Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Hi allemaal,

    Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van een mooie Q5 55 TFSI e, die oorspronkelijk uit Duitsland komt. Weinig km, volle opties en tot nu toe een fantastische auto - ik mis mijn MB E-klasse helemaal niet. So far, so good!
    Q5 55 TFSI e _ V.jpg

    Eigenlijk gaat er maar 1 ding mis en dat is een kaart update krijgen voor mijn navigatie.

    Via mijn myAudi portal kan ik prima kaarten downloaden en in de auto overzetten, maar die zijn nog van 2022/2023 en daar mist toch wel een hoop actuele data. De portal geeft ook aan dat het quotum kaartupdates voor mijn auto al verbruikt is en ik een 2024 bij mijn dealer moet aanvragen
    Screenshot 2024-03-11 at 10.46.13.jpg
    Sinds een maand word ik nu al "van het kastje naar de muur" gestuurd tussen mijn Audi garage (Broekhuis in Zwaag) en Audi NL om een update te krijgen voor mijn navigatie. Audi NL komt alleen maar terug met standaard call center antwoorden, die niet op mijn email (of hun vorige antwoord) ingaan en de dealer geeft aan dat de Audi connect licentie voor mijn auto is verlopen - terwijl ik deze in de portal gewoon betaald heb en het ook als actief zichtbaar is (en behalve kaartupdates prima werkt).
    Screenshot 2024-03-11 at 10.48.31.jpg

    Is er in dit forum een MMI (navigatie expert) die mij hier de juiste kant op kan sturen?

    Ik weet ondertussen dat er manieren zijn om de kaarten van het internet te halen en de licentiecodes in de MMI te updaten zodat de kaarten geïnstalleerd kunnen worden, maar ik zou het in eerste instantie toch op de officiële (en betaalde) Audi manier te doen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    André

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Hi,

    Gefeliciteerd met je mooi Q5!

    Audi connect en navigatie geeft je geen recht op de nieuwste kaarten. Deze geeft alleen recht op o.a. de "satelliet" weergave en kan je bijvoorbeeld vanaf je gsm de locatie van de auto achterhalen of navigatie doelen van je gsm doorsturen naar je auto en daar later weer ophalen. Al met al vind ik het zelf al het geld waar voor de satelliet weergave, maar ieder zijn ding.

    De laatste kaarten kan je via de dealer bestellen. Afspraak maken en laten installeren, is iets van 200,- volgens mij.
    Dat is de officiële route. De officieuze route mag ik hier niet benoemen, maar er zijn zat mensen te vinden die het voor minder geld doen
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.320
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    is iets van 200,- volgens mij.
    Als je het combineert met onderhoud, kost het €99,00
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 14-03-24 om 16:03.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.317
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Informeer eens bij Bas @Carpediem

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    xxxxxx
    Laatst gewijzigd door aevers; 15-03-24 om 11:32.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Hi,

    Gefeliciteerd met je mooi Q5!

    Audi connect en navigatie geeft je geen recht op de nieuwste kaarten. Deze geeft alleen recht op o.a. de "satelliet" weergave en kan je bijvoorbeeld vanaf je gsm de locatie van de auto achterhalen of navigatie doelen van je gsm doorsturen naar je auto en daar later weer ophalen. Al met al vind ik het zelf al het geld waar voor de satelliet weergave, maar ieder zijn ding.

    De laatste kaarten kan je via de dealer bestellen. Afspraak maken en laten installeren, is iets van 200,- volgens mij.
    Dat is de officiële route. De officieuze route mag ik hier niet benoemen, maar er zijn zat mensen te vinden die het voor minder geld doen

    Dank je - ben ook er blij met mijn Q5.

    Ja, ik was er ondertussen al achter gekomen dat Kaartupdate en Connect niet uit dezelfde licentie komen, en dat de licentie voor gratis kaartupdates maar voor een aantal updates en/of jaar geldt. En de licentie voor de kaartupdate is bij mijn auto inderdaad verlopen.
    Aan het "nickel and dimen" voor kaartupdates was ik helaas al bij MB gewend geraakt, dus ik ben ondertussen OK om af en toe te betalen voor een update.

    Maar zelfs met OK zijn om te betalen, is het me na een maand nog niet gelukt om een update te krijgen. Dealer verwijst naar Audi, die verwijst naar de dealer, enz. Je zou je bijna het balletje in een flipperkast gaan voelen.

    Ik ga het nog een keer bij de dealer proberen......als ze mijn geld dan nog niet willen hebben, dan probeer ik het wel via de minder officiële weg.

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aevers Bekijk Berichten
    Ik ga het nog een keer bij de dealer proberen......als ze mijn geld dan nog niet willen hebben, dan probeer ik het wel via de minder officiële weg.
    Heb eens even op Audi.nl gekeken voor jouw Q5 (2020). Je kunt daar online de juiste update (2023) bestellen, en dealer laten installeren.
    Maar je moet toch eerst even de 3 reviews lezen, wat een narigheid! Stukje machtsstrijd tussen dealer en Pon denk ik, dealer moet betalen voor installatiesoftware (éénmalig per type Audi, bovenop de prijs van de kaartupdate) en dat willen ze niet omdat er te weinig mensen gebruik van maken.

    https://shop.audi.nl/auto-accessoire...te-mib-hs-2023

    PS kun je niet Android Auto of CarPlay gebruiken? Bevalt mij prima, na twee duur betaalde updates bij Audi heb ik nu een Android scherm van Ali in gebruik, heel blij mee, en altijd up to date. Dacht dat bij de FY je direct je telefoon aan de MMI zou kunnen koppelen, maar waarschijnlijk denk ik te simpel 🥴.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 15-03-24 om 14:57.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    PS kun je niet Android Auto of CarPlay gebruiken? Bevalt mij prima, na twee duur betaalde updates bij Audi heb ik nu een Android scherm van Ali in gebruik, heel blij mee, en altijd up to date. Dacht dat bij de FY je direct je telefoon aan de MMI zou kunnen koppelen, maar waarschijnlijk denk ik te simpel 🥴.
    Heb ook standaard carplay op mijn FY maar vind de onboard mmi navigatie lekkerder. Deze word namelijk dan ook weergegeven op je virtual cockpit en headup display.
    Maar er kan (standaard?) carplay op een FY inderdaad.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate voor MMI plus navigatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Heb eens even op Audi.nl gekeken voor jouw Q5 (2020). Je kunt daar online de juiste update (2023) bestellen, en dealer laten installeren.
    Maar je moet toch eerst even de 3 reviews lezen, wat een narigheid! Stukje machtsstrijd tussen dealer en Pon denk ik, dealer moet betalen voor installatiesoftware (éénmalig per type Audi, bovenop de prijs van de kaartupdate) en dat willen ze niet omdat er te weinig mensen gebruik van maken.

    https://shop.audi.nl/auto-accessoire...te-mib-hs-2023

    PS kun je niet Android Auto of CarPlay gebruiken? Bevalt mij prima, na twee duur betaalde updates bij Audi heb ik nu een Android scherm van Ali in gebruik, heel blij mee, en altijd up to date. Dacht dat bij de FY je direct je telefoon aan de MMI zou kunnen koppelen, maar waarschijnlijk denk ik te simpel 🥴.
    Bedankt voor je bericht.
    Ja, ik had op de webshop all onderzoek gedaan en in eerste instantie stonden er twee updates als correct voor mijn Q5: de 2023 en de 2023/2024 update (beiden voor € 200 - inclusief installatie) De 2023/2024 update was echter tijdelijk niet leverbaar. Toen ik bij Audi NL vragen stelde over de verwachte levertijd van deze nieuwste update, kreeg ik geen duidelijk antwoord maar werd de 2023/2024 update uit de webshop verwijderd. Er bleef dus alleen de 2023 update (artikel 8W0060866CF) over met inderdaad hele slechte reviews.

    Wel verhelderend om te horen over de reden van het armpje drukken tussen Audi NL en de dealer. - Erg jammer dat je daar als klant tussen komt te zitten. Past toch niet echt bij een top merk als Audi.

    Apple CarPlay werkt inderdaad prima en heb het ook wireless werkend gekregen met een dongle die ik ook gebruikte in mijn MB. Ik heb nu de virtual cockpit and headsup display op mijn auto en will alles toch wel een keer helemaal up to date werkend zien en ervaren - dus eigenlijk wat @base86 zegt.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •