Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 59

Onderwerp: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

  1. #21
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas82 Bekijk Berichten
    Ik ken adblue ook, maar dan vanuit mijn vrachtwagen, ook daar had ik altijd moeite om te vullen (75 liter).
    In mijn tankopening zat een hulsje zodat het pistool er maar net in past, die heb ik er uit getrokken en het vulprobleem was over, zit er bij een q5 niet zoiets in?

    Btw, als je ineens zonder adblue staat, gewoon water er in gooien, heeft dezelfde werking.
    Niet altijd doen u uiteraard en niet je tank volgooien maar voor een keertje een litertje kan het geen kwaad.
    Adblue is niks anders dan in water opgelost ammoniak. Deftige taal voor urine dus eigenlijk . De systemen zullen merken dat je met water vult en dan krijg je dus alsnog emissie gedoe. Het ammoniak reageert met stikstofoxide in een aparte katalysator. Je stikstofoxide uitstoot wordt door een sensor gemeten en die ziet dus onligische waarden.

    Heb je dat bij je vrachtwagen weleens geprobeerd @Bas82? Ik werk als sensorongwerper in automotive, dus dergelijke dingen interesseren me ook beroepsmatig .
    Laatst gewijzigd door Arnout; 24-01-15 om 13:00.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  2. #22
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Adblue is niks anders dan in water opgelost ammoniak. Deftige taal voor urine dus eigenlijk . De systemen zullen merken dat je met water vult en dan krijg je dus alsnog emissie gedoe. Het ammoniak reageert met stikstofoxide in een aparte katalysator. Je stikstofoxide uitstoot wordt door een sensor gemeten en die ziet dus onligische waarden.

    Heb je dat bij je vrachtwagen weleens geprobeerd @Bas82? Ik werk als sensorongwerper in automotive, dus dergelijke dingen interesseren me ook beroepsmatig .

    Beetje late reactie

    Ja, ik heb het wel eens geprobeerd. Ik had bijna mijn tankje leeg, er zat misschien nog een liter of 2 in en natuurlijk nergens een tankstation met adblue in de buurt.
    Op aanraden van een monteur die bij ons op de zaak toen een liter of 10 water er in gegooid en daar nog zeker 1000 kilometer mee gereden zonder enige melding in de boordcomputer.
    Daarna gewoon weer adblue getankt en het rijdt nog steeds prima zonder enige melding of problemen.
    A4 B6 Avant, work in progress

  3. #23

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Adblue altijd bijvullen met de flessen van audi ..je hebt de zuigkracht nodig voor het resetten van de sensor . eenmaal fles vastgeschroefd opening maken voor te vullen. vul dan maar met flessen van 10 l maakt dan niet meer uit .

  4. #24
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilyas Bekijk Berichten
    Adblue altijd bijvullen met de flessen van audi ..je hebt de zuigkracht nodig voor het resetten van de sensor . eenmaal fles vastgeschroefd opening maken voor te vullen. vul dan maar met flessen van 10 l maakt dan niet meer uit .
    ik snap geen reet van je verhaal....

  5. #25

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Als zelf vult aan een tankstation dan gaat dat zo traag dat je achteraf de melding krijgt dat je adblue leeg is de vlotter of sensor meet niet wat je bijvult.. Dan begint het af te tellen dat je nog 1000 km te rijden hebt ..


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Wij hebben geen audi flessen gebruikt, gewoon een bidon met een verlengstuk. Geen meldingen of dergelijke en ook nog geen melding dat het binnen 1000km (begint trouwens aan 2500km bij ons) zal gebeuren.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #27

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ondertussen adblue stuwreservoir vervangen waarin een vlotter zou zitten ,nog geen resultaat sturing ook vervangen weer geen resultaat. Ze hebben toegegeven dat het ze niet gaat lukken ondertussen... Pfff wat nu nog 50 km op de teller dan start het niet meer als je het afzet
    Laatst gewijzigd door ilyas; 23-03-15 om 22:12. Reden: foutje

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Rij de laatste 5km in de buurt van de Audi garage en laat het hen maar oplossen?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  10. #29

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Vandaag audi garage gebracht en zij vinden ook geen storing terug.. deze probleem is niet bekend zeggen ze .importeur raadplegen voor verdere onderzoek... Pfff
    Laatst gewijzigd door ilyas; 23-03-15 om 22:09. Reden: taalfout

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Mijn Audi A6 2015 heeft ook een adblue tank. Bij 9000 KM begon het signaal en ik had 2400KM om adblue te vullen. Er staan adblue pompen bij tankstations tegenwoordig. Als ik de slang echter erin doe dan slaat deze steeds af. Je kan uren gaan pompen maar er komt nauwelijks wat uit. Dus ik keek rond en je kan bij tankstations een 10 liter vat kopen incl. slang.

    Ik heb nu de auto bijgevuld met dat vat maar er ging maar 4 liter in. Daarna bleef het constant over lopen. Ik kreeg er niet meer in. Het signaal was wel weg in de auto. Nu 2000 KM verder is het signaal weer terug.

    Heeft iemand ervaring met de Audi A6 en adblue? Ik heb geen zin om het bij de dealer te laten doen want anders sta ik daar elke 6 weken met de hoeveelheid kilometers die ik maak.

    Wat een zooi trouwens rondom dit hele gebeuren. Niemand weet wat het is. De tankbediende snapte niet waarom de adblue steeds afsloeg en vroeg mij zelfs waarom ik adblue in mijn auto probeerde te tanken "want alleen vrachtwagens tanken daar". Audi probeert je ook nog te naaien met hun prijzen terwijl een litertje 59 cent kost aan de pomp als die pomp nou eens wil werken.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goldme Bekijk Berichten
    Mijn Audi A6 2015 heeft ook een adblue tank. Bij 9000 KM begon het signaal en ik had 2400KM om adblue te vullen. Er staan adblue pompen bij tankstations tegenwoordig. Als ik de slang echter erin doe dan slaat deze steeds af. Je kan uren gaan pompen maar er komt nauwelijks wat uit. Dus ik keek rond en je kan bij tankstations een 10 liter vat kopen incl. slang.

    Ik heb nu de auto bijgevuld met dat vat maar er ging maar 4 liter in. Daarna bleef het constant over lopen. Ik kreeg er niet meer in. Het signaal was wel weg in de auto. Nu 2000 KM verder is het signaal weer terug.

    Heeft iemand ervaring met de Audi A6 en adblue? Ik heb geen zin om het bij de dealer te laten doen want anders sta ik daar elke 6 weken met de hoeveelheid kilometers die ik maak.

    Wat een zooi trouwens rondom dit hele gebeuren. Niemand weet wat het is. De tankbediende snapte niet waarom de adblue steeds afsloeg en vroeg mij zelfs waarom ik adblue in mijn auto probeerde te tanken "want alleen vrachtwagens tanken daar". Audi probeert je ook nog te naaien met hun prijzen terwijl een litertje 59 cent kost aan de pomp als die pomp nou eens wil werken.
    Ik heb via Ebay.de een set met een vulslang gekocht. Deze vulslang heeft ook een langere binnenslang, misschien dat daar het verschil in zit.
    Bij ons eerste keer vullen bij, 11500 km, ging er 14 liter in, wat wel overeenkomt bij een tankinhoud van 17 liter. Daarna heb ik 100 liter gekocht in cans van 10 liter, voor 69 euro. Mochten deze bijna leeg zijn ga ik ze vullen bij een lokale vrachtwagen service bedrijf, kost dan 51 cent de liter.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smok3y Bekijk Berichten
    Ik heb via Ebay.de een set met een vulslang gekocht. Deze vulslang heeft ook een langere binnenslang, misschien dat daar het verschil in zit.
    Bij ons eerste keer vullen bij, 11500 km, ging er 14 liter in, wat wel overeenkomt bij een tankinhoud van 17 liter. Daarna heb ik 100 liter gekocht in cans van 10 liter, voor 69 euro. Mochten deze bijna leeg zijn ga ik ze vullen bij een lokale vrachtwagen service bedrijf, kost dan 51 cent de liter.
    Dank voor de reactie!

    Is dat deze slang:

    http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-...item4d382ba2f1

    En waar heb je de cans gekocht voor die prijs? De 10 liter can bij het tankstation kostte 17 euro!

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goldme Bekijk Berichten
    Dank voor de reactie!

    Is dat deze slang:

    http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-...item4d382ba2f1

    En waar heb je de cans gekocht voor die prijs? De 10 liter can bij het tankstation kostte 17 euro!
    Dat is hem inderdaad, enkel is deze, naar mijn mening teveel geld.
    Als startset zou ik deze nemen, zelfde als ik heb...
    http://www.ebay.de/itm/2-x-10-Liter-...item1c533cd6c4

    En als voorraad, in handige 10 liter cans,
    http://www.ebay.de/itm/0-70-1L-AdBlu...item4878585454

  15. #34

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Als je nog maar 9000 km op de teller hebt dan klopt het toch niet ..normaal gaat zo een adblue ongeveer 20.000
    km mee .. Bij mij hebben ze de sturing vervangen en de fout was weg ..Electronics fout alles samen 1000€ kwijt...veel succes ermee..

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Hallo allemaal,

    Tip: vulslang via Amazon werkt prima met een jerrycan (1,35 per liter):
    http://www.amazon.de/Hoyer-F%C3%BCll...ywords=ad+blue

    Een jerrycan vullen aan de pomp kan ook goed en snel (0,67 per liter):
    http://www.ebay.de/itm/AdBlue-Magnet...MAAMXQrhdTUBaz

    En de mooiste oplossing voor rechtstreeks tanken aan de pomp:
    http://www.ebay.de/itm/Magnetadapter...3D331654865649

    Succes!

    Groeten,

    Jan

    PS werkt prima op een A6 2015
    Laatst gewijzigd door Jan A6; 02-11-15 om 23:44.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    61
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik rij met een audi A5 van 2014 en moet deze nu gaan bijvullen met Adblue.Mijn vraag of er verschil is in kwaliteit en welke ik het best kan nemen of maakt dat niet uit.
    Bij ons in het autocenter auto 5 hebben ze adblue van basf met een slang er bij om te vullen , kan ik deze zonder problemen gebruiken.

  18. #37
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik heb het op eBay gekocht voor 30 euro 15 liter met zo'n slang er bij. Werkte goed!
    '01 rs4 641 ps

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Red face Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik rij met een A6 Avant model 2015 nieuw gekocht en ook met AdBlue. Laten vullen bij de Audi dealer aan 11Euro/liter vind ik gek als het 0,65 Euro staat aan de pomp. Eerste melding op 12000 Km, en dan om de +/- 10000 Km. (Inhoud volgens boekje 17L, maar ik vul slechts per 10L)

    Na het tunen van de auto lijkt het AdBlue verbruik wel behoorlijk verminderd te zijn? Heeft nog iemand hier ervaring mee?
    ( Voor de tuning, zie: http://www.audiforum.nl/forum/model-...-te-tunen.html)

    Maar dan begint het probleem zoals hier al uitvoerig is omschreven.
    De pomp slaat onmiddellijk af en je krijgt er gewoon niks in. Na veel zoeken heb ik ook bij Texaco de 10 L jerrycan gekocht maar het blijft geklooi! De vul tuit lekt omdat er geen afdichting opzit en 10 L heel lang ophouden omdat het er zo traag inloopt, en zelfs het pistool aan de pomp in de jerrycan blijkt ook een groot probleem te zijn.
    Of er komt niks uit of ze slaat af. Een hele bedoening van meer dan 1 uur de eerste keer en een volgende keer minstens een 1/2 uur aan de pomp om slechts 10 litertjes te vullen!

    Dan maar verder zoeken..........
    Nu blijkt dat het vulpistool aan de pompstations over een ingebouwde magneet afsluit ventiel beschikken zodat er niets kan uitkomen (tenzij een beetje lek). Bij de vrachtwagens blijkt er in de vulopening een ringmagneet ingebouwd te zijn die als je het pistool inbrengt het magneetventiel opent zodat je ongehinderd kan tanken. Maar bij de personenwagens is dat niet het geval. Die moeten maar bij hun dealer gaan of op zijn minst veel duurder betalen door in flessen aan te kopen. Kwestie van de commerce te doen draaien!

    Ok, dan gezocht op internet naar een mogelijk adaptor vul stuk met ingebouwde magneet. En inderdaad het bestaat en speciaal voor VW-Audi en kost maar 39,90 E.
    En dan kom je uit bij wat hier ook al is voorbij gekomen:

    http://www.ebay.de/itm/Magnetadapter...vip=true&rt=nc

    Maar wat blijk nu, echt niet te geloven! "Het mag niet geleverd worden in België, Nederland, Frankrijk, ect..."!!! In England wordt het ook aangeboden maar idem verhaal! Van zakken vullen gesproken!!!

    Gelukkig heb ik via ons Duits zusterbedrijf er een kunnen aankopen en laten doorleveren naar België. En ik moet zeggen, het ziet er mooi uit, er is zelfs een ontluchtingsopening voorzien.

    Ik ben benieuwd.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Al die moeite jong. Ik koop gewoon een bidon bij de total voor niet zo veel geld, geen idee hoeveel het weer precies is. Kan zo'n 10 tal liter in.
    En in amper een minuutje heb je alles gevuld
    En zonder lekken.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  21. #40
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Zelf AdBlue bijvullen - ervaringen

    Ik heb via eBay zo'n slang met een ontluchtingsslang er in. Een 5 liter bidon loopt dan Zo leeg. En het lukt allemaal lekvrij
    '01 rs4 641 ps

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •