Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 3.7 valt na 2 seconden uit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard 3.7 valt na 2 seconden uit

    hallo damens en heren,

    daar ben ik weer.. op mijn vorige vraag heeft niemand gereageert maar dat maakt niet uit.. inmiddels heb ik een groter probleem mijn q7 3.6 quatro (benzine) start helemaal niet meer..

    mijn auto start en hapert 2 3 seconde en valt uit.. ik heb dit een aantal keren geprobeerd en zo is mijn acu leeggeraakt.. met jumpstart is het mij gelukt om de auto 2 keer aan tekrijgen.. de auto doet et dan perfect en ik haal makkelijk 180 km/h.. de motor krijgt dan ook genoeg benzine.. wanneer ik de motor af zet en aan zet lukt het perfect geen probleem.. maar na een uur of 2 lukte het weer niet om de motor aan te krijgen..

    verder is mij opgevallen dat de boordcomputer aangeeft dat het -46 graden is met een sneeuwvlokje evoor.. dit is onmogelijk aangezien het hier tegen de 50 graden is..
    wat kan het probleem zijn? omdat hier geen audi dealers zijn en elke monteur een ander verhaaltje verteld ben ik bang om hun aan de auto te laten sleutelen..
    ik hoop dat iemand mij kan helpen
    mvg,

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Heb je je auto uit laten lezen? Vaak als er sensoren raar doen komt dit daarin naar boven. Niet altijd natuurlijk, maar het is een goede makkelijke eerste stap.

    Er staat me iets bij van sensoren die de buitentemperatuur meten, en aan de hand daarvan bepalen hoeveel benzine er nodig is bij een koude start. Als dit niet klopt, is het mengsel wellicht zodanig verkeerd dat de auto in dit geval compleet verzuipt bij een eerste start (96 graden verschil is vrij veel). Als de auto denkt dat je in hartje winter op de Noordpool rijdt, terwijl je een rondje Sahara doet, moet er iets fout gaan/zijn..

  3. #3
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Lijkt op een koelvloeistoftemperatuur sensor die overleden is, raad je aan even de auto uit te lezen er zal vast wel storing opgeslagen zijn.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    ik bn bang dat je gelijk hbruben.. k krijg een waarschuwing met dat tekentje van koelvloeistof.. ik zou de auto wel willen uitlezen maar k ben in irak en ben bang dat het hier niet zal lukken.. onderdelen zijn ook nauwlijks te krijgen.. ik zal dus naar nederland moeten komen

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Goedkoop VAGCOM setje kopen? VCDS Lite, en de error codes hier opzoeken / plaatsen? Kost je €25 excl verzendkosten .


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    waar kan ik dat bestellen dan doe k het nu meteen..

    stel het is de koelvloeistof temperatuur sensor wat kost zo een nieuwe sensor?

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Sensoren kosten meestal een tientje of 5 in Nederland.. . Licht er echter sterk aan welke je nodig hebt, sommige zijn €15, andere €150 .

    VCDS/VAGcom incl kabel kan je kopen op Marktplaats.

  8. Ad
  9. #8
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Als je er maar geen bom auto van gaat maken. ;-) Vanuit welk land is de auto ingevoerd?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    ik heb net een monteur langs laten komen en hij heeft mijn hele tank opengehaald het lukte hem de auto te starten maar nu doet tie het weer niet.. ook heb ik iemand gevonden die zegt dat tie de auto kan laten lezen.. dat zal morgen gebeuren en ik zal jullie de foutcodes laten weten.. ik hoopdat het geengroot problem is ik heb de auto hard nodig

    en als ik een bomauto wil maken gebruik ik geen q7 lol


    waaar de autovanadan komt zou ik echt niet weten.. misschien uit engeland of amerika aangezien de kmteller in mph is

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Thumbs up re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    dakjwel allemalde auto start weer.. er was een rubber ringetje gesprongen in de benzine filter.. kheb een nieuwe gekocht en hij start weer

  12. #11
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Mooi! Dat ga je niet vinden met uitlezen denk ik.. lol

  13. #12

    Standaard re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Goed morge ben nieuw op het forum.

    ik heb en audi Q7 2007 3.6 FSI Quattro v6 .

    ik ben zo al meer dan 6 maand aan het zoeken want het is. soms is het goed voor 2 maand zonder probleemen en dan zo opeens start hij ni meer. Soms achter 2 keer starten dan gaat de motor aan en weer voor en maand geen probleemen

    Start soms niet maar start motor gaat wel rond maar motor gaat niet aan .

    Soms achter 4 keer starten slaat de motor wel aan.

    Nu heb ik 30 dag geen probleem gad nu start motor wel rond s maar de motor slaat ni aan .

    Gr Hans

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.7 valt na 2 seconden uit

    Welke foutmeldingen kwamen eruit toen je 'm liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •