Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 3.0TDI traag starten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard 3.0TDI traag starten

    Ik heb een probleem met mijn q7 , als ik de wagen 2 dagen laat staan heeft die een probleem met het starten net alsof de batt plat zou zijn (mmi geeft 100% aan) na 10 min rijden start deze terug perfect .
    Koppel ik de batt los en weer aan geeft mmi een percentage van 20% weer , wanner tijdens het rijden hij naar 100% gaat heeft de wagen er een paar dagen geen last van.
    heb al de batterij en de energy management module vervangen maar blijft hetzelfde.
    het is net ofdat de energy module de alternator op een bepaald moment niet meer aanstuurd.
    er is geen verliesstroom

  2. #2

    Standaard re: 3.0TDI traag starten

    Tsja, de standaardvraag: heb je 'm al uitgelezen? Laadspanning etc is wel goed? Wat voor nieuwe accu heb je geplaatst?

  3. #3

    Standaard re: 3.0TDI traag starten

    Uitlezen inderdaad..
    Bij de Q7 2006-2009 is er trouwens ook iets met MMI High bij sommige auto's. Die vreet dan teveel stroom of iets dergelijks. Was in ieder geval op te lossen d.m.v. een update.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-04-14 om 16:01.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Die service update heeft hij gekregen, batterij is vervangen door een originele en de alternator geeft 14,2v

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Accu's bij deze auto's moeten aangemeld worden bij het accumanagement.
    deze wil weten wat voor accu erin zit,
    altijd Goede AGM accu's plaatsen van een degelijk merk, Bosch/Varta


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Heb exact hetzelfde problem gehad. Oplossing zou zijn de startmotor vervangen. Dat kon ik niet geloven, maar omdat niets anders hielp toch de startmotor vervangen. Probleem nooit meer gehad. Raar maar waar.

  7. #7
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Ik heb hetzelfde probleem, had deze auto 'voor mij nieuw' gekocht en toen startte die ook zo vreemd, na een week in bezit te hebben gehad allereerst maar een nieuwe Varta erin.
    Een kapitaal armer en het probleem is er nog. Iets later bedacht om dan (kmstand ergens rond de 280dkm) maar een andere startmotor te monteren, geen nieuwe, maar een jonge startmotor met 58dkm. Ook dat heeft eigenlijk niet geholpen.

    Ik heb laatst een keer even de booster eraan gehangen, aan de voorkant in de motorruimte, heb het idee dat ie dan start alsof ie nieuw is.
    Het zit hem dus in de massa of stroomkabel van de accu (door de zekeringkast) naar de startmotor.

    Omdat mijn vrouw er doorgaans mee rijd en ik te vaak druk ben met klantenauto's ipv eigen auto's is het daar even bij gebleven m.u.v. een klein akkefietje met koelvloeistoflekkage en een lekke oliedruksensor na. Heb toen alle milieurommel eraf gesloopt, voor de zekerheid( je leest verhalen)de verstuivers laten testen, overal nieuwe pakkingen tussen gezet, ook de zaken om en rond de verstuiver vernieuwd aan ringen en klemmen. De auto lijkt wel zuiniger geworden na de reparatie.

    Ik moet dus nog even verder bezig met het startprobleem, er komt alleen elke keer weer wat anders tussendoor.
    Waar je in ieder geval nog even naar kan kijken is of de aansluitingen van de plus en de massa onder de motorkap nog in goede staat zijn.
    Brand je je vingers na een paar keer starten aan de pluspool onder de kap dan zou ik die kabel daar eens nakijken.
    Laatst gewijzigd door Vdub; 11-06-15 om 23:39.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  8. Ad
  9. #8
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    heb nog even een plaatje erbij gezocht, op het Motor-talkforum is/zijn er ook een aantal met hetzelfde probleem.
    Daar heb ik ook dat plaatje bij gezet.

    Knipsel.JPG
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Als ik een paar uur de lader er aan hang start hij perfect de ganse dag, de volgende dag is het terug hetzelfde probleem. Mmi geeft telkens 100% aan , kan het zijn dat het energy mamagement systeem denkt dat de batterij opgeladen is maar dat zo niet is ? Alternator geeft wel 14v maar als ik monitor met vcds laad deze maar rond de 40 a 50A bij

  11. #10
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: 3.0TDI traag starten

    Is de accu wel goed ingevoerd? Ik heb bij mijne nog geen tijd gehad om verder te diagnoseren, auto start elke dag beroerd, dwz dat het lijkt alsof er een lege accu in zit, dit is (nmw) niet het geval, heb nl een tijd terug de auto 2weken niet gebruikt ivm Schipholstalling en toen startte die net zo goed/slecht als dat ie doet als je em elke dag start.

    Ik vraag me af of het batterijmanagement toestaat om bijv 160A te laden als dat niet nodig is.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •