Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Witte rook (geen nieuwe paus)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Witte rook (geen nieuwe paus)

    Hallo,

    Nog een vraag in andere catogory.

    De laaste tijd rookt mij Q7 regelmatig witte rook en ruikt hij ook als of hij op petroleum loopt. Koelvloeistof niveau was wel wat gezakt maar nog wel helder. Is dit een lekke koppakking ? Mijn vrouw gebruikt de auto door de weeks voor korte stukjes en in de zomer maken we meer KM's en toen nog geen last van.

    Weet dat bij 150.000 KM de kop van de motor is vervangen en nu heeft hij 220.000 gelopen. Ik mis geen vermogen en als ik wat harder rij is de witte rook weg zover ik kan zien.

    Is er een eenvoudig manier om te checken of het de koppakking is ? En wat zal zo'n geintje kosten om te repareren ? Bij officiele audi dealer vervangen ze in plaats van repareren is mijn gevoel.
    Vroeger ooit bij een hele oude fiat panda lekke koppakking gehad daar hebben we toen een special goedje door de koelvloeistof gegooit wat het lek dichten maar vraag me af of dat een oplossing is bij een Q7.

    Dank,
    Robert

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte rook (geen nieuwe paus)

    Als er veel korte ritjes mee gereden worden ga er dan eerst maar even goed mee jagen op de autobahn. Wellicht heb je sludge (zoekterm).

  3. #3

    Standaard Re: Witte rook (geen nieuwe paus)

    Koppakking geloof ik niet zo in, of je moet koelvloeistof verliezen maar dit kun je makkelijk checken. Ik zou ook zeker niets bij de koelvloeistof kieperen, dit kan uiteindelijk alleen maar voor meer problemen zorgen.

    Zoals Sander al zegt: eerst maar eens een stukje blazen zodat ie lekker warm wordt en dan nog eens kijken.

  4. #4
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Witte rook (geen nieuwe paus)

    Ff lekker gassen op de autobahn en je vrouw een fiets geven voor de korte stukjes.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •