Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    In mijn SQ5 die voorzien is van luchtvering zitten in de kofferbak 2 knoppen om de achterzijde te laten zakken, respectievelijk stijgen om zodoende gemakkelijker te kunnen (in)laden.
    Nu heb ik dat 1x aan de gang kunnen krijgen maar dat was ook de enige keer.
    In de gebruiksaanwijzing staat dat alle portieren gesloten moeten zijn en dat er voldoende lucht in het extra reservoir moet zijn.
    Als aan één van die voorwaarden niet wordt voldaan dan zal de led ( bij de knoppen) 3x knipperen en zal er verder niets gebeuren.


    Heeft iemand een tip zodat ik weet wat ik verkeerd doe of vergeet?
    Want ook na een flinke rit waarbij het reservoir wel vol moet zijn en het sluiten van alle portieren werkt dit systeem niet en knippert de led 3x.
    Ik zal er in de praktijk weinig gebruik van maken maar ik wil gewoon dat alles 100% werkt.
    Laatst gewijzigd door Jos Alroadje; 21-04-21 om 08:22.
    SQ5 2018

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Dan rest er 1 vraag als je de knop gebruikt knippert de LED bij de knoppen 3x bij het bedienen van de knoppen of niet? Dat wordt mij namelijk niet duidelijk uit de tekst.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Sorry voor de onduidelijkheid, ja, de led knippert 3 keer
    Laatst gewijzigd door Jos Alroadje; 21-04-21 om 08:23.
    SQ5 2018

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Zou de oorzaak van het niet functioneren misschien aan het feit te wijten zijn dat ik de "start-stop functie eruit geprogrammeerd heb?
    Vaak wordt die functie ( start-stop) "bedonderd" door te zeggen dat bv de accuspanning te laag is om te kunnen werken.
    Als dit de "verlaging met de knoppen in de achterbak" ook beinvloed dan is het duidelijk.

    Heb zojuist nog eens gekeken maar er is momenteel geen enkele OBD storing aanwezig.
    Laatst gewijzigd door Jos Alroadje; 22-04-21 om 15:57.
    SQ5 2018

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Heb je een trekhaak op de auto? Zoja, kijk of je trekhaak modus in je menu mmi (bij autoinstellingen) is aangevinkt. Vink deze uit en probeer het opnieuw. Succes 🤞


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Zou de oorzaak van het niet functioneren misschien aan het feit te wijten zijn dat ik de "start-stop functie eruit geprogrammeerd heb?
    Vaak wordt die functie ( start-stop) "bedonderd" door te zeggen dat bv de accuspanning te laag is om te kunnen werken.
    Als dit de "verlaging met de knoppen in de achterbak" ook beinvloed dan is het duidelijk.

    Heb zojuist nog eens gekeken maar er is momenteel geen enkele OBD storing aanwezig.
    Hi Jos,

    Ik heb ook een SQ5 met een trekhaak en luchtvering waarvan start-stop uit geprogrammeerd is. Bij mij werkt het zakken naar behoren. Dus denk dat je die vermoedens weg kan strepen.

    Verder heb ik helaas te weinig kennis om aan te geven wat het dan wel mogelijk zou kunnen zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Dit is een goeie! Ga ik straks meteen proberen, ik houd je op de hoogte!

    ( reactie op idee 2fan )
    Laatst gewijzigd door Jos Alroadje; 12-05-21 om 11:28.
    SQ5 2018

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2fan Bekijk Berichten
    Heb je een trekhaak op de auto? Zoja, kijk of je trekhaak modus in je menu mmi (bij autoinstellingen) is aangevinkt. Vink deze uit en probeer het opnieuw. Succes 🤞
    Hoi "2fan",
    ja, dit was inderdaad de oorzaak!
    Na het uitvinken van de trekhaak modus werkt het zakken/stijgen weer.
    Bedankt voor de hulp.
    SQ5 2018

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen om achterzijde te laten zakken (luchtvering) werken niet

    Super!

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •