Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Question benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    Beste Audi rijders, Ik hoop dat iemand ons kan helpen. De benzine meter werkt niet meer na de laatste tankbeurt. Ik vermoed dat het probleem ligt in het feit dat we de auto een week niet gebruikt hebben en de tank bijna leeg was. De auto werkt verder perfect maar de benzine meter blijft op de stand staan van voor het tanken (we hebben 80 liter getankt dus tank is vol in werkelijkheid). Wat wel opvalt is dat de benzine meter niet helemaal vastgelopen is want ik zie zakt nu helemaal naar nul en ik krijg ook waarschuwingen (bv. nog 60km brandstof, daarna 40km en straks 0 denk ik). Als leek ga ik uit van 2 scenario's; 1: vlotter blijft hangen want te lang stilgestaan met lege tank 2: er is electronish iets niet in de haak maar niet defect.

    Als eerste stap zou ik dus graag de relevante zekeringen eruit willen halen en daarna op ignition zetten. Dan weer uit en zekeringen erin en dan hopelijk een reset. De accu helemaal afkoppelen is een 2de stap maar lastig en misschien ook weer aanleiding voor nieuwe problemen.

    Vraag aan het forum: wie weet waar de zekering voor brandstof meter zit. Ik heb het instructie boekje nageplozen maar het staat er niet in. Ook op internet gezocht maar ik kan het niet vinden. Er zitten zekering kasten in links en rechts dashboard, achter in kofferbak rechts en onder de motor kap, deze laatste locatie is de enige die niet vermeld wordt in de handleiding en ik vermoed dat de zekering die ik zoek daar zit.

    Wie kan me helpen ?

    Alvast bedankt !

  2. #2
    guido
    Guest

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    Het lijkt mij dat de vlotter gewoon vast zit. Even hard over een paar hobbels heen rijden wil misschien helpen (ervaring met Fiat Cinquecento met zelfde probleem)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    Wel bijzonder dat de KM's dan wel aflopen als de vlotter vastzit..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eaziness Bekijk Berichten
    Wel bijzonder dat de KM's dan wel aflopen als de vlotter vastzit..
    Daarom zou ik graag electronica resetten via zekering brandstof meter of groep waar dit ondervalt, bv brandstofpomp? wie heeft diagram waar dit opstaat?

    Alvast bedankt!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    zekering q7 motorkap.jpg


    Hierbij een foto... Wie kan me helpen met dit brandstof meter probleem? De wijzer staat inmiddels helemaal op nul en scherm geeft ook aan nog 0 km te rijden terwijl de tank volzit. Dus sinds begin storing (laatste tankbeurt) lijkt het er op dat de meter niet "doorheeft"dat er getankt is en gaat gewoon verder op stand voor tanken (toen nog 4 strepen rood en 60km ter rijden, nu dus beide nul)

    Alvast bedankt !


  6. #6
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    misschien even de stoel omklappen en de accu los halen?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: benzinemeter doet het niet meer na tankbeurt (Q7, 3.6Benz, 2008)

    UPDATE:

    Ik heb het probleem opgelost, hierbij een beschrijving voor diegenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen:

    achtergrond: benzine meter werkt niet meer

    forum / dealer: dealer stelde voor om langs te komen met kwart lege tank om vlotters etc te controleren. forum: zie hierboven. Op andere fora vond ik geen oplossing: accu loskoppelen werd genoemd (ook op Engelse fora) en verder inderdaad de stap om benzine tank te openen en vlotters / fuelpump (sender) etc te laten controleren. Nadeel van accu loshalen is dat het het hele system reset en weer andere problemen kan veroorzaken (bv, ruitenwissers, vergrendeling etc) en feit dat voor de q7 het een hele operatie is (lostmaken stoel etc). De oplossing van de dealer leek vrij prijzig als eerste diagnose.

    oplossing: Ik kon geen zekering van de benzine meter of groep waar de benzine meter opzit vinden. Ik heb daarom -op goed geluk- de zekering van het instrumentenpaneel (locatie staat in instructie boekje) los gemaakt en het werkt ! De benzine meter werkt weer perfect ook na tanken. Wel werd de -radiografische- klok gereset maar dat loste zich vanzelf op na een dag. Maar .... het licht van de airbag bleef branden ... ik nam aan vanwege de reset instrumenten paneel en heb deze bij een autobedrijf na uitleg situatie en tegen een kleine vergoeding laten resetten (de airbag foutmelding dus). Alles werkt nu weer prima. De oorzaak is me nog steeds niet duidelijk, we hadden de auto 3 dagen niet gebruikt maar waarom dat een fout via instrumenten paneel veroorzaakt is me niet duidelijk.

    Ik hoop dat iemand met een brandstof meter probleem hier wat aan heeft.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •