalde omstandigheden even iets moet doen, een signaal binnen krijgt, iets aan/uit moet zetten, ik weet het niet.

    Behalve dat ik het alleen bij 1 naar 2 hoor heb ik geen verband met iets anders kunnen constateren. Zijn er meer die dat geluid horen? Misschien bij een ander type Audi (zou S-tronic specifiek kunnen zijn en niet Q5 specifiek).

    Ik ervaar het niet echt als hinderlijk en ga er zeker niet specifiek voor naar de dealer, maar ben wel benieuwd en zou er uit interesse de volgende keer wel naar vragen bij een monteur.

  2. #2
    marcogeleijns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    143
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Relais geluid' bij opschakelen S-tronic van 1 naar 2 (bij Q5 maar misschien ook andere types)

    Ja, heb ik ook.

    In het begin dacht ik dat de ASR (anti slip regeling) ingreep, maar hij doet het ook als je extreem rustig optrekt.

    Audi A3 1.4 tfsi S-Tronic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 'Relais geluid' bij opschakelen S-tronic van 1 naar 2 (bij Q5 maar misschien ook andere types)

    Net binnen geweest in garage met A5 sportback met relaisgeluiden (links van stuurkolom). Vooral net na start. Konden er geen uitleg voor geven. Iemand ervaring mee? Bedankt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •