Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Lekkage afvoer panoramadak water in bagageruimte

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Lekkage afvoer panoramadak water in bagageruimte

    Sinds vandaag heb ik een lekkage in de bagageruimte van mijn SQ5 ontdekt. Omdat, zonder dat het contact was ingeschakeld met afgesloten auto, het remlicht boven en 2 (nood)remlichten in de bumper aan stonden, ben ik op onderzoek gegaan. De auto gaf een foutmelding en was niet meer te starten omdat de accuspanning al te laag was.
    In de bagageruimte links achter de bekleding (klep) is elektronica aanwezig en zijn enkele zekeringenblokken. Daar was het vochtig en onderin de ruimte stond zelfs een plas water. Ik vermoed dat door het vocht storingen in de elektronica optreden waardoor de lampen zijn gaan branden.
    De auto staat nu voor onderzoek bij de dealer.
    De rubber afdichtingen van de klep, de verlichting en doorvoeren van bekabeling lijken in orde.
    Wie heeft er eerder last gehad van een dergelijke lekkage en wat was daarvan de oorzaak?

    Uit onderzoek door de dealer blijkt dat de lekkage veroorzaakt wordt door een verstopte afvoer van het panorama dak (links aan de achterzijde). Hierdoor is water via de bekleding en achter de bekleding langs onderin de bagageruimte gelekt. De hoeveelheid water was dermate groot dat het computerstuurapparaat defect is en dat een deel van de bekabeling is aangetast. De reparatiekosten worden tot nu toe geschat op € 4.000,- en daarvan is niet zeker of dat niet nog meer wordt. De garantietermijn is verstreken (auto is 3,5 jaar oud) en er is nu discussie over wie kosten geheel of gedeeltelijk moet dragen. Ik ben van mening dat een verstopte leiding niet mag leiden tot dermate, buiten proportie grote schadepost. Dat is wat mij betreft een gebrek in het ontwerp.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door Theo Herman; 07-10-21 om 22:37. Reden: Oorzaak lekkage is gevonden

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in bagageruimte

    Misschien de achterruitsproeier.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •