Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Afgevallen binnenspiegel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    38
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Angry Afgevallen binnenspiegel

    Hallo leden,

    Allereerst excuses als het volgende topic als deze reeds eerder is gestart.

    Vanochtend bij het afstellen van de binnenspiegel van onze 2010 Q7, kwam de gehele behuizing van het raam. Ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar alleen de kwak met doorzichtig lijm zit nog vast op de voorruit. de rest bungelde los. DUs de grijze behuizing, het zwarte deel wat met een soort dubbelzijdig tape vast zit en rond dingetje zijn allen losgeraakt. Ik heb de spiegel vervolgens losgemaakt van de aansluiting, de rest bungelt er nu maar hopeloos bij.

    Ik heb gelezen op verschillende Amerikaanse topics, wij wonen namelijk in de VS, dat de reparatie een hele nieuw vooruit betreft, wat mij grote onzin lijkt. Helaas is de dealer al dicht, dus kan ik geen advies vragen, maar wellicht heeft hier iemand ervaring mee?

    Het lijkt mij alle lijmresten te vervangen, alles vetvrij te maken en een soort doorzichtige componentenlijm te gebruiken? Nu zit er wel een soort van sensor in het zwarte ronde dingetje, deze is voor de regensensor en lichtsensor?

    Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, alvast vriendelijk dank voor de input/hulp.

    Gr.

    Dave

  2. #2

    Standaard Re: Afgevallen binnenspiegel

    Ik weet niet of het met Audi hetzelfde werkt, maar ik heb wel eens gezien dat de grondplaat van de regensensor vast zit aan de ruit. Daar bevestig je de lichtsensor en spiegel op vast.
    Daarom zal waarschijnlijk geadviseerd worden je ruit te vervangen.

    De doorzichtige lijm die je noemt is vloeistof van de licht/regensensor.
    Deze heb je wel nodig om alles te laten werken, dus laten zitten of nieuwe van kopen.
    Als het mijn auto was, zou ik de behuizing proberen te plakken met goede kwaliteit dubbelzijdig tape.

    Als de regensensor daarna niet meer werkt, nieuwe vloeistof of een gereviseerde lichtsensor kopen. (Daar zit volgens mij al vloeistof in)

    Misschien heeft iemand anders een beter idee om qua lijmen op glas? Mijn BlackVue dashcam zit al een paar jaar muurvast met dubbelzijdig tape, dus dit zou mijn manier zijn.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    38
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Afgevallen binnenspiegel

    delangem,

    Dank voor je tijd/reactie.

    Ja ik heb zitten denken aan het dubbelzijdige tape, echter is het hier in de zomer rond de 105F/40c in de zomer.

    Ik ben bang dat het met deze hitte niet lang zal blijven zitten, maar het is zeker het proberen waard.

    Wellicht heeft iemand gaandeweg een idee.

    Goed weekend.

    Gr.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •