Resultaten 1 tot 9 van de 9

Standaard Transmissie reageert traag

Beste,

De Q8 is een leuke wagen, maar 1 ding ambeteert me enorm: de reactie op het gaspedaal !

Typisch voorbeeld, je gaat rond punt op ... traag verkeer dus ... en bij het verlaten van het rond punt wil je lanceren en geef je dus flink wat gas bij. Dan reageert de wagen gedurende 2 seconden NIET. Géén acceleratie ... gewoon uitbollen ... en dan ineens krijg je de volledige koppel in je nek. Heel raar en schokkerig dus.

In S mode weinig/geen verschil

Als ik zo wat reviews lees komt deze issue ook regelmatig aan bod

Ik hoop echt dat ze hier nog iets kunnen aan doen, want dit is echt niet leuk.

Nog iemand met dit probleem?

Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2012
      Leeftijd
      39
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S5

Standaard Re: Transmissie reageert traag

8 traps bak?

Bijna alle 2016> modellen (met 8 traps ZF) schijnen last te hebben van een traag reagerende bak. (s4,s5,a6,a7 etc.)

schijnt te zijn om zo gunstigere uitstootwaarden te verkrijgen.

Mijn s5 heeft precies hetzelfde als jij omschrijft. Wil ik redelijk normaal kunnen rijden moet ik hem in de 'S' stand zetten, maar dat is eigenlijk weer net iets te nerveus. (wel 3.0 benzine)

Enige hoop die ik heb is dat de ECU binnenkort ergens te kraken is en ze de wagen en eventueel het schakelgedrag (als die ook in de ECU opgeslagen zit) kunnen aanpassen.
      Laatst gewijzigd door snappaz; 14-07-19 om 00:25.

Inderdaad, een 8 traps ...

Mijn vorige A6 had dit ook een beetje in Drive modus ... maar als ik hem in S stand zette, dan ging ie als een speer vandoor.
      De Q8 is niet noemenswaardig pittiger in S mode ... snap zelfs niet goed wat het verschil is.

Aangezien het regelmatig in reviews terugkomt, zal het wel geen mankement zijn bij mij, maar 'as designed' helaas.

Ik heb toch een klacht ingediend bij Audi. Wagen moest een dag (gratis) binnen, en daarmee is de klacht formeel. Hopelijk komen er nog zo wat rapporten binnen daar bij Audi ...

A3165's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      2
      Auto
      Audi A6 Allroad

Ik heb mij met de A6 Allroad in D ook weleens vergist bij het oprijden van een rotonde. Bak/motor reageerde totaal niet op gasgeven. Ik kon normaal gesproken makkelijk invoegen en stond nu op de rotonde bijna stil in 2.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
      Ik heb mij met de A6 Allroad in D ook weleens vergist bij het oprijden van een rotonde. Bak/motor reageerde totaal niet op gasgeven. Ik kon normaal gesproken makkelijk invoegen en stond nu op de rotonde bijna stil in 2.
      Jij rijdt met een C7 6 cilinder benzine toch? Dat is een s-tronic. Navigatiekaarten, baksoftware en motorsoftware up-to-date? Gps antenne in orde?
      Laatst gewijzigd door Raz0r; 14-07-19 om 19:25.

A3165's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      2
      Auto
      Audi A6 Allroad

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
      Jij rijdt met een C7 6 cilinder benzine toch? Dat is een s-tronic. Navigatiekaarten, baksoftware en motorsoftware up-to-date? Gps antenne in orde?
      Klopt. Alles is als het goed is geupdate. Herken (ook) met deze versnellingsbak wel wat er beschrijven wordt dat de auto niet op het gaspedaal lijkt te reageren.

@spacekiek welke motor?

Offtopic:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
      Klopt. Alles is als het goed is geupdate. Herken (ook) met deze versnellingsbak wel wat er beschrijven wordt dat de auto niet op het gaspedaal lijkt te reageren.
      Ik heb het niet met zelfde bak en motor. Misschien moet je toch nog eens een uitleeslogje bekijken.
      Laatst gewijzigd door Raz0r; Gisteren om 09:50.

8. Ad
      Rainesh's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Kudos
      3
      Auto
      Audi A3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
      8 traps bak?

Bijna alle 2016> modellen (met 8 traps ZF) schijnen last te hebben van een traag reagerende bak. (s4,s5,a6,a7 etc.)

schijnt te zijn om zo gunstigere uitstootwaarden te verkrijgen.

Mijn s5 heeft precies hetzelfde als jij omschrijft. Wil ik redelijk normaal kunnen rijden moet ik hem in de 'S' stand zetten, maar dat is eigenlijk weer net iets te nerveus. (wel 3.0 benzine)

Enige hoop die ik heb is dat de ECU binnenkort ergens te kraken is en ze de wagen en eventueel het schakelgedrag (als die ook in de ECU opgeslagen zit) kunnen aanpassen.
      Voor de S5 F5 zijn er aardig wat ECU en TCU updates voor uit. Heb niet lang geleden paar geupdate (dealer wilde het niet doen) en rijden stukken beter.
      A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
      VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Zei ik een paar maanden terug ook al tegen hem.. Probleem van TS komt denk ik neer op hetzelfde verhaal als in het C8 gedeelte nu wordt besproken.

User Tag List

Forum Rechten