Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: "schuifdak open" waarschuwing

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    79
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Exclamation "schuifdak open" waarschuwing

    Ik heb 2 maal mijn Audi Q7 2010 afgesloten met het schuifdak onbedoeld open. Gelukkig heeft het toen niet of nauwelijks geregend.
    Een derde keer heb ik waarschijnlijk minder geluk. Daarom mijn vraag: is het mogelijk een of ander alarm te koppelen aan het schuifdak zodat er een waarschuwing klinkt als het dak open staat en ik de auto afsluit of een deur open. Elke ander merk auto in deze prijsklasse sluit deuren en ramen automatisch als het alarm wordt ingeschakeld.Dat moet toch ook kunnen bij deze top Audi.

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    Hoi,

    Heb toevallig vandaag gelezen dat als je een regen sensor hebt in de auto, dat je evt met VAG COM je comfort module zo kunt programmeren dat bij regen de ramen en schuifdak dicht gaan,mochten deze open staan.
    Let wel, ik heb het gelezen, mss dat iemand anders dat kan bevestigen ,ja of nee, die al in bezit is van VAG COM, ik ben nog op zoek, naar een NL versie. (randstad car solutions)
    Vraag het dus ff na, en laat het ons weten.

    Suc6, Frank

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    Welkom. Dit forum is onderverdeeld in subfora, gelieve even de indeling te leren kennen voor je verder post. Verplaatst uit het Audiwereld-subforum naar het Q7-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing


  5. #5
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    Kijk dat bedoel ik nou, meer mensen weten meer als 1.
    Ik had het ergens gelezen, wist alleen niet meer waar.
    Nu nog iemand vinden die dit voor je wilt doen.

    Suc6


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    79
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    hartelijk dank voor de reacties.
    Ik heb dit probleem al eerder bij de dealer gedeponeerd. Helaas blijken zij niet bereid hun medewerking er aan te geven.
    De door jullie vooorgestelde methode is dus de enige mogelijheid om dit probleem te tekkelen.
    Maar om nu zelfstandig de software te gaan veranderen dat is toch wel heel heftig........ ik kan de consequenties van eventuele fouten niet inschatten.
    en mocht er iets heel erg misgaaan hoe staat AUDI daar dan tegenover.

    ik houd jullie op de hoogte

  7. #7
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    ik vind dat een vreemde codering.
    als je de waarde vóór en ná met elkaar vergelijkt, dan worden er wel veel bits omgezet.
    en dat lijkt me wat veel.

    origineel: 001000001000100100110011
    ....nieuw: 010001110001000001110111

    deze codering komt van een VW-forum en heeft zeer hoogste waarschijnlijk niets met een Audi te maken.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: "schuifdak open" waarschuwing

    ik heb de codering niet goed bekeken. Maar wat de ts wil kan blijkbaar wel. Als je vcds aansluit en je gaat naar de codering zal ie zelf waarschijnlijk al zeggen wat je aan moet passen.
    Voor wat betreft wat er fout kan gaan, als je de oude codering noteert kun je altijd terug naar de oude situatie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •