Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Beste Audiliefhebbers
    In April/ Mei dit jaar vond ik dat mijn rempedaal van mijn Q7, 3.0tdi 2011, "zacht" aanvoelde. In Mei is hij APK gekeurd en was de remvertraging binnen de perken??
    Kreeg ook wat meer "vrije" slag op het rempedaal!
    Dus naar de dealer. Bij de dealer ook de remmentest uitgevoerd als bij de APK, remvertraging was voldoende, maar men voelde wel mijn probleem. Ze hebben toen de remvloeistof vervangen en geconstateerd dat er linksvoor lucht in zat. Je vraagt je af hoe komt het erin.
    Kon de auto ophalen. Bij de eerste keer dat ik moest remmen, nadat ik wegreed bij de dealer, schrok ik bijna te pletter zo hard als hij remde! Dit had ik nog nooit gevoeld, zo groot als de vertraging nu was. Als nieuw??

    Je leert omgaan met de harde vertraging, dus dit was OK. Enkele weken terug dacht ik al, hij remt niet meer zo hard, maar dacht dat dit inbeelding was. Gewoon verder gereden.
    Zondag kom ik van de autobaan na een rit en rem af en voelde weer die grotere vrije slag op het rempedaal. Niet goed. Vandaag naar dealer en probleem voorgelegd. Men had gelukkig tijd om er vanmiddag naar te kijken. Bleek dat er linksvoor en rechtsachter weer lucht in het systeem zat??!!
    Dus probleem was er nu voor de tweede keer.
    Men vertelde mij als dit nu weer terug zou komen dat dit volgens hun aan de hoofdremcilinder zou kunnen liggen en die vervangen moest worden. Op mijn vraag hoe die lucht in de leiding kon komen, kon men mij geen goeie verklaring geven.
    Nu mijn vraag, hoe kan er lucht in een of twee remleidingen komen terwijl alle cups opgesloten zitten in remvloeistof?? Is een nieuwe hoofremcilinder wel nodig?
    Linksvoor en rechtsachter is één remcircuit, een kring??

    Ben benieuwd naar jullie reacties.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Mss heb je hier iets aan:
    https://www.audiforum.nl/forum/techn...ts-anders.html

    Overigens, volgens mij is het Audi remsysteem gescheiden in voor/achter, niet kruiselings.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Wat ik "vroeger" geleerd heb was diagonaal, Kees. Kan zijn dat dit tegenwoordig of bij Audi anders is. Ga een en ander proberen. Word vervolgt.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Probleem schijnt opgelost.
    Heel verhaal geschreven en op "plaats snelle reaktie" gedrukt, krijg ik te zien dat ik niet ben ingelogd !!??
    Schrijf mijn verhaal niet meer opnieuw, weet ook niet wat ik heb fout gedaan.
    Mijn hoofdremcilinder, remschijven achter en nieuwe remblokken achter zijn vervangen.
    Alles ontlucht en we kunnen weer remmen.
    Probleem opgelost en ben weer tevreden!!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HQ7 Bekijk Berichten
    Probleem schijnt opgelost.
    Heel verhaal geschreven en op "plaats snelle reaktie" gedrukt, krijg ik te zien dat ik niet ben ingelogd !!??
    Schrijf mijn verhaal niet meer opnieuw, weet ook niet wat ik heb fout gedaan.
    Mijn hoofdremcilinder, remschijven achter en nieuwe remblokken achter zijn vervangen.
    Alles ontlucht en we kunnen weer remmen.
    Probleem opgelost en ben weer tevreden!!
    Volgens mij is het dat wanneer je te lang over doet met je verhaal, je uitgelogd wordt. Heb ik ook al eens gehad. Super irritant.
    Bij lange verhalen kan je dat beter ergens in een word bestand alles intikken en kopiëren en plakken.
    Laatst gewijzigd door hamidkhan; 31-12-21 om 15:32.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Voor de tweede keer lucht in remsysteem?

    Zou best kunnen, vond dit ook irritant. PC is niet mijn sterkste zijde. Goeie tip.
    Geeft niks, voorlopig mijn probleem (auto) opgelost

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •