Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Big brake kit, ook achter

  1. #1
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Big brake kit, ook achter

    De 22" velgen zijn natuurlijk fantastisch, maar waar ik me enorm aan stoor is hoe de 380mm schijven en klauwen overkomen als Madurodam onderdelen. Dus mijn hersenen zijn alweer aan het kraken over een big brake kit. Maar na gedegen onderzoek op het net kom ik er maar niet uit wat ik nu moet nemen. De een zegt Brembo B-M8 412mm kit, maar Brembo zegt zelf weer op de website dat het niet past (grr). En om nu zomaar een kit te bestellen durf ik ook 123 niet aan.

    Nu zag ik deze kit https://www.ebay.co.uk/itm/Audi-SQ7-...s/333347011989 maar dat is weer 420mm en als Brembo al zegt dat 412mm niet gaat passen, dan zal dat ook wel weer niet passen. Dan maar de 23inch van de RSQ8 kopen ofzo

    iemand enig idee?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten

    Nu zag ik deze kit https://www.ebay.co.uk/itm/Audi-SQ7-...s/333347011989 maar dat is weer 420mm en als Brembo al zegt dat 412mm niet gaat passen, dan zal dat ook wel weer niet passen. Dan maar de 23inch van de RSQ8 kopen ofzo
    Tja, als de prijs van dat kitje geen probleem is, dan zou ik de 23 inchers er ff bij bestellen.


    Gelukkig is het een prijs in U$ , in eerste instantie schrok ik even.
    Laatst gewijzigd door yzy; 25-02-20 om 19:09.

  3. #3

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Volgens mij kan jij beter die sq5 verkopen en zelf een rsq8 importeren

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Waarom plaats je dit in Onderstel algemeen en vraag je vervolgens of het op een SQ5 past? Verplaatst, svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    14,90 dollar valt toch wel mee

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Waarom plaats je dit in Onderstel algemeen en vraag je vervolgens of het op een SQ5 past? Verplaatst, svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    Omdat het over een 22" velg gaat en om te filosoferen welke maat schijven ik daarvoor kan gebruiken. Het is een algemene vraag en niet specifiek voor de SQ5. neem aan dat er meer mensen rijden op 22" en het misschien interessant vinden hoe zij de ruimte opgevuld krijgen.

    Ik heb namelijk het woordje SQ5 nergens genoemd.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter


  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Er zijn remsetups die met 350mm (of bijna 350mm) nog in 17" passen (ligt allemaal sterk aan de vorm van de remklauw). De OEM S4/S5 van vroeger was 345mm en past in 17". Het lijkt me dan niet echt nuttig om puur op schijfdiameter al aannames te gaan doen.

    Officieel past een Brembo 18Z met 350 (345-355mm) schijf in een 18 inch of groter. Maar, er is daar echt wel wat plek over. Je hebt nu 380mm schijven - dat is 30mm (net aan 1" meer) - dat zou in 19" moeten kunnen passen. Je hebt nu 22" wielen - dan snap ik dat het wat klein oogt, maar het is stiekem al enorm. Grotere schijven zorgt eigenlijk meer voor meer onafgeveerd gewicht (tenzij je naar ceramisch/carbon etc. toe gaat), en is ook niet alleen maar positief.

    Maar, 420mm is dan weer 40mm groter. 1,5 inch, ongeveer. Theoretisch zou ik dan verwachten dat als 380mm precies in 19" past, dat 420mm "makkelijk" in 21" moet passen, en al helemaal makkelijk in 22".

    De grootste crime bij passing van remmen is de klauw die tegen de velg of de spaken aan loopt... En daar zegt diameter vrijwel niks over.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Er zijn remsetups die met 350mm (of bijna 350mm) nog in 17" passen (ligt allemaal sterk aan de vorm van de remklauw). De OEM S4/S5 van vroeger was 345mm en past in 17". Het lijkt me dan niet echt nuttig om puur op schijfdiameter al aannames te gaan doen.

    Officieel past een Brembo 18Z met 350 (345-355mm) schijf in een 18 inch of groter. Maar, er is daar echt wel wat plek over. Je hebt nu 380mm schijven - dat is 30mm (net aan 1" meer) - dat zou in 19" moeten kunnen passen. Je hebt nu 22" wielen - dan snap ik dat het wat klein oogt, maar het is stiekem al enorm. Grotere schijven zorgt eigenlijk meer voor meer onafgeveerd gewicht (tenzij je naar ceramisch/carbon etc. toe gaat), en is ook niet alleen maar positief.

    Maar, 420mm is dan weer 40mm groter. 1,5 inch, ongeveer. Theoretisch zou ik dan verwachten dat als 380mm precies in 19" past, dat 420mm "makkelijk" in 21" moet passen, en al helemaal makkelijk in 22".

    De grootste crime bij passing van remmen is de klauw die tegen de velg of de spaken aan loopt... En daar zegt diameter vrijwel niks over.
    Dank je voor deze uitgebreide uitleg. Ik ben daar helemaal niet in thuis haha. Het zal idd de remklauw zijn die eventueel voor hoofdpijn gaat zorgen. Maarja, hoe kom je daar achter? Even een kit bestellen om te passen doe je ook niet zomaar
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Ligt natuurlijk ook aan de vorm van je velgen. Aan de binnenkant, tenminste.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ligt natuurlijk ook aan de vorm van je velgen. Aan de binnenkant, tenminste.
    Ja dat dus. Nu moet ik zeggen dat de ceramic calipers er best smalletjes uitzien, maar dat is denk ik de verhouding icm de discs. Enige manier, die dichtbij is, is wellicht contact opnemen met Ooyevaar Autodemontage over die RSQ8 remmerij, maar of hun willen meewerken daaraan? Zal ze eens een mailtje sturen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Wat voor wielmaat heeft de RSQ8 en welke ET? Dat zegt niet alles, maar het is een begin.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Wat voor wielmaat heeft de RSQ8 en welke ET? Dat zegt niet alles, maar het is een begin.
    23" x 10.5J ik kan daar alleen geen ET waarde uit halen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  15. #14

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Standaard 22" 10J ET18 voor de stalen schijven op de RSQ8. Bij de keramische op de RSQ8 verplicht naar 23" en die zijn 23" 10.5J ET18. Beiden 420mm voor en 370mm achter. De keramische 420mm/370mm set van de SQ7 gaat wel op een 22". Dat is een 22" 10J ET26. Wat heb je er nu voor 22" op zitten dan? Ik las ergens RS6 performance velgen, maar die gingen op de C7 maar tot 21" afaik.

  16. #15
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Kijk, hier hebben we wat aan thanks!
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  17. #16

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Dank je voor deze uitgebreide uitleg. Ik ben daar helemaal niet in thuis haha. Het zal idd de remklauw zijn die eventueel voor hoofdpijn gaat zorgen. Maarja, hoe kom je daar achter? Even een kit bestellen om te passen doe je ook niet zomaar
    Een klein beetje serieuze verkoper van remklauwen heeft 3D tekeningen, en daarmee ook 1:1 ware grootte printbestanden in PDF vorm. Van Brembo kan je vooraf dus een tekening krijgen, die exact aangeeft hoe groot de klauw is.

    Why?

    Die print je (of laat je printen) en plak je op een stuk karton, plastic of hout. Dan snij je het uit, en hou je het (samen met een 420mm mockup voor de schijf) op de juiste plek bij je naaf, en kijk je waar de klauw uit komt. Je zal daarmee dus ook rekening moeten houden met de dikte en offset van de schijf, en van de remklauw bracket.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Big brake kit, ook achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Een klein beetje serieuze verkoper van remklauwen heeft 3D tekeningen, en daarmee ook 1:1 ware grootte printbestanden in PDF vorm. Van Brembo kan je vooraf dus een tekening krijgen, die exact aangeeft hoe groot de klauw is.

    Why?

    Die print je (of laat je printen) en plak je op een stuk karton, plastic of hout. Dan snij je het uit, en hou je het (samen met een 420mm mockup voor de schijf) op de juiste plek bij je naaf, en kijk je waar de klauw uit komt. Je zal daarmee dus ook rekening moeten houden met de dikte en offset van de schijf, en van de remklauw bracket.
    Thanks, lijkt me een vrij logisch verhaal ook
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •