Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Sleutel blokkeert in contactslot

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Sleutel blokkeert in contactslot

    Hallo,
    Sinds een aantal dagen krijg ik het moeilijk om de sleutel uit het contactslot van mijn audi Q7 (bwj 2008) te krijgen.
    Het probleem doet zich niet altijd voor, soms wel, soms niet. Na wat rommelen met de versnellingspook en verschillende malen contact aan / uit, dan kan ik de sleutel er wel uit krijgen. Ik heb informatie opgezocht, sommige mensen verwijzen naar een microswitch die op de versnellingshendel zit. Klopt dat? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Groetjes,

    Op ebay heb ik onderstaande ondereel gevonden:

    https://www.google.com/search?q=4F09...UL0qNOM:&vet=1

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Als het een automaat is kan dat het zijn, maar ik zou hem eerst even uitlezen met vcds.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Ik heb deze uitgelezen, en krijg DTC 00166. Op het instrumentcluster komt de melding "ignition lock defective, contact workshop" Ook de peiptoon gaat af voor een paar seconden. Wanneer ik contact af zet, kan ik de sleutel enkel via de noodprocedure(paperclip in gaatje contactslot) eruit krijgen. Voor alle duidelijkheid alle standen van de versnellingspook worden correct weergegeven. Ook de stuurkolom vergrendeling werkt correct. Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Volgens gerritspeek.nl foutcode 00166 kan de startschakelaar E415 de oorzaak zijn (indien de fout niet in de bedrading zit)..
    Is redelijk simpel te vervangen - geen sleutelaanpassing of codering nodig.
    Zie https://workshop-manuals.com/audi/q7...ng/page_11234/
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Gewoon ter verduidelijking. Ik kan de wagen starten en ermee rijden. Deuren openen en sluiten. heb ook met reserve sleutel geprobeerd, zelfde symptomen. kan sleutel enkel verwijderen via de "emergency release". Ik zit nu gewoon met een dilemma, zou ik het contactslot vervangen (E415)? Of kan het alsnog liggen aan de solenoid switch in de versnellingspook?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Ik ben ondertussen bij een audi garage langs geweest. hij heeft bevestigd dat schakelaar E415 (contactslot) moet vervangen worden.
    Na vervanging kan ik mijn sleutel blijven gebruiken. Er moet ook niet gecodeerd worden. Daarom wil ik dit onderdeel zelf vervangen. Ik ben al eens beginnen kijken, het ziet er naar uit dat een aanzienlijk deel van het dashboard gedemonteerd worden. Kan iemand mij aan een gedetailleerde werkwijze helpen? Alvast bedankt bij voorbaat.

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Een aanzienlijk deel? Tellerunit eruit en de onderste afdekking, meer niet. Geeft de link die ik je gaf niet voldoende info?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Wel..het is mij niet duidelijk hoe de tellerunit eruit kan. Zit deze langs de achterkant vast met schroeven? Of kan ik deze eruit klikken? Ik heb ook gezien dat zelf wanneer er onderaan de 2 paneeltjes (waarin OBD connector vastzit en voetlamp) los zijn, het nog niet bereikbaar is. Want het contactslot zit achter het dashboardpaneel dat één geheel vormt met de linkse kant van het dashboard. Mocht iemand ergens een video weten zijn, dan zou dat ook een grote hulp zijn. Op youtube hen ik tot nog toe niets bruikbaars gevonden.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Sleutel blokkeert in contactslot

    Ik heb na lang zoeken onderstaande video gevond op you tube, gelukkig maar, want 2 schroeven waren verscholen achter de 2 schakelaars:
    https://www.youtube.com/watch?v=sFiQpJoGqZ8
    Ondertussen heb ik het contactslot vervangen, en het probleem is opgelost. Fout van de immobilizer 00166 moest wel gereset worden !.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •