Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Water lekkage Q7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Water lekkage Q7

    Hallo

    In de Q7 ( 2007 ) die ik rijd zit blijkbaar een constructiefout waardoor ik een waterlekkage heb.
    Er zit zo 5 cm water in de bak waar normaal gesproken het resevewiel ligt.
    Door deze lekkage zijn ook de module van mijn parkeersensoren, elect. trekhaak enz. aangetast c.q. beschadigd.
    Ook moet het panaramdak gedemonteerd en gemonteerd worden, kosten volgens de dealer in breda een kleine € 3000,-.
    Mijn vraag is KOMT DIT VAKER VOOR en hoort AUDI hier niet een gedeelte in de kosten bv 50 % aan bij te dragen.
    Ik hoor graag u reactie.

    M.v.G. Elco

  2. #2
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Water lekkage Q7

    Bij de A6 4F liep er ook water in die bak door een lekkage, al naar coulance gevraagd?
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Bij de A6 4F liep er ook water in die bak door een lekkage, al naar coulance gevraagd?
    De aanvraag van coulance is gemeld bij audi nederland, ze hebben 10 dagen nodig om te reageren.
    maar je hoort vaak dat dit lang slepende zaken zijn of blijven. vandaar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft.
    Bedankt voor de reactie.

    MvG Elco

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Hallo,

    Audi nederland en de audi dealer in breda hebben besloten omdat ik geen onderhoud heb gepleegd bij de
    dealer in breda ( de auto pas 1 jaar in bezit ) dat ik niet in aanmerking kom voor coulance.
    Aan de andere kant hebben ze, waar je zonder iets aan kan doen een ondeugelijk produkt ( een audi Q7 uit 2007
    dat water lekt en voor een kleine € 3000,- schade heeft ) op de markt gezet.
    Ik had gedacht dat audi nederland zich zou schamen om een auto van deze klasse met een grote konstructiefout, de klant
    ik dus, voor op te laten draaien. Ik wil tegen deze mensen zeggen die in bezit zijn van een Audi Q7 ( die nog niet lekt ) uit
    het bouwjaar 2007 om de auto in te ruilen bij een merk wat wel achter zijn produkt staat en de problemen oplost op het moment
    dat er problemen zijn.
    Er wordt door audi nederland gezegt ja " hij is 6 jaar oud, ingevoerd, 140000 km op de teller en je hebt niet bij onze dealer
    veel geld uitgeven voor onderhoud ". ( onderhoud is gewoon volgens de richtlijnen van audi uitgevoerd ).
    Dit is mijn eerste audi en zeker de laatste, na jaren lang mercedes ML te hebben gereden
    kunnen ze bij audi nog een puntje zuigen aan de service van Mercedes. Graag u reacties
    Met vriendelijke Groet,
    Elco
    Laatst gewijzigd door Elco4873; 20-02-13 om 11:32.

  5. #5

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Dat das toch een beetje onaanvaardbaar ? Zou je niet overwegen een advocaat onder de arm te nemen.

    Heb je dit ook bekeken http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2775809
    Hier wordt een TSB vermeld.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Hallo,

    Bedankt voor u reactie,
    ik heb de TSB gelezen en ga hier actie en zeker stappen op ondernemen.
    Ik houd u op de hoogte.
    M.v.G. Elco

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Ik vind dit erg raar, audi doet er niks aan ? ik zou ook een aanklacht indienen, desnoods audi duitsland...

  8. Ad
  9. #8
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    'Met vriendelijke groet' hoeft niet op een forum hoor

  10. #9

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Controleer eens of alle ruiten in de auto nog de originele zijn, of dat er mogelijk een nieuwe achterruit (of achterste zijruiten) is geplaatst? Door een schade of inbraak? Als hier de kit niet juist is aangebracht kan dit leiden tot lekkages. Check ook of de de achterkleprubbers goed afsluiten? Hoor je gesuis als je achterin zit op de snelweg?

  11. #10

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Er is ook een post waar een oplossing voor de DIY mensen staat. Blijkbaar is er een koppeling tussen de darmen die verantwoordelijk zijn voor de dakafwatering met slechte lijm geplakt. Deze lijm verduurd en breek dan met lekken tot gevolg. Dit als de leidingen onderaan of ergens onder weg verstopt geraken. De site ligt nu plat zodra het kan post ik even een link. Het was een Nederlander trouwens. Met meer pech dan lijkt het nodig te zijn om de kit te vervangen.

    http://www.youtube.com/watch?v=qbWsvnMplek extra info.

  12. #11

  13. #12

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Thumbs up Re: Water lekkage Q7

    Hallo,

    Ik ben hier nieuw. en wilde aangeven dat ik precies dezelfde probleem heb.

    Na een schoonmaakbeurt is de passagierskant helemaal nat op 't vloer. Misschien kunnen we samen een oplossing hiervoor chekken.

    Ik heb een Audi Q7 4.2 TDI bouwjaar 2008. ook panormadak en precies hetzelfde probleem.

    Alvast bedankt

  15. #14

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Wel de beste oplossing zal zijn een dealer vinden die de TSB uitvoert op kosten (of toch grotendeels) van Audi. TSB=> 60-08-21 2014440/6 dated Dec 1st 2008. Titled: Water leak from Sunroof Frame.
    Het lijkt echter dat zeer weinig dealers daar toe bereid zijn. Dan moeten we dus zelf aan de slag of de kost betalen ? Wat ik wat vreemd vind aangezien Audi erkent dat het een defect in hun manier van lijmen is.

    AyoubZ controleer al zeker of de drainleidingen niet verstopt zitten ? Die maak je best al meteen proper zie post http://audiforum.us/threads/q7water-...ly-open.13799/
    Laatst gewijzigd door sambamans; 23-02-13 om 08:27.

  16. #15
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Collega van mij heeft exact hetzelfde gehad, bij hem was ook de B&O versterker het hoekje om. Het komt door de aansluiting van de afvoerpijpjes van het schuifdak op het dak zelf. Dit is een constructiefout van Audi. Met het TSB in de hand, en een grote mond, heeft hij alle kosten door Audi vergoed gekregen. Q7 is geimporteerd uit duitsland, en onderhoud niet altijd bij Audi uitgevoerd. Het is een bekend probleem!

    Kosten waren bij hem ruim 5000 euro.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Bij mij waren de kosten ruim € 3000,00 en audi doet er helemaal niets aan behalve de factuur sturen. het gehele hemeldak en panaramadak zijn gedemonteerd. Er zitten aan de achterzijde twee hoekstukken aan elke kant een, die zijn gescheurd en daardoor loopt er water zo langs verschillende electronica wat niet zo goed tegen water kan. Het is wel degelijk een construktie fout alleen audi erkent het niet. Voor mij is deze zaak afgedaan met een vieze smaak in mijn mond maar dat kan iedereen wel begrijpen denk ik. Elco

  18. #17
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Water lekkage Q7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco4873 Bekijk Berichten
    Bij mij waren de kosten ruim € 3000,00 en audi doet er helemaal niets aan behalve de factuur sturen. het gehele hemeldak en panaramadak zijn gedemonteerd. Er zitten aan de achterzijde twee hoekstukken aan elke kant een, die zijn gescheurd en daardoor loopt er water zo langs verschillende electronica wat niet zo goed tegen water kan. Het is wel degelijk een construktie fout alleen audi erkent het niet. Voor mij is deze zaak afgedaan met een vieze smaak in mijn mond maar dat kan iedereen wel begrijpen denk ik. Elco
    informeer eens bij de Audi dealer in Den Haag (wittebrug), die heeft de Q7 van mijn collega onder garantie gemaakt. Ook pas nadat ik hem op de TSB had gewezen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •