Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Navigatie storingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Navigatie storingen

    De navigatie in mijn Q5 van 2017 heeft geen Hard Disk maar werkt via een SD kaart.
    Bij navigeren bij instelling AUTOSNELWEG MIJDEN worden er vaak routes gekozen die niet via N routes (provinciale wegen lopen. Er wordt dan vaak gekozen voor nog smallere wegen en dijkwegen. Dit gebeurt bv. op de N210, waarbij ik via Ouderkerk a/d IJssel en de dijk

    Ook worden er fouten in het scherm weergegeven. VOORBEELDEN: op het navigatiescherm wordt de kaart weergegeven en links daarnaast de eerst komende bijzonderheden. Bij mij worden dan bv op een rotonde de afbeeldingen ondersteboven weergegeven, terwijl de route op de kaart ernaast wel juist wordt weergegeven. Ook gebeurt het dat er niet de komende drie bijzonderheden worden getoond maar één die vele km verderop ligt. Pas als ik die gepasseerd ben wordt het vaak weer aangepast.

    Links in beeld staan de komende drie afslagen of rotondes bij naderen rotonde bv wordt dan alleen die getoond en ingezoomd. Bij verlaten rotonde komen dan normaal de drie aanduidingen terug in beeld. Af en toe komt een aanduiding van bv een afslag van km verderop in beeld en worden tussenliggende niet weergegeven.
    Voorbeelden de N 207 vanuit Nieuw Vennep naar Alphen aan den Rijn geeft kilometers van te voren de afslag in beeld en blijft daar ondanks rotondes op vast staan tot die Belg is gepasseerd. Zelfde N207 bij rotonde ook richting Bergambacht wordt de rotonde links in beeld ondersteboven weergegeven.

    Bij navigatie zonder snelwegen worden ook onlogische routes gekozen. Bv. Via de n210 en n207 naar het noorden wordt gekozen voor smalle wegen door Berkenwoude ipv de n210 ed.

    Meldingen bij de dealer en Audi NL zijn gemaakt eind maart 2020 en er zijn nog geen oplossingen. De dealer heeft wel een proefrit gemaakt met eigen auto's, uitgerust met een SD navigatie zoals ik gebruik en ook met een uitgebreidere met HD. In de HD navigatie ging het goed en zonder storingen maar in de SD uitvoering zagen zij dezelfde soort storingen als in mijn Q5.

    Wie herkent deze storingen en heeft wel een oplossing?
    Laatst gewijzigd door tom; 21-10-20 om 16:21. Reden: Onnodige tekstopmaak verwijderd

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •