Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: vervangen remblokken Q7 voor

  1. #1

    Standaard vervangen remblokken Q7 voor

    Rij zelf als DD een Q7 3.0 tdi uit 2007. Is aan vervanging remblokken toe. Denk, doe ik zelf even....

    Achter blokken gedaan,linksachter met veel pijn en moeite (lees W40, schuurpapier, drevel, hamer en een behoorlijk aantal flinke klappen) en rechts binnen 5 minuten gepiept.

    Echter voor geen beweging in te krijgen.... tips??

    remsysteem als foto (niet mijn Q7), alleen zit de pin er bij mij andersom in, ie deze moet er van buiten naar binnen uit, op foto net andersom. Pin heeft aan de buitenlant een 13 mm boutje om pin op zijn plek te houden. IN de schroefdraad kun je een drvel zetten om deze met een paar tikken er uit te slaan, ja.... das het idee....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Marcela6; 06-01-13 om 12:02.

  2. #2

    Standaard Re: vervangen remblokken Q7 voor

    hierbij wat fotos wat ik heb geprobeerd, maar aan beide kanten geen beweging?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard Re: vervangen remblokken Q7 voor

    volgens elsawin moet je de veer indrukken en te gelijkertijd de pen verschuiven. Blijft die pen ergens achter de veer hangen toevallig en anders toch met de wd 40 aan de slag.
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 06-01-13 om 14:17.

  4. #4

    Standaard Re: vervangen remblokken Q7 voor

    Mbt de veer heb ik ook naar gekeken omdat de pin ter hoogte van de veer wat dunner is. Dus ik dacht dat de pin daar achter zou blijven steken. De veer is echter smaller dan de breedte van de verdunning van de veer. Dus heb ik de veer zoveer mogelijk (enkele mm) opgeschoven, een paar flinke klappen op de pen gegeven die dan dus een paar mm vrije ruimte heeft, geen soelaas.

    Er staat ook een filmpje op youtube van vervangen Cayenne remmen, die zijjn precies hetzelfde, en ze doen het hetzelfde in 9 minuten, inclusief wiel af en opleggen. Enige verschil, mijn pen zit er andersom in, wat eigenlijk als "voordeel" heeft dat je er veel beter een flinke klap op kunt geven. Geen idee waarom ze andersom zitten. Kan maar 2 dingen verzinnen, ze zitten gewoon muurvast of als de pen diameter niet hetzelfde is en ze zitten er andersom in?

  5. #5

    Standaard Re: vervangen remblokken Q7 voor

    kun je de zuiger met remblok en al wel terug duwen? Het lijkt bij dat filmpje van die cayenne redelijk makkelijk te gaan dus of die pen zit ergens tegenaan of hij zit vastgeroest oid. Is dit aan beide kanten een probleem?
    Kijk eens of die pen nergens tegenaan zit.

    Ik heb dit fimpje bekeken:

    http://www.youtube.com/watch?v=lOx4wnkLEy0

    Er zit toch niet toevallig ook een boutje aan de binnenkant zodat je hem het zelfde als bij de porsche naar buiten moet slaan?
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 06-01-13 om 19:31.


  6. #6

    Standaard Re: vervangen remblokken Q7 voor

    Ik neem aan dat de blokken inmiddels gewisseld zijn?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •