Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

  1. #21
    anilv26's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Ik ben redelijk verrast na het lezen over PEA.
    De PEA werkt perfect in NL in mijn België geleverde A6 uit oktober 2020.
    Ik kom geregeld over de grens en volgt feilloos de route (met of zonder navigatie) en verkeersborden. Moet wel zeggen op het moment dat ik thuis kwam van de dealer toen ik 'm mocht ophalen, er meteen een update beschikbaar was voor de navigatie. Van google naar de nieuwe kaarten, zou het daarom nu ook in NL werken misschien met mijn A6. Maar dan zou dat voor alle modellen met de nieuwe kaarten werken, toch?

    Ook is het mogelijk hoe vlot de wagen de bochten moet nemen, daar zitten 3 gradaties in (langzaam tot vlot). Ook de borden met toegestane snelheid, met of zonder tolerantie.

    Het valt mij op dat de wagen zelf begint te remmen voor een rotonde, of bochten als de navigatie aan is.
    Nu weet ik niet zeker of het ook werkt als ik de richtingaanwijzer aan zet.

    PEA in mijn A6 is een zeer aangename aanvulling.
    Audi A4 (B6) 2.5 TDI S​-Line 132kw 2004 Tuned By Audi
    Audi Diesel Racing

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    anilv26,
    je mag je gelukkig prijzen ,dat je in een A6 rijdt. Het rijden in een A6 maakt het verschil volgens de vage uitlatingen van Pon Leusden.
    De navigatiesoftware van de A6 en hogere types heeft wel Predictie Effinciency Assist in Nederland.
    Met de navigatiesoftware van de A5 heb ik tot op heden daarom pech (in Nederland).
    Audi en Pon Leusden hebben helaas geen haast met de aanpassing van de A5 navigatiesoftware.
    Alfred van der Geugten

  3. #23

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anilv26 Bekijk Berichten
    Ik ben redelijk verrast na het lezen over PEA.
    De PEA werkt perfect in NL in mijn België geleverde A6 uit oktober 2020.
    Ik kom geregeld over de grens en volgt feilloos de route (met of zonder navigatie) en verkeersborden. Moet wel zeggen op het moment dat ik thuis kwam van de dealer toen ik 'm mocht ophalen, er meteen een update beschikbaar was voor de navigatie. Van google naar de nieuwe kaarten, zou het daarom nu ook in NL werken misschien met mijn A6. Maar dan zou dat voor alle modellen met de nieuwe kaarten werken, toch?

    Ook is het mogelijk hoe vlot de wagen de bochten moet nemen, daar zitten 3 gradaties in (langzaam tot vlot). Ook de borden met toegestane snelheid, met of zonder tolerantie.

    Het valt mij op dat de wagen zelf begint te remmen voor een rotonde, of bochten als de navigatie aan is.
    Nu weet ik niet zeker of het ook werkt als ik de richtingaanwijzer aan zet.

    PEA in mijn A6 is een zeer aangename aanvulling.
    Uit welk jaar komt jouw A6 dan?

  4. #24
    anilv26's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vjenne Bekijk Berichten
    Uit welk jaar komt jouw A6 dan?
    MY 2020 oktober.
    Audi A4 (B6) 2.5 TDI S​-Line 132kw 2004 Tuned By Audi
    Audi Diesel Racing

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Heeft iemand last de verkeersborden die nog op 130 staan?
    Heeft dit te maken met de navikaart?
    Op een of andere manier leest ie nog steeds 130 bij mij.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Question Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geugten Bekijk Berichten
    anilv26,
    je mag je gelukkig prijzen ,dat je in een A6 rijdt. Het rijden in een A6 maakt het verschil volgens de vage uitlatingen van Pon Leusden.
    De navigatiesoftware van de A6 en hogere types heeft wel Predictie Effinciency Assist in Nederland.
    Met de navigatiesoftware van de A5 heb ik tot op heden daarom pech (in Nederland).
    Audi en Pon Leusden hebben helaas geen haast met de aanpassing van de A5 navigatiesoftware.
    Alfred van der Geugten
    Het fraaie is dat ze wel een you tube promotie film hebben met een A4.
    zie: https://www.audi.nl/nl/web/nl/innova...cy-assist.html (https://www.youtube.com/watch?v=cFNbWVTHxQY)

    Ik zit zelf nog te twijfelen of ik een kaart-update doe of een smartphone interface laat inbouwen. De kaart-update is fijn voor de PEA, maar de smartphone interface goedkoper als je alle kosten van kaartupdaten + audi-connect optelt...

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Sinds een paar maanden rij ik in een uit België geïmporteerde A4 Allroad Quattro 8W (2017)met PEA erin. In Duitsland, België, Denemarken en Noorwegen werkt dat prima en volledig. In ons land zeer beperkt. Verkeersborden worden gelezen en knipperen in mijn dashboard als ik te hard rij, 100 km overdag wordt keurig weergegeven op het dashboard recht voor de bestuurder. Snelheidsbeïnvloeding (adaptive cruisecontrol) werkt uitstekend, evenals filerijden assistent. Maar automatisch snelheid wisselen bij hogere of lagere toegestane snelheid gebeurt niet. Nadat ik alles hier las denk ik dat voor de NL kaart de te gebruiken gegevens nog niet in het databestand voor deze functie zijn opgenomen. Het is dus niet iets van aan of uitzetten in de auto elektronica, maar eerder gebruik maken van de data die beschikbaar is in het systeem.
    Laatst gewijzigd door Dutchbrush; 03-02-22 om 21:27.
    Ik dacht dat 4 ringen voor QUATTRO stond....

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Ik rijd een A5 Sportback 2017-09 en heb ook het PEA probleem. Zeer ergerlijk! In Duitsland wordt wel bij een ingegeven route de snelheid bij bochten enz aangepast. In Nederland NIET. AUDI is daar zeer vaag over. De precieze werking wordt mij niet uitgelegd. Mijn conclusie is, dat de digitale kaart voor de 2017 auto's niet voor PEA zijn aangepast en Audi is niet geïnteresseerd dit alsnog te doen. Dus hebben we helaas pech

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    51
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Predictive efficiency assist werkt alleen in Duitsland?

    Mijn A3 E-tron uit Duitsland heeft de mogelijkheid ook in het MMI maar aan of uit geeft geen verschil. Ook geen melding dat het wel of niet werkt. Ook in Duitsland zie ik geen verandering. Doe ik iets verkeerd ? Kaart onlangs ook nog geüpdate. Merk trouwens ook dat op 80 km wegen vrijwel altijd 60 wordt aangegeven, vooral als er een 60 weg naast ligt. Irritant.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •