Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Start stop systeem e-tron uitschakelen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om het start/stop systeem in een Q7 Etron uit te schakelen? Dit model heeft daar namelijk, anders dan andere modellen, geen knopje voor. Ik kan er nog mee leven als het voor het stoplicht gebeurt, maar bij dit model stopt de motor bijna iedere keer als je je voet van het gas haalt. Bij het aanslaan van de motor krijg je iedere keer een schokje van de startmotor. Het is allemaal niet dramatisch, maar ik merk dat het mij na een aantal malen begint te irriteren. Je kan de auto op de sportstand zetten, want dat doet hij het niet, maar daar heb je ook niet altijd zin in omdat hij dan wat nerveuzer gaat rijden. Is hier een softwarematige oplossing voor?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Ja hoor, kan prima met VCP uitgeschakeld worden. Is wel permanent dan, dus alleen weer met VCP in te schakelen. Kan je prima mee helpen, stuur maar een mail naar rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Toevallig gelezen in Autoweek van deze week:

    .....Want als een garagebedrijf een start-stopsysteem uitzet, maakt het zich schuldig aan een milieudelict. Echt waar. Die soep wordt dus wel erg heet gegeten.

    No comment 😋
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4
    thavipah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    50
    Kudos
    15
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Je hoeft het niet softwarematig te doen. Als je de auto in Dynamic zet of als je de versnellingsbak in S zet (door na D nog een keer de versnellingshandel naar je toe te trekken) dan blijft de motor gewoon lopen. Ook als je bij het stoplicht staat.

  5. #5
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Heeft dit niet te maken met een lege hybride-accu? Normaal zou wegrijden toch met hulp van elektromotor moeten en zou je dus niets van de startmotor moeten merken: zelfs licht heuvel af schakelt de dieselmotor zo nu en dan gewoon uit en daar heb ik anders dan door weergave in het BIS niets van gemerkt.

    Morgen hopelijk de handtekening voor een Q7 E-Tron zetten
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard re: Start stop systeem e-tron uitschakelen

    Ik heb ook last van dit "schokje" wanneer de motor weer aanslaat na het gas los laten.

    De motor is reeds geupdate door de dealer, Zou een versnellingsbak update helpen?

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •