Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 88 van de 88

Onderwerp: Kofferbak sluit niet automatisch

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    321
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFamous Bekijk Berichten
    Kees, ik denk dat Mike bedoeld dat deze niet fabriek af is geleverd met de optie, maar dat het knopje er wel in zit.
    Ik ga de gok wagen en de motoren bestellen en erin plaatsen.
    Inderdaad. Ik bedoel de code van de optie zodat de originele klep ook elektrisch was bij levering van de auto vanaf fabriek. Die codes staan niet in de klep maar in het boekje van de auto.

    Wat kees zegt kan natuurlijk wel. Dat er een klep is geplaatst (ter vervanging) zonder motoren.

    Ik denk dat je motoren wellicht niet hoeft te coderen/programmeren als de comfortmodule er al in zit/zat. De motoren zijn enkel mechaniek plug and play. Daar kom je vanzelf achter als je ze erin hebt zitten...!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MikeTheSpike; 15-03-21 om 15:52.

  2. #82
    MrFamous's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeTheSpike Bekijk Berichten
    Inderdaad. Ik bedoel de code van de optie zodat de originele klep ook elektrisch was bij levering van de auto vanaf fabriek. Die codes staan niet in de klep maar in het boekje van de auto.

    Wat kees zegt kan natuurlijk wel. Dat er een klep is geplaatst (ter vervanging) zonder motoren.

    Ik denk dat je motoren wellicht niet hoeft te coderen/programmeren als de comfortmodule er al in zit/zat. De motoren zijn enkel mechaniek plug and play. Daar kom je vanzelf achter als je ze erin hebt zitten...!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Topper! Dan ga ik de order nu voldoen en ervoor zorgen dat ze er zo snel mogelijk in komen.

    Ik moet wel mededelen dat ik niet lang meer van deze Audi zal genieten. Ik stap over op een andere auto. De laatste tijd best een hoop geďnvesteerd aan de auto, maar niet echt tevreden met de auto. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken, ik heb de auto nu nog en geniet er volop van.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    321
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFamous Bekijk Berichten
    Topper! Dan ga ik de order nu voldoen en ervoor zorgen dat ze er zo snel mogelijk in komen.

    Ik moet wel mededelen dat ik niet lang meer van deze Audi zal genieten. Ik stap over op een andere auto. De laatste tijd best een hoop geďnvesteerd aan de auto, maar niet echt tevreden met de auto. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken, ik heb de auto nu nog en geniet er volop van.
    Ik rijdt de Q7 4.2 FSi al ruim 4 jaar (kocht hem met 92k op de teller. Staat nu 168k op) en er moet inderdaad wel wat onderhoud aan gedaan worden en dat is per definitie niet goedkoop. Dat wist ik van tevoren, aanschaf is meestal niet het punt, hem blijven rijden meestal een uitdaging. Maar het rijdt echt geweldig, zit lekker hoog, lekkere brom op de achtergrond, fijne opties. Auto is inmiddels een youngtimer.....

    Inderdaad zuipt ie als een Tempelier in de woestijn, bandenrubber is ook erg snel weg en het is niet de snelste van 0-100.... maar ja enige zwaarlijvigheid is hem niet vreemd....

    Wij gebruiken hem als 2e auto (mijn vrouw voor woon-werk (40 km per dag) en verder in het weekend en vakanties). 1e auto rijdt ik alleen zakelijk. 3e auto is een Mini Clubman waar 2 van mijn kids meestal in rijden.....

    Dus ja. Ik vergelijk de Q7 ook wel eens met de andere 2 auto’s...... en dan kan ik niet anders dan concluderen dat de Q heerlijk rijdt maar wel prijzig is per km......

    Succes met je afwegingen.....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MikeTheSpike; 17-03-21 om 20:35.

  4. #84
    MrFamous's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeTheSpike Bekijk Berichten
    Ik rijdt de Q7 4.2 FSi al ruim 4 jaar (kocht hem met 92k op de teller. Staat nu 168k op) en er moet inderdaad wel wat onderhoud aan gedaan worden en dat is per definitie niet goedkoop. Dat wist ik van tevoren, aanschaf is meestal niet het punt, hem blijven rijden meestal een uitdaging. Maar het rijdt echt geweldig, zit lekker hoog, lekkere brom op de achtergrond, fijne opties. Auto is inmiddels een youngtimer.....

    Inderdaad zuipt ie als een Tempelier in de woestijn, bandenrubber is ook erg snel weg en het is niet de snelste van 0-100.... maar ja enige zwaarlijvigheid is hem niet vreemd....

    Wij gebruiken hem als 2e auto (mijn vrouw voor woon-werk (40 km per dag) en verder in het weekend en vakanties). 1e auto rijdt ik alleen zakelijk. 3e auto is een Mini Clubman waar 2 van mijn kids meestal in rijden.....

    Dus ja. Ik vergelijk de Q7 ook wel eens met de andere 2 auto’s...... en dan kan ik niet anders dan concluderen dat de Q heerlijk rijdt maar wel prijzig is per km......

    Succes met je afwegingen.....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dank voor het delen van je ervaring met de Audi. Ik ervaar het uiteraard hetzelfde, het conform de luxe en vooral een v8 onder je kont.
    Echter heeft deze Audi naar mijn idee iets teveel issues wat mij weerhoud om deze te behouden. Een scan (en het oplossen) met VCDS wekt bij mij het idee dat er teveel moet gebeuren om er echt van te genieten. Audi blijft Audi, er zal zeker weer een dag komen waarbij ik voor een Q7 kies maar op dit moment heb ik besloten om de auto te gaan verkopen. Dit weekend ga ik proberen de motoren (die reeds binnen zijn) in te bouwen en te kijken of deze werken.

    Keep you guys posted.

  5. #85
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFamous Bekijk Berichten
    Jazeker. De kabels voor de motoren ook..
    Heb even alles zitten doorlezen, maar heb je ook in de bestuurdersdeur een knop zitten voor het openen van de achterklep? Als die er niet zit, dan heeft het er sowieso niet affabriek opgezeten. De meesten die de handmatige klep ombouwen naar elektrisch, doen die in de bestuurdersdeur namelijk niet.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #86
    MrFamous's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Heb even alles zitten doorlezen, maar heb je ook in de bestuurdersdeur een knop zitten voor het openen van de achterklep? Als die er niet zit, dan heeft het er sowieso niet affabriek opgezeten. De meesten die de handmatige klep ombouwen naar elektrisch, doen die in de bestuurdersdeur namelijk niet.
    Hi Maarten! Jazeker die knoppen heb ik er inderdaad zitten!

    Ik had de motoren even plug en play aangesloten (zonder nog te monteren) en er gebeurde nog niet veel. Hoorde wel een geluid maar de kofferbak sloot nog niet. Dit kan natuurlijk komen omdat de motoren nog niet vast gemonteerd zijn.

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    321
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    En.... nog gelukt....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #88
    MrFamous's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kofferbak sluit niet automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeTheSpike Bekijk Berichten
    En.... nog gelukt....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hi Mike,

    Allereerst dank voor de hulp de afgelopen tijd. Ik had twee nieuwe motoren gekocht en deze er niet meer op bevestigd. De auto is verkocht aan een autobedrijf. Spijtig genoeg geen Audi rijder op het moment, wellicht in de toekomst

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •