Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Starten hybride in de winter?

  1. #1

    Standaard Starten hybride in de winter?

    Vraagjes,
    Start de q5 hybride met een hulpaccu? Alleen elektrisch of kun je in de winter kiezen. E of Benzine?
    Hoe gedraagt het starten zich in deze koude periode.?
    Als je q5 aan de stekker legt, laad dan ook die hulpaccu op?
    vr.gr
    Frans

  2. #2
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Starten hybride in de winter?

    Hoi Frans,

    Zoals je wellicht nog weet, ben ik in blijde verwachting van een q5 hybride. Ik heb dus nog geen praktijkervaring in deze 😉

    Maar wat ik heb begrepen is dat het wegrijden altijd elektrisch is.
    Daarna kun je kiezen uit 3 mogelijkheden: alleen elektrisch, alleen benzine, of een combi
    Het begrip “ starten” voor een electromotor heeft dan ook een andere definitie als voor een brandstofmotor👍

    Wat bedoel je dan met de “hulp accu?” Voorzover mij bekend zit er een normale 12v accu in voor de benzinemotor van (ik schat) een 90Ah ongeveer.
    Dat is dus gelijk aan iedere andere auto. Deze wordt geladen door de dynamo.
    Elektrische accu is ruim 14 kWh en drijft dus de elektromotor aan. Deze wordt geladen aan de lader cq stopcontact, oftewel; via de 2e tankklep aan de linkerzijde.

    Hoe het dus gaat bij vrieskou weet ik niet zeker, maar ik schat dat bovenstaande ongeacht het type weer van toepassing is 😊

    Tot zover mijn beperkte kennis...
    Laatst gewijzigd door jan v s; 11-02-21 om 22:14.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  3. #3

    Standaard Re: Starten hybride in de winter?

    Ik kom tot deze vragen omdat een kennis van me een toyota prius heeft. En deze een hulpaccu heeft. Deze wordt gebruikt als de auto start op elektrisch. Nu, met het koude weer is de accu snel minder in capaciteit. En dus problemen met starten.
    Ik vermoede al dat een hybride met stekker daar geen probleem mee heeft, omdat deze altijd opgeladen is al ie aan de stekker hangt.

  4. #4
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Starten hybride in de winter?

    Zekers 👍
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  5. #5
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Starten hybride in de winter?

    @Fransje

    inmiddels al 1,5 dag ervaring in een hybride q5. 😏 Het is zoals ik hierboven schreef.
    de auto rijdt altijd weg op electro, tenzij die accu helemaal plat is. Dan start de auto op de benzinemotor zoals bij iedere andere conventionele brandstofmotor.

    gr. Jan
    Laatst gewijzigd door jan v s; 15-02-21 om 20:17.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •