Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Stuur rechtzetten SQ5 2018

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Stuur rechtzetten SQ5 2018

    Ter info, mijn vraag gaat over mijn auto, Audi SQ5 2018 voorzien van dynamische stuurbekrachtiging.
    De optie "dynamische besturing" betekend dat de stuurhoek ten opzichte van de snelheid wijzigt, als je langzaam rijdt dan zal een geringe stuuruitslag een grotere wieluitslag ten gevolge hebben dan wanneer je sneller rijdt.
    Zoals echte kenners weten is het stuur niet rechtstreeks mechanisch verbonden met het stuurhuis maar zijn die onderdelen elektrisch gekoppeld.

    Vraag 1: het lukt op geen enkele manier om het stuur recht te zetten. meerder keren de auto laten uitlijnen en vervolgens de softwareprocedure voor het rechtzetten van het stuur uitgevoerd maar het stuur blijft iets teveel naar links staan als ik rechtdoor rijd.
    Zou er ergens in de software een paar bitjes te wijzigen zijn zodat het stuur recht te zetten is want het zou volgens mij in de software kunnen zitten.

    Vraag 2: tijdens het rijden trilt het stuur heeeel lichtjes. met name als ik op een rechte weg het stuur iets naar links of rechts trek. Om te kijken waar dat vandaan komt heb ik de zekering van de dynamische besturing verwijderd, op dat moment trilt het stuur niet meer.

    Is hier een "wizzkid" aanwezig of weet iemand een bedrijf in de buurt van Den-Bosch die zodanig veel ervaring met de Audi-software hebben dat zij hier iets aan zouden kunnen doen?

    Bij voorbaat dank voor de hulp!
    SQ5 2018

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.674
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuur rechtzetten SQ5 2018

    Lijkt me dat je bij Autoparts Veghel aan het juiste adres bent.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 01-04-24 om 20:06.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuur rechtzetten SQ5 2018

    Grappig, toevallig echt exact hetzelfde probleem qua stuur stand. Trilling in mijn stuur heb ik gelukkig niet.
    Heb hem vorige week laten uitlijnen en lijkt iets beter te zijn. Maar bij mij is het (Vermoeddelijk) gekomen door een storing in het systeem.

    Na de hele dag af en aan rijden met een aanhanger achter de auto reed ik voor de laatste keer weg en stuur in en mijn stuur bleef ingestuurd staan terwijl de wielen recht stonden :X
    Toen met extreem scheef stuur terug gereden naar huis. Daar alles uitgezet afgekoppeld etc en de opnieuw gestart, toen stond alles weer recht naar het leek. Uiteindelijk dus toch een kleine afwijking naar links.

    Na wat zoeken heb ik schrijven vanuit Audi gevonden waarin het een fout blijkt te zijn, denk dat elke audi garage het dus wel zou kunnen oplossen voor je. Voor nu, na de uitlijning, lijkt het bij mij ok. Indien het toch terug komt pak ik de Audi papieren er maar bij en ga ik leuren bij de dealer, maar daar heb ik momenteel de energie niet voor.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •