Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Trekhaak voor Q7 met panoramadak = opgelost

  1. #1

    Standaard Trekhaak voor Q7 met panoramadak = opgelost

    Beste allen,

    Vanwege de aanschaf van een caravan moet de Q7 uitgerust worden met een trekhaak. Nu blijkt dat het vinden van de juiste trekhaak niet de meest makkelijke opgave. Want doordat het een uitvoering betreft met een panoramdak is het aanbod minimaal. Het maakt mij ook niet uit of het een vaste / afneembare trekhaak wordt.

    Bij navraag op een grote aanbieder kreeg ik bijvoorbeeld terug; “er is geen verschil, dus u kunt alle voorstellen zoals in de email toepassen”. Op de site van Rameder kan ik er maar 1 vinden van Westfalia. Nu zijn de kosten natuurlijk ook een stuk hoger door de “exclusiviteit”.
    Ik ben op dit moment ook nog niet bij de dealer geweest.

    Ik heb het aan mijn vaste onderhoudsmonteur gevraagd, die heeft ervaring met Audi’s, maar niet met een Q7 v.w.b. Trekhaken.

    Efin, heeft iemand een tip of suggestie? Ik zou er in elk geval mee geholpen zijn!

    Alvast bedankt voor het meedenken!!!
    Laatst gewijzigd door TheoA77; 12-03-20 om 19:08.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met panoramadak (welke en waar?)

    Verplaatst naar het Q7 4L-subforum. Svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met panoramadak (welke en waar?)

    Een goede vraag voor de @audimannetjes van Coen Donkers | Audiparts Veghel. Dus bel hen eens (mailen werkt niet zo vlot...)

    (off-topic ik vind verbinding tussen panodak en trekhaak wel bijzonder
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met panoramadak (welke en waar?)

    Hoi Ketelapper, bedankt voor je reactie. Idd, wat is het verschil tussen een trekhaak voor een uitvoering met of zonder panoramadak. De een zegt van wel, de ander van niet. Ook sites geven aan, niet geschikt voor panodak. Dus vandaar mijn vraag.

    MAar bedankt voor de tip! Ik kan weer even verder.

  5. #5

    Standaard Re: Trekhaak voor auto met panoramadak (welke en waar?)

    Beste lezers,

    Een up-date m.b.t. De trekhaak story.

    Als eerste ik heb een geïmporteerde Q7 vanuit de USA. Deze was bij het invoeren individueel gekeurd bij de RDW. Maar niet voorzien van trekgewicht op het kenteken bewijs, omdat er geen trekhaak onder gemonteerd was. Nu was een US trekhaar sowieso niet toegestaan in de EU.

    Wat moet je vervolgens allemaal doen als je dan een trekhaak onder je geïmporteerde Q7 wilt zetten;

    - heb je een panormadak, dan moet je dus een specifiek type trekhaak monteren. Op de site van rameder is een model van Westfalia te vinden. Deze is wezenlijk anders van constructie dan een trekhaak voor een model zonder panoramadak.

    - Je kunt via PON een verklaring trekgewichten laten opmaken. Kosten 35,00. Voor een US-model wijken deze overigens af, t.o.v. Een EU model. Voor een US model is het 750kg ongeremd en 2500 kg geremd. Uiteraard gebaseerd op de constructie van de US trekhaak, die ook anders is dan een EU trekhaak.

    - Je moet je auto opnieuw laten keuren bij het RDW om de gewichten op het kentekenbewijs te krijgen. De verklaring trekgewicht van de importeur was volgens het RDW niet afdoende om het kenteken aan te passen. Dus je moet naar Lelystad. Let op de EU goedgekeurde trekhaak met er onderzitten.

    - Je Audi dealer zal zeer waarschijnlijk een verhaal vertellen dat ze niet weten hoe ze de CAN-BUS moeten aanpassen. Omdat de NL uitlees systmen niet kunnen communiceren met de US auto. Ik heb andere ervaringen hiermee, want bij de aankoop keuring is hij ook uitgelezen op storingen.

    Zo heb je een aantal kleine hobbels die je moet nemen om met de caravan op vakantie te gaan

    Mocht je nog vragen hebben, stuur me dan even een PM.


  6. #6

    Standaard Re: Trekhaak voor Q7 met panoramadak = opgelost

    Beste Theo,

    Helaas kan ik geen pb meer sturen. Maar is het uiteindelijk goed gekomen met de westfalia trekhaak icm panoramadak? Ik zal ook een trekhaak moeten monteren voor de caravan.

    Graag een berichtje.

    GroetTijmen

  7. #7

    Standaard Re: Trekhaak voor Q7 met panoramadak = opgelost

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timon81v Bekijk Berichten
    Beste Theo,

    Helaas kan ik geen pb meer sturen. Maar is het uiteindelijk goed gekomen met de westfalia trekhaak icm panoramadak? Ik zal ook een trekhaak moeten monteren voor de caravan.

    Graag een berichtje.

    GroetTijmen
    Hallo Tijmen,

    De Westfalia trekhaak is idd de juiste. Werkte prima.
    Wat helpt is dat Audi deze ook standaard zelf monteerde onder de auto af fabriek.

    Succes.

    Gr. Theo

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •