Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Roetfilterlampje brandt

  1. #1

    Standaard Roetfilterlampje brandt

    Vanmorgen ging bij het oranje lampje roetfilter reiningen aan. Dit terwijl het een benzine e tfsi is. Iemand hier ervaring mee en wat hier mee te doen. Audi geeft aan dat er dan een nieuw filter in moet a 4400 euro. Lijkt me een beetje veel…..

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.696
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Roetfilterlampje brandt

    Heb uit nieuwsgierigheid even in etka gekeken. Hebben ze een onderdeelnummer aangegeven? Wat is je motorcode?

    Ik zie 8W0254850C, roetfilter, € 3700 incl btw, op een Q5 2.0 TFSIe. Daarvan is ook een ruildeel beschikbaar, 8W0254850CX, voor € 2950.
    Maar er wordt voor dit model ook 80A254800G (€ 3900) en 80A254800H (€ 3900) aangegeven, afhankelijk van PR-codes. Hiervoor is geen ruildeel aangegeven.
    De combinatie TFSIe en roetfilter lijkt op zich dus wel te kloppen.
    Je kunt met deze nummers eventueel ook eens b.v. op onderdelenlijn.nl kijken, voor een gebruikte. Indien mogelijk zou ik eerst het onderdeelnummer aflezen van je huidige roetfilter.

    Dezelfde roetfilters worden overigens ook op Audi diesels gebruikt, je zou ook een firma die reinigen aanbiedt kunnen vragen. Daar is op het forum ook wel eea over te vinden.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 14-05-24 om 15:06.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Roetfilterlampje brandt

    Dank je Kees. Ga wel even kijken. Volgens de gebruikershandleiding kan de filter ook regeneren door min 80 te rijden en te laten uitrijden )voet van gas). Iemand hier ervaring mee? Tevens een andere, er zijn ook reinings toevoevingen te krijgen helpen dezen?

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •