Hallo ik ben Ronny

Ik heb onlangs een Q5 gekocht in Duitsland die uit Amerika kwam en helaas ben ik beetje dom geweest en niet de CO2 uitstoot nogmaals nagekeken op het internet stond enkel categorie B das ongeveer een uitstoot van rond de 160 ( wat ik dus op voorhand had gekeken en berekend en was in orde voor mij ) nu helaas bij in verkeerstelling in België bleek het een uitstoot van 274 te zijn ( stond inderdaad op gelijksvorming attest maar dus niet extra nagekeken ) dat is ongeveer 10x zoveel te betalen .
Heb uiteraard al bezwaarschrift ingediend en gezegd dat ik bereid ben om aanpassingen te doen indien het forse bedrag herzien kan worden ,maar is nog steeds niet beantwoord .
Nu mijn vragen zijn
1é kan ik de Amerikaanse uitlaat vervangen door een Europese uitlaat en is de uitstoot dan ook verminderd naar +- 160
2é kan ik extra filter of gelijk iets anders tussen zetten of tuning ?
3é zijn er nog mogelijkheden of wat raden jullie aan ?

Uiteraard ben ik al naar een dealer gegaan en met veel twijfel zou dit eventueel mogelijk zijn ( sorry ben geen expert maar ofwel kan het ofwel kan het niet lijkt mij )

Auto terug verkopen heeft weinig zin lijkt mij aangezien je in België de biv toch volledig moet betalen

Alvast bedankt voor jullie reacties