Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    LS,

    Al 2 weken heb ik probleem met ontgrendelen van bestuurdersdeur met de afstandsbediening. Op slot is geen probleem, maar het openen gaat niet.
    Ook brandt het rode lampje aan binnenzijde van de deur niet. In januari had ik dit probleem ook al en is er bij uitlezen niets gevonden, in garage hebben ze toen de
    storing uit systeem verwijdert. Nu moet ik via de passagierskant de deur van binnen uit open maken.
    Zijn er meerdere Q5-rijders of andere bezitters van andere Audi modellen die dit probleem hebben of hebben gehad?
    Het uitlezen van de electronica kostte al € 55,00 en ik ben niet van plan om dit weer te gaan betalen.

    Graag reacties

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Lastig als het aan de bestuurderzijde is ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    ... probleem met ontgrendelen van bestuurdersdeur met de afstandsbediening. Op slot is geen probleem, maar het openen gaat niet.
    .... in garage hebben ze toen de storing uit systeem verwijdert. Nu moet ik via de passagierskant de deur van binnen uit open maken.
    Zijn er meerdere Q5-rijders of andere bezitters van andere Audi modellen die dit probleem hebben of hebben gehad?
    Garage heeft alleen je storing uitgelezen en niets vervangen? Mooi opgelost dan !

    Komt na verloop van jaren wel voor dat de actuators van de centrale vergrendeling slijtage vertonen en dienst weigeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    ...Het uitlezen van de electronica kostte al € 55,00 en ik ben niet van plan om dit weer te gaan betalen.
    Dan moet je bij een VAGcom hobbyist hier op forum laten uitlezen voor een fractie van dat bedrag. Meestal krijg je een complete scan van je auto en kun je zelf de foutmeldingscodes opzoeken.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Dan moet je bij een VAGcom hobbyist hier op forum laten uitlezen voor een fractie van dat bedrag. Meestal krijg je een complete scan van je auto en kun je zelf de foutmeldingscodes opzoeken.[/QUOTE]

    Hartelijk dank voor je reactie, maar waar vind ik dan deze VAGcom hobbyist? Het liefst in omgeving van Rotterdam.
    Ja, is inderdaad irritant dat het de bestuurdersportier is, lijkt net of ik inbreek in mijn eigen auto ;-)

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Jadine, kijk in vagcom locatietopic. Er is vast een vagcommer bij jou in de buurt te vinden. @carpediem woont bijv. in Den Bosch.

    Even gefocust op je probleem. Dit probleem kan worden veroorzaakt door een kapot deurslot (microswitch wil weleens overlijden) of een kabelbreuk. Kabelbreuk kun je zelf checken. Mijn vermoeden zegt echter een kapot deurslot.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Even gefocust op je probleem. Dit probleem kan worden veroorzaakt door een kapot deurslot (microswitch wil weleens overlijden) of een kabelbreuk. Kabelbreuk kun je zelf checken. Mijn vermoeden zegt echter een kapot deurslot.[/QUOTE]

    Het is heel vreemd, want gisteren kon ik het bestuurdersportier zelfs 2x wel openen en brandde vanmorgen het rode lampje tussen de op-slot/ontgrendel knop.
    Dus dat het deurslot geheel kapot zal zijn, lijkt mij niet vanzelfsprekend. Ik denk dat het toch iets met de centrale deurvergrendeling of software probleem is.
    morgen heb ik afspraak bij de audi-dealer, zal nog wel doorgeven wat het euvel nu daadwerkelijk was.


  6. #6
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Even gefocust op je probleem. Dit probleem kan worden veroorzaakt door een kapot deurslot (microswitch wil weleens overlijden) of een kabelbreuk. Kabelbreuk kun je zelf checken. Mijn vermoeden zegt echter een kapot deurslot.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    Het is heel vreemd, want gisteren kon ik het bestuurdersportier zelfs 2x wel openen en brandde vanmorgen het rode lampje tussen de op-slot/ontgrendel knop. Dus dat het deurslot geheel kapot zal zijn, lijkt mij niet vanzelfsprekend. Ik denk dat het toch iets met de centrale deurvergrendeling of software probleem is. morgen heb ik afspraak bij de audi-dealer, zal nog wel doorgeven wat het euvel nu daadwerkelijk was.
    Deurslot geheel kapot zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik denk dat het een kapotte microswitch in het deurslot kan zijn De meeste Audi's, VW's hebben hier last van. Maar morgen weet jij meer en hopelijk wij ook. Gebruik even de zoekfunctie.

  7. #7

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Bij mij zijn ook alle vier de microswitches plus printplaatjes vervangen, keyless entry werkte niet meer.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    De audi dealer belde net en vertelde dat het slot + kabel defect zijn. in de deur zit een regel apparaat die de vergrendeling aanstuurt maar dat is niet kapot.
    reparatie zal rond de 300 euri gaan bedragen. Hij zou de storing kunnen resetten maar daar schiet ik niet veel mee op, was zijn advies, dan sta ik later wel weer
    een keer met een gesloten bestuurdersportier. Het zou toch niet mogen, de auto is nu 4 jaar oud.

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Goed dat het probleem gevonden is en je het ook hier deelt met ons. Dealer gaat je deurslot vervangen en kabelbreuk herstellen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Goed dat het probleem gevonden is en je het ook hier deelt met ons. Dealer gaat je deurslot vervangen en kabelbreuk herstellen.
    Je had dan toch gelijk dat het deurslot kapot zou zijn, ik kan de auto morgen pas ophalen, want ze hebben het onderdeel niet in huis ???? zodra ik de rekening ontvang, zal
    ik de gebruikte onderdelen hier nog wel vermelden, als daar interesse voor bestaat.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Office282 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb de afgelopen weken hetzelfde probleem gehad.
    Mijn achterdeur linksachter kon van binnenuit altijd worden geopend (dus niet-electronisch?), maar van buiten alleen als de deur een keer van binnen was geopend en niet weer automatisch/electronisch (bijvoorbeeld bij het wegrijden of via de afstandsbediening) weer op slot ging.
    Reeds enkele malen ben ik bij de garage geweest en daar was de "conclusie" dat het slot + kabel vervangen moest worden .
    Vanavond ben ik echter zelf wat aan het klooien gegaan met het indrukken van de knoppen en het open- en dichtdoen van de linker achterportier, waarbij ik in eerste instantie geen oplossing kon vinden.

    Echter heb ik op een gegeven moment de achterdeur van binnenuit geopend, de hendel aan de buitenzijde omhoog gehouden en tegelijkertijd de knop voor het openen van de portieren ingedrukt en vooralsnog werkt het weer (is dit een kwestie opnieuw inlezen van de achterdeur o.i.d.?) .
    Alle lampjes van alle vier de deuren branden nu ook weer rood (het lampje van de deur die niet geopend kon worden brandde regelmatig wit op).
    Misschien is dit een oplossing voor anderen met een soortgelijk probleem, vandaar dat ik het hier als reactie heb gepost.

    Mocht het probleem later alsnog weer opduiken, dan zal ik proberen of dezelfde oplossing nogmaals werkt, maar als ik niets meer post dan heeft het euvel zich niet nogmaals voorgedaan.
    kan iemand mij helpen met het zelfde probleem als hierboven ? Trukje werkt bij mij spijtig genoeg niet !
    Laatst gewijzigd door Nie; 21-12-15 om 06:18.

  13. #12
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Deurslot vervangen is de oplossing.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Deurslot vervangen is de oplossing.....
    Ok merci

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Sinds een maand trotse eigenaar van een Q5 , 2.0 TFSI uit 2009.
    Helaas sinds een week ook hetzelfde probleem. Bestuurdersslot ontgrendelt niet, de overige deuren wel. Tussenoplossing is het portier openen met sleutel uit de AB. Ook heb ik vorige week nog contact gehad met deurslotreparatie.nl uit Apeldoorn. Vriendelijk doch duidelijk advies voor de Q5 : slot vervangen.
    Dat is vandaag vlot en vakkundig uitgevoerd door Autobedrijf Nienhuis uit Midwolde. Top

  16. #15

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik heb 2 A4, een sedan en een station. De station is 3 jaar oud, maar de sedan heeft al alle 4 de portiersloten al kapot gehad (ontgrendelen niet meer) en ik begin nu aan ronde 2. Het is ongekend knullig welk een rotzooi VAG en met name Audi gebruikt. Geen orginele sloten meer voor mij.

  17. #16

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ik heb al mijn sloten ook vervangen, met op Ebay gerefurbished originele exemplaren. Verkoper geeft er 5 jaar garante op meende ik

  18. #17
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    @Dead Silence Denk je dat de China-repro’s beter zijn dan? Zou daar maar niet op rekenen. Wel een heel stuk goedkoper.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 29-01-20 om 11:35.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  19. #18

    Standaard re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Bouwjaren 2008 2009 waren niet feilloos helaas.

  20. #19
    christophe1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bestuurdersdeur opent niet met afstandsbediening

    Ging het alarm dan af van uw wagen? Dus in het deurslot zit er effectief 1 of meerdere sensors die dan bvb uw wagen niet doen starten? Ik heb hier namelijk ook een serieus probleem die momenteel nog niet opgelost is. Al 2x mogen laten takelen....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •