Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Zijspiegel draait te ver naar binnen

  1. #1
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Bah, ik weet het even niet meer. Ik heb een zijspiegel die veel te ver naar binnen draait. Zie



    Mijn linker zijspiegel houdt netjes 1cm voor het raam op, zoals het hoort. Deze zijspiegel stopt pas wanneer hij iets tegen komt. Dus met raam dicht sdtopt hij pas als hij tegen het raam aan tikt, maar met raam open stop hij pas wanneer hij tegen de stijl aan komt.

    ik heb nog 3 jaar garantie, maar mijn dealer doet wel zo moeilijk. Hij zegt, als het een instelling is kunnen we het niet claimen en moet ik gewoon betalen. Draait moeilijk om mijn spiegel heen om vervolgens te zeggen, misschien heb je wel ergens tegenaan gezeten bla bla. Dus ik zeg hem dat ik helemaal nergens tegen aan heb gezeten en dat ik bang ben dat er straks iets doorbrandt. Pas als hun niet weten hoe het komt kunnen ze het als garantie geval claimen.

    Kijk, het gaat me niet om de centen hoor, maar hij komt hier wel heel makkelijk mee vanaf. Als het een instelling is zou mijn linker zijspiegel het ook doen toch? Ik vind mijn dealer sowieso elke keer maar moeilijk doen de hele tijd. Kwam er ooit een keer binnen in een net pak (heel toevallig) en toen werd ik heel anders behandeld. Maar ik loop nooit in pak.

    Naja, moest ik even kwijt. Iemand ooit dit gezien? Misschien is het anders op te lossen?
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 24-04-20 om 18:03.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Andere dealer nemen?
    En deze dealer aan de schandpaal nagelen.

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Ja, maar mag bijv. Hans Sloot ook garantie gevallen doen? Want daar ga ik liever heen dan. Als ik dan moet betalen geef ik hem liever de centjes.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Je zou denken dat een mechanische stop niet helemaal meer lekker zit.... Dealer mag het lekker oplossen of een andere dealer zoeken inderdaad. Beetje onzin wat hij verkondigt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    In beginsel heb je garantie bij de zaak waar je de auto gekocht hebt, of zij wel of niet garantie kunnen claimen bij de importeur is hun probleem. Daar moeten ze niet jouw probleem van maken toch?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    @SQ5R8 Mijn ervaring is dat je soms via de afdeling Verkoop de werkplaats aan 't werk moet zetten.
    Misschien kan je eens een bakkie koffie gaan drinken bij de verkoper en vertellen hoe je wordt behandeld in hun werkplaats. Ik denk dat de verkoper heel erg snel in de werkplaats staat om die lui op hun flikker te geven.

    Ik was ooit bij een dealer in de showroom en toen ik vertelde over een klein probleempje aan mijn auto, heeft hij een monteur laten komen naar de showroom voor de sleutels en kon ik later die ochtend mijn auto weer in prima staat in ontvangst nemen. Gratis. Op een zaterdag.
    Ik denk dat het alles te maken heeft met de sfeer in het bedrijf en de mentaliteit van de werknemers.

    Gevolg van bovenstaande actie was wel dat ik 5 jaar later zonder te aarzelen een e-tron van bijna 80K bij ze heb gekocht. Over klantenbinding gesproken... Dit was bij Vallei in Veenendaal. Prima bedrijf en aardige lui. Ook toen ik 5 jaar eerder een veel goedkopere auto kocht.

    Wellicht kan je je huidige dealer er ook heel fijntjes op wijzen dat wij op dit forum ook graag weten wanneer een dealer niet deugt. Eens zien of ze dan niet wat harder voor je gaan lopen.

    Echt kl*te als ze je niet helpen. Het is niet mijn auto, maar ik kan me echt kwaad maken over zoiets.
    Zo, ik ben het weer effe kwijt! :-)

    Succes!

  7. #7
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    @SQ5R8 Mijn ervaring is dat je soms via de afdeling Verkoop de werkplaats aan 't werk moet zetten.
    Misschien kan je eens een bakkie koffie gaan drinken bij de verkoper en vertellen hoe je wordt behandeld in hun werkplaats. Ik denk dat de verkoper heel erg snel in de werkplaats staat om die lui op hun flikker te geven.

    Ik was ooit bij een dealer in de showroom en toen ik vertelde over een klein probleempje aan mijn auto, heeft hij een monteur laten komen naar de showroom voor de sleutels en kon ik later die ochtend mijn auto weer in prima staat in ontvangst nemen. Gratis. Op een zaterdag.
    Ik denk dat het alles te maken heeft met de sfeer in het bedrijf en de mentaliteit van de werknemers.

    Gevolg van bovenstaande actie was wel dat ik 5 jaar later zonder te aarzelen een e-tron van bijna 80K bij ze heb gekocht. Over klantenbinding gesproken... Dit was bij Vallei in Veenendaal. Prima bedrijf en aardige lui. Ook toen ik 5 jaar eerder een veel goedkopere auto kocht.

    Wellicht kan je je huidige dealer er ook heel fijntjes op wijzen dat wij op dit forum ook graag weten wanneer een dealer niet deugt. Eens zien of ze dan niet wat harder voor je gaan lopen.

    Echt kl*te als ze je niet helpen. Het is niet mijn auto, maar ik kan me echt kwaad maken over zoiets.
    Zo, ik ben het weer effe kwijt! :-)

    Succes!
    Nou, ik sta op de lijst voor een E-tron GT, maar het kan goed zijn dat ik deze schrap of bij een andere dealer ga halen. Ik word echt zo moe van het pietluttige gedoe om een zijspiegel. Moet je nagaan welke trucs er worden gebruikt als je daadwerkelijk iets groots hebt.

    Zeg gewoon: we gaan er alles aan doen om uw probleem op te lossen. Nee, begint meteen over dat ik ergens wel tegenaan heb gezeten of dat het een instelling is die wellicht door vcds is gekomen en ja, dan moet je betalen. Das leuk, maar ik heb nergens tegenaan gezeten en als het een instelling was dan zou mijn linker zijspiegel ook die kuren vertonen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Mss zit ik er helemaal naast, maar is de spiegel mss ooit door een onverlaat met de hand met geweld ingeklapt? Kan me voorstellen dat er dan binnenin iets kapot gaat.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Kan, maar ik heb dat ding paar maanden en het is niet bij mij gebeurd. Staat in de garage en met rijden is er niks bebeurd.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Deze kwestie is eindelijk opgelost. Ik wil toch wel een diepe buiging, en een aanbeveling aan anderen, maken voor Vossen Auto's in Valkenswaard. Super professioneel en klantgericht heeft men deze kwestie opgelost. Kosten waren 1050 euro voor een afgebroken klein dingetje in de zijspiegel unit.

    Top!
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  12. #11
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Het is maar wat je top noemt..... pfff, ik zou het er toch wel even moeilijk mee hebben, dat bedrag voor een spiegeltje.
    Maar wat was nou de oorzaak? Wat ik eerder al opperde? Had je dealer toch gelijk?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  13. #12
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Ik vind het zeker top. Ze lieten het zien, het was een klein plastic dingetje wat afgebroken was en dat kan alleen maar met kracht gedaan zijn. Waar/wanneer en hoe dat is gebeurd weet niemand (niet bij mij in ieder geval), dus Vossen had gewoon kunnen zeggen dat ik dat zelf heb gedaan, maar ze waren zo netjes om te zeggen dat ze inderdaad bij hun keuring dat niet hebben gecontroleerd. Dat ene plastic dingetje zorgde er wel voor dat de hele knipperlichtunit vervangen moest worden a 1050euro.

    Dus ja, ik ben heel blij met de professionele houding van Vossen om mij de voordeel van de twijfel te geven ipv een welles nietus spelletje te gaan spelen. Daar verdienen ze toch echt credits voor.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #13
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel draait te ver naar binnen

    Aha, dat verandert de zaak. Ik dacht dat je het bij een andere firma had laten repareren en zelf de rekening had betaald.....
    Dan is het idd wel netjes opgelost.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •