Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Storing elektrische trekhaak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Storing elektrische trekhaak

    Hallo mensen in mijn Q7 3.0 TDI uit 2007 zit een elektriche trekhaak
    elke keer als ik de auto start krijg ik een melding dat de trekhaak niet
    vergrendeld zit.
    Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is het op te lossen.
    Of is dit een gevalletje voor Coen Donkers.
    Kan hier mij iemand mee helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Elco

  2. #2

    Standaard re: Storing elektrische trekhaak

    Beste Elco, Ik las je verzoek en zag geen reacties hierop en ik heb dezelfde klacht(Q7 3.0TDI) en weet me geen raad. Eerst knipperde de beide lampjes onophoudelijk in de kofferbak en na elke keer drukken kwam de trekhaak schoksgewijs(na iedere keer drukken) een beetje verder naar buiten, totdat hij helemaal in juiste positie(eind) staat. Nu wilde ik vandaag de trekhaak opnieuw gebruiken, maar nu hoorde ik slechts een zachte klik, lampjes knipperen nog steeds. Doet verder niets. Langs dealer geweest en die denken, dat de koppeling misschien kapot is. Overmorgen afspraak gemaakt voor checking. Heeft iemand gelijksoortig probleem gehad? Wat kan het zijn? Probleem is, dat ik verwacht dat een vervanging van prijzig onderdeel de enige remedie is. Wie weet raad???

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: Storing elektrische trekhaak

    Ik heb het ook een keer gehad.
    Toen was ik vergeten om verlichting koppelstukje (van 13 naar 9 polig) er uit te halen.
    Hij gaat dan wel helemaal in maar kan zich dan niet locken.
    Verder lees ik helaas wel veel dat dit een zwak punt is.

  4. #4

    Standaard re: Storing elektrische trekhaak

    Beste Forumleden, ik heb hetzelfde probleem. Is er bij jullie destijds een oplossing voor gevonden?

  5. #5
    Joost19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Ik heb dit probleem ook, trekhaak klapt helemaal goed in en uit, alleen blijf ik een melding krijgen. Volgens de garage is de trekhaak ok, echter zit er een sensor in die kapot is en denkt dat de trekhaak niet helemaal goed uitklapt. Melding kun je niet zomaar weghalen (schijnbaar), en sensor kun je niet vervangen. Enige oplossing is volledig nieuwe trekhaak a 1600 euro excl montage. Iemand een idee om toch de melding weg te halen?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Helaas ik zelfde probleem, knipperende leds op de knoppen in de kofferbak, trekhaak is buiten en geen beweging door drukken op de knoppen en constande trekhaak melding op de dashboard. Iemand tips?

    Beste leden,

    Gisteren heb ik mijn Audi Q7 nogmaals laten uitlezen en kwam foutmelding 01517 (Control Module trekhaal) naar boven, nadat de gewist werd en opnieuw uit gelezen te hebben kwam foutmelding 02588 (Swiveling trekhaak) naar boven. Weet iemand of de module dan stuk is of wat anders?

    Ik heb een bedrijf gesproken die ervaring heeft met Audi's en die geven aan dat de trekhaak kapot is en vervangen moet worden zonder uit te lezen of naar de auto te kijken. Kosten meer dan € 2000. Beetje zonde als een klein onderdeel stuk is.
    Laatst gewijzigd door tom; 22-12-21 om 10:03.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Je hebt de auto pas, dit moet de verkoper oplossen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    [QUOTE=tom;1914178]Je hebt de auto pas, dit moet de verkoper oplossen.[/QUOTE

    Dat klopt alleen toen ik de auto kocht brande de lampjes al in de kofferbak, er is toen iemand geweest om naar te kijken maar kon niks vinden. Ik dacht waarschijnlijk een klein probleem en nu moet waarschijnlijk de hele trekhaak vervangen worden. Hier en daar heb ik begrepen dat de trekhaak gauw meer als € 2000 gaat kosten.
    Als het een klein probleem is dan los ik het zelf op en anders moet de auto toch terug.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Meestal zit de trekhaak vast door roest of vuil/grint.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Meestal zit de trekhaak vast door roest of vuil/grint.
    Thnx, ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.
    Moet de trekhaak er helemaal vanaf om hem schoon te maken?

    Is hier iemand die ervaring heeft met schoonmaken van de trekhaak? en die dit wilt doen?

    Weet iemand wat en waar de overbelastingsbeveiliging is/zit? En hoe op te lossen?

    Een overbelastingsbeveiliging zorgt ervoor dat de zwenkbeweging meteen wordt afgebroken wanneer weerstand wordt ondervonden. Dit wordt aangegeven door de knipperende led in de knop.
    Om de overbelastingsbeveiliging uit te schakelen moet eerst de weerstand (bv. voorwerpen) worden verwijderd. Knop kort aantippen, tot de trekhaak de bedrijfs- of ruststand heeft bereikt.
    Laatst gewijzigd door tom; 23-12-21 om 10:38.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Breng de auto naar een garage.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hamidkhan Bekijk Berichten
    Knop kort aantippen, tot de trekhaak de bedrijfs- of ruststand heeft bereikt.
    En werkt dat ook niet? Indien wél, zou je het nog met veel/vaak kruipolie spuiten kunnen proberen, stukje bij beetje, heen en weer, met de hand meehelpen duwen en trekken, om hem zo los proberen te krijgen.

    De overbelastingsbeveiliging werkt puur elektronisch neem ik aan, en zit in de aanhangermodule in de kofferbakvloer rechts. Zodra de trekhaak te zwaar gaat loopt de stroomsterkte te hoog op en schakelt de module de elektrische motor uit. In de module zal het probleem niet zitten.
    Het trekhaak mechanisme is inderdaad niet te openen, sealed for life. Tweedehands proberen te vinden, of anders vervangen door een aftermarket (afneembare) trekhaak zijn dan goedkopere oplossingen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 23-12-21 om 12:24.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Breng de auto naar een garage.
    Vanmorgen bij audidealer Zwolle geweest. 11 januari ga ik hem daar laten nakijken maar zij geven nu al aan dat ze bijna zeker zijn dat de trekhaak kapot is en vervangen moet worden. Kosten +-3500€ bij de dealer. Kosten afspraak +-100€ op 11 januari terwijl ik ze kan vertellen welke foutcodes naar boven komen maar toch willen ze zelf uitlezen

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Niet een dealer, da's de duurste optie. Een garage, liefst een met kennis van Audi maar dat hoeft niet echt voor deze klus.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Niet een dealer, da's de duurste optie. Een garage, liefst een met kennis van Audi maar dat hoeft niet echt voor deze klus.
    Die komen ook op 2000/2500€ vermoed ik voor een nieuwe elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    En werkt dat ook niet? Indien wél, zou je het nog met veel/vaak kruipolie spuiten kunnen proberen, stukje bij beetje, heen en weer, met de hand meehelpen duwen en trekken, om hem zo los proberen te krijgen.

    De overbelastingsbeveiliging werkt puur elektronisch neem ik aan, en zit in de aanhangermodule in de kofferbakvloer rechts. Zodra de trekhaak te zwaar gaat loopt de stroomsterkte te hoog op en schakelt de module de elektrische motor uit. In de module zal het probleem niet zitten.
    Het trekhaak mechanisme is inderdaad niet te openen, sealed for life. Tweedehands proberen te vinden, of anders vervangen door een aftermarket (afneembare) trekhaak zijn dan goedkopere oplossingen.
    Nee, ik kan drukken wat ik wil, enige wat ik hoor is een tik iedere keer als ik een van de trekhaak knoppen druk. Meer niet. waar
    Moet ik kruipolie spuiten?
    Ik vraag me af als ik een afneembare trekhaak plaats, past de afdekkap er dan wel op als de afneembare deel eraf is? Weet iemand dat?
    Laatst gewijzigd door tom; 24-12-21 om 07:03.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Laat de conclusies eens aan een monteur over. Wellicht is de trekhaak te redden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Laat de conclusies eens aan een monteur over. Wellicht is de trekhaak te redden.
    Ik heb gister iemand uit Almere gesproken die heel lang bij Audi heeft gewerkt en hij geeft aan dat deze trekhaken niet kapot te krijgen zijn en meestal ligt het probleem aan de kabelboom van de trekhaak of een ander kleine probleem.
    Ik heb goede hoop. Met beetje geluk kan ik er volgende week heen en ik zal jullie hier een update geven.

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Ik heb er meerdere gezien die gewoon vastrotten of blijven steken omdat er grind tussen zit. Vervangen moet altijd je allerlaatste optie zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik heb er meerdere gezien die gewoon vastrotten of blijven steken omdat er grind tussen zit. Vervangen moet altijd je allerlaatste optie zijn.
    Vervangen is ook zeker mijn laatste optie.
    Kunnen wij even bellen Tom?

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing elektrische trekhaak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik heb er meerdere gezien die gewoon vastrotten of blijven steken omdat er grind tussen zit. Vervangen moet altijd je allerlaatste optie zijn.
    Kan ik je telefonisch bereiken voor een kort advies?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •