Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Start e-tron, elektrisch of diesel zelf kiezen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Start e-tron, elektrisch of diesel zelf kiezen?

    Allen,

    SInds kort in het bezit van een Q7 E-tron Hybrid. Wat een genot om hierin te rijden.
    Een aantal Audi's gehad, maar dit spant écht de kroon. Een zwevend tapijt met alles erop en eraan.

    Nu mijn vraag en ook afvraging....
    De auto start altijd electrisch. Na verloop van tijd wordt de Dieselmotor gestart (accu niet volledig geladen..)

    - Kan er ook voor gekozen worden dat de auto altijd op Diesel start ipv electrisch?

    Ik vraag dat omdat ik het idee heb, dat al rijdend een koude diesel aangelsingerd word, dat kan toch nooit goed zijn? Of zie ik iets over het hoofd, of trap ik een open deur in



    ALvast dank

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Start e-tron, elektrisch of diesel zelf kiezen?

    Als je de auto via D naar S schakelt, start de auto. Ik rijd hiermee bij koud weer ook eerst een tijdje rond want ik heb dezelfde bedenkingen.

  3. #3
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Start e-tron, elektrisch of diesel zelf kiezen?

    Ik maak mij meer zorgen over de 5 km die ik op de motor moet rijden, door een leeg accupakket. Deze kilometers vallen bij mij onder de korte ritjes.. Voor mij een excuus om wat extra kilometers te maken voor het RWHS-topic.
    Als je de motor bij normale toerental warm laat worden is er niets aan de hand, lijkt mij.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •