Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Q7 etron trekt naar rechts

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Q7 etron trekt naar rechts

    Hallo,

    Mijn Q7 etron quattro die ik in oktober 2016 nieuw geleverd heb gekregen trekt naar rechts. Toen ik hem kreeg deed hij dat al, hij heeft toen een direct een paar dagen bij de dealer gestaan en het subframe moest versteld worden om de uitlijning binnen de normen te krijgen. Toen leek het redelijk verholpen maar enkele tijd later begon hij weer te trekken en erg onrustig te sturen, toen is hij bij de dealer weer enkele keren uitgelijnd. Enkele weken geleden begon hij weer enorm naar rechts te trekken en stond het stuur scheef, dus weer terug naar de dealer waar ze hem nu weer 5x uitgelijnd hebben. Hij stuurt nu wel wat rustiger maar trekt nog steeds naar rechts, al bij 70-80 km/ uur op een provinciale weg, alle twee de richtingen op dus met afschot van de weg heeft het niets te maken. Totaal nu dus 3x terug geweest bij de dealer (voor dit probleem, en vaker voor andere problemen) en hij is 15x uitgelijnd, helaas zonder resultaat.
    Een ander ding was dat er bij 10.000km nieuwe remmen op moesten omdat ze zo enorm piepten.

    De leen Q7 die ik als vervangende auto kreeg reed gewoon kaarsrecht en rustig, veel beter dan mijn eigen auto.
    Ik heb 21 inch velgen met 285-40 Continental banden waarop hij geleverd is.
    Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

    Groet,
    Maarten
    Laatst gewijzigd door mvgent; 27-05-17 om 13:43.

  2. #2
    thavipah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    50
    Kudos
    15
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Q7 etron trekt naar rechts

    Mijn Q7 e-tron spoort gigantisch goed (in tegenstelling tot de XC90 T8 die ik hiervoor had). Een idee kan zijn om de banden van de rechterzijde van de auto naar de linkerzijde te verplaatsen, bij mijn Volvo verhielp dit het probleem voor 70 procent. Dit houdt wel een bandenwissel van 4 banden in omdat je bij voorkeur de draairichting van de banden niet wilt omdraaien.
    Voordat je dit doet zou ik aan de dealer vragen of ze een set wielen van een andere Q7 op je auto willen zetten zodat je daarmee kan proefrijden. Als de auto dan nog steeds ontzettend naar rechts trekt dan vrees ik dat ze weer naar het subrame moeten kijken.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •